کاربردهای ورق اکسین اهواز در صنایع مختلف

زمان مطالعه: 4 دقیقه

کاربردهای ورق اکسین اهواز را می‌توان در صنایع مختلفی دید؛ از صنعت کشتی‌سازی گرفته تا صنعت نفت و گاز و همچنین صنعت خودرو! فراد فعال در حوزه آهن آلات، اکثرا، این محصول را را به‌عنوان یکی از ورق‌های فولادی باکیفیت می‌شناسند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت ورق آهن، به سایت اصفهان آهن مراجعه کنید و پس از بررسی قیمت‌ها، به‌صورت خرید آنلاین، سفارش خود را ثبت کنید.

معرفی کارخانه اکسین اهواز

کارخانه فولاد اکسین خوزستان، یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های تولید انواع ورق‌های عریض فولادی در ایران است که در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است. این کارخانه، در استان اهواز، کیلومتر 10 جاده بندر امام خمینی واقع شده است. صنایعی که ورق‌های فولادی در آن‌ها بشدت کاربرد دارد، مثل صنعت نفت و گاز، صنعت پتروشیمی، صنعت خودروسازی، همچنین صنعت کشتی‌سازی و دریایی هستند.

کارخانه اکسین اهواز

میزان کیفیت تولید این محصول باعث شده است که میزان سفارش تولید و درخواست خرید آن هر سال افزایش یابد، به همین علت این کارخانه پروسه پیشرفت چشمگیری را در چند سال اخیر سپری کرده است.

ورق اکسین چیست؟

به محصولی که در دسته‌بندی محصولات ورق سیاه قرار دارد، ورق اکسین گفته می‌شود. روند تولیدی این محصول از طریق فرآیند نور گرم است. کارخانه اهواز، در طی فرآیند خود، اسلب‌ها را به ورق اکسین تبدیل می‌کند، در صورتی که کارخانه‌های دیگر از شمش‌های فولادی به عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنند. کاربرد ورق اکسین اهواز در صنایع زیر می‌باشد:

  • صنعت خودروسازی
  • صنایع نفت و گاز
  • صنایع پتروشیمی
  • ساخت انواع کشتی‌های بزرگ نظامی و غیرنظامی

ویژگی‌های ورق اکسین اهواز

محصولات تولید شده در این کارخانه، دارای اندازه‌های ۸ تا ۸۰ میلی‌‌متر هستند که بیشتر خریداران بر اساس نیاز بازار خواهان اندازه ۴۰ میلی‌متری‌ می‌باشند. ضخامت‌های دیگر این ورق‌ها، بر اساس سفارش خریدار متغیر است. عرض ان‌ها، ۲ متر و طول آن‌ها کاملا بر اساس نیاز تولیدکننده، چیزی حدود ۶ تا ۱۲ متر است