معرفی 10 کارخانه برتر ورق سیاه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

ورق سیاه یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی است که در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، ساختمان سازی، تانکرسازی و … استفاده می شود. کارخانه های متعددی در زمینه تولید این نوع محصول فعالیت دارند؛ اما آیا می دانید ورق سیاه باکیفیت را باید از کدام کارخانه خریداری کنید؟ در این مقاله به معرفی 10 کارخانه برتر ورق سیاه در ایران می پردازیم؛ با شناخت این کارخانه ها، بهتر می توانید برای خرید این محصول تصمیم بگیرید.

نحوه تولید ورق سیاه

قبل از اینکه به معرفی 10 کارخانه برتر ورق سیاه بپردازیم، بهتر است بدانید که برای تولید این محصول پرفروش فولادی، از روش نورد گرم استفاده می کنند. در تولید ورق سیاه، شمش‌ و اسلب‌ فولادی در کوره هایی با دمای بالاتر از تبلور مجدد فولاد قرار می گیرند. این دمای بالا، سطح ورق را مات می کند. ورق سیاه به صورت رول و شیت در کارخانه های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود.

ورق سیاه، محصول تولید شده به روش نورد گرم است.

لیست 10 کارخانه برتر ورق سیاه ایران

حالا که با روند تولید این محصول به صورت کلی آشنا شدید، بیایید تا لیستی از چند کارخانه برتر ورق سیاه را مرور کنیم. به این نکته دقت داشته باشید که برای خرید محصول از هر یک، می توانید از اصفهان آهن کمک بگیرید. کافیست از طریق کادر زیر، مشاوره اصفهان آهن را دریافت کنید.

free-consultation

    1. مجتمع فولاد مبارکه اصفهان؛ کارخانه برتر ورق سیاه

    فولاد مبارکه اصفهان، به عنوان برترین کارخانه ورق سیاه در کشور شناخته می شود. این کارخانه در ۶۵ کیلومتری جنوب غرب اصفهان واقع شده و در زمینی به وسعت ۳۵ کیلومتر مربع بنا شده است. ویژگی هایی که این کارخانه برای ساخت ورق سیاه در نظر گرفته، موجب شده تا محصولات تولیدی نهایت کیفیت را داشته باشند. به همین دلیل، در بازار فولاد طرفداران زیادی دارد.

    ظرفیت این کارخانه برای تولید مقاطع فولادی، چیزی حدود ۱۰ میلیون تن در سال است. از انواع تولیدات ورق این شرکت می توان به ورق سیاه و قلع اندود، ورق گالوانیزه، ورق رنگی و ورق اسید شویی اشاره کرد. برای خرید ورق سیاه فولاد مبارکه، کافیست به صفحه این محصول در سایت اصفهان آهن مراجعه کنید یا با واحد فروش تماس بگیرید.

    پیشنهاد خواندنی: راهنمای خرید ورق سیاه

    2. کارخانه فولاد کاویان اهواز؛ متخصص در ضخامت بالا

    شرکت فولاد کاویان اهواز، یکی دیگر از بهترین کارخانه های ورق سیاه است. محصولات آن در کارگاه‌ها و پروژه های زیادی استفاده می شود. این کارخانه در سال ۱۳۷۲ در ۹ کیلومتری جاده اهواز – خرمشهر تأسیس شد. این شرکت در دو دهه اخیر توانسته با فعالیت زیاد، پیشرفت چشمگیری کسب کند. در حال حاضر، فولاد کاویان اهواز در لیست 10 کارخانه برتر ورق سیاه قرار دارد.

    ورق سیاه تولید شده در این شرکت انواع مختلفی دارد و در اندازه های گوناگونی تولید می شوند. از سایزهای مختلف آن، می توان به ضخامت های ۸ تا ۴۰ در ابعاد 6000×1250 و 6000×1500 اشاره کرد. محصولات تولید شده کارخانه فولاد کاویان اهواز طبق استاندارد EN10163 بوده و تست های مختلفی برای سنجش کیفیت روی محصولات انجام می شود.

    به این موضوع توجه داشته باشید که ورق سیاه تولید شده در این کارخانه علاوه بر داشتن کیفیت مرغوب، دارای قیمت مناسبی نیز می‌باشد.

    برای خرید ورق سیاه فولاد کاویان اهواز، می توانید از طریق سایت اصفهان آهن، اقدام به ثبت سفارش آنلاین و پرداخت اینترنتی نمایید.

    فرآیند تولید ورق سیاه

    3. کارخانه فولاد اکسین خوزستان؛ تولید کننده ورق سیاه عریض

    فولاد اکسین یکی دیگر از کارخانه های برتر تولیدکننده ورق سیاه در ایران است. این شرکت در سال ۱۳۸۸ به عنوان اولین تولید کننده ورق های عریض فولادی در خاورمیانه، کار خود را آغاز کرد.

    اصلی‌ترین تمرکز این شرکت بر تولید ورق سیاه در سایز ۲۰ میل به بالا و با عرض ۲ متر است. از این محصولات در ماشین سازی، صنایع دریایی، صنایع پتروشیمی و سایر صنایع سنگین استفاده می شود. برای مشاهده قیمت روز و خرید ورق سیاه اکسین خوزستان، با واحد فروش اصفهان آهن تماس بگیرید.

    ورق A283 و ورق A516 دو نوع از محصولات تولیدی این شرکت هستند. فولاد اکسین محصولات فولادی مختلفی را با کیفیت مناسب، تولید و روانه بازار می کند. دیگر صنایع با توجه به نوع نیاز خود، می توانند محصول مورد نظرخود را خریداری کنند.

    4. کارخانه فولاد گیلان؛ تولیدکننده‌ای با قیمت مناسب

    مورد چهارم در لیست 10 کارخانه برتر ورق سیاه، فولاد گیلان است. یکی از بارزترین ویژگی های این مجتمع، تولید محصولاتی با قیمت مناسب است. تازه ترین قیمت این محصول در سایت اصفهان آهن قرار می گیرد. اگر قصد خرید ورق سیاه فولاد گیلان را دارید، حتما قمت روز آن را بررسی کنید.

    مجتمع فولاد گیلان، در شمال غرب کشور، استان گیلان، جاده سراوان قرار دارد و کار خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده است. ظرفیت تولید سالانه ورق سیاه کارخانه گیلان چیزی حدود ۲.۵ میلیون تن و ورق روغنی آن نیز ۵۰۰ هزار تن است. با توجه به میزان بالای تولید، از آن به‌عنوان بزرگترین کارخانه نورد فولادی یاد می شود.

    اصلی ترین کاربرد محصولات این مجتمع بزرگ در تولید خودرو، صنایع ساختمانی و لوله سازی است.

    ورق سیاه گیلان در سایزهای ۲ الی ۱۵ میلی متری به همراه عرض ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ میلی متر تولید می شوند. ناگفته نماند که ورق سیاه کارخانه فولاد گیلان، طبق استاندارد ST37 تولید و روانه بازار می شود.

    5. شرکت نورد و تولید قطعات فولاد؛ قدیمی‌ترین کارخانه تولید ورق سیاه

    این کارخانه نیز همانند موارد قبلی، به‌عنوان کارخانه برتر ورق سیاه شناخته شده است. این مجتمع در سال ۱۳۴۷، در ۱۷ کیلومتری جاده قدیم کرج، روبروی مجتمع شهید کلاه دوز تأسیس شد.

    این شرکت بزرگ قادر به تولید ورق های سیاه با ظرفیت ۱۴ هزار تن در سال است. محصولات کارخانه نورد و تولید قطعات فولادی، دارای ضخامت ۸ تا ۲۵ میلی ‌متر و در ابعاد ۶ در ۱.۲۵ متر تولید و روانه بازار می شوند. از دیگر محصولات تولیدی پرکاربرد کارخانه های فولادی، ورق سیاه است که در خودروسازی، کشتی سازی، ساختمان سازی، تانکرسازی و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می شود.

    کارخانه فولاد اکسین خوزستان

    6. ورق سیاه فولاد سبا

    فولاد سبا یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر ورق سیاه است که محصولاتی با کیفیت به بازار عرضه می کند. ورق سیاه ST37 این کارخانه در ضخامت های مختلفی از جمله 2، 2.5، 3، 4، 8، 10 و 12 میلی متر در بازار موجود است. ضمنا فولاد سبا ورق سیاه صنعتی با گرید ST52 نیز تولید می کند.

    برای مشاهده قیمت ورق سیاه فولاد سبا از سایت، کانال یا تماس با واحد فروش اصفهان آهن استفاده کنید. این محصول به دو حالت کلی رول و شیت قابل خریداری است.

    7. ورق سیاه فولاد درخشان

    هفتمین کارخانه برتر ورق سیاه کشور، فولاد درخشان است. این واحد تولیدی در استان مرکزی و کیلومتر 15 جاده تهران واقع شده است. این کارخانه از سال 1375 فعالیت خود را آغاز کرد.این مجموعه از استانداردهای روز برای تولید محصول استفاده می کند و خط تولید به روزی دارد. به همین دلیل، انتخاب فولاد درخشان برای خرید ورق سیاه گزینه خوبی برای خریداران خواهد بود.

    8. ورق سیاه فولاد گرمسار

    شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان در سال 1372 تاسیس شد. ورق سیاه تولیدی این کارخانه در ابعاد 10 تا 100 میلی متر و عرض های 100، 125 و 150 سانتی متر به بازار عرضه می شود. ضمنا طول محصول نیز در دو حالت 6 و 12 متر موجود است.

    از آن جایی که این کارخانه برتر ورق سیاه تنوع محصول بالایی دارد، به همین دلیل از مشتریان زیادی برخوردار است. برای تهیه محصول از فولاد گرمسار، می توانید ورق سیاه را به صورت رول، شیت یا برش خورده سفارش دهید.

    9. ورق سیاه فولاد خرم آباد

    فولاد خرم آباد در سال 1381 و در شهر خرم آباد آغا به کار کرد. این شرکت مقاطع فولادی مختلفی را تولید کرده و به بازار عرضه می کند. ورق سیاه تولیدی این شرکت از کیفیت خوبی برخوردار است و خریداران خاص خود را دارد. انتخاب این کارخانه می تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که در غرب کشور در حال اجرای پروژه هستند.

    این کارخانه برتر ورق سیاه محصولات خود را به دو صورت ST37 و ST52 تولید می کند. محصولات فولاد خرم آباد از نظر ضخامت، به دسته های مختلفی از جمله 20 تا 40 میلی متر تقسیم می شود.

    شرکت نورد و تولید قطعات فولادی

    10. ورق سیاه فولاد قائم

    فولاد قائم اصفهان آخرین کارخانه برتر ورق سیاه است که در این مطلب بررسی می کنیم. این شرکت در اصفهان واقع شده و ورق سیاه را در دو گرید st37 و st52 تولید می کند. ضخامت رایج محصولات تولیدی این شرکت، 10 تا 100 میلی متر است.

    ورق سیاه فولاد قائم به عنوان ماده اولیه در سایر صنایع همچون تانکرسازی و ساخت مخازن مختلف، کشتی سازی، خودروسازی و … کاربرد دارد. به همین دلیل، محصولی پرمشتری به حساب می آید.

    در مجموع، ورق سیاه یکی از محصولات مهم و راهبردی صنعت فولاد کشور است. قبل از خرید این محصول، باید نسبت به کارخانه برتر ورق سیاه مطلع شوید. ضمنا مشاهده قیمت روز ورق سیاه نیز بسیار کمک کننده خواهد بود. در نهایت، برای خرید این محصول، می توانید از سایت یا واحد فروش اصفهان آهن کمک بگیرید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    7 نظرات
    1. امیر حیدری می گوید

      آیا لیست کارخونهه های برتر لوله سیاه تو این مقاله به روز هستن؟ از چه معیاری برای این ترتیب ها استفاده کردین؟

      1. اصفهان آهن می گوید

        سلام امیر جان
        در این مقاله لیست کارخانه های برتر ورق سیاه آوردیم! معیار ما هم نظرات مشتریان، کیفیت تولید، هزینه و… هست.

    2. علی غفوری می گوید

      خیلی ممنون بابت مطالب کامل و جامعی که به اشتراک گذاشتید، مخصوصا توضیحات کوتاهی که جلوی هر کارخانه نوشتین عالیه

      1. اصفهان آهن می گوید

        سلام
        خواهش می کنم نظر لطف شماست

    3. رضا معینی می گوید

      به نظر میاد بین کارخانه های تولید کننده ورق سیاه فولاد مبارکه از همه سر تر هست.

    4. رضا محمدی می گوید

      تو استان خوزستان بین دو تا کارخونه فولاد اکسین و کاویان کدوم یکی بهتره؟ کسی ازشون خرید داشته؟

      1. اصفهان آهن می گوید

        با سلام ورق سیاه کاویان و کارخانه فولاد اکسین هر دو از کیفیت خوبی برخوردارند اما در کل می توان گفت خرید از کارخانه فولاد اکسین به صرفه تره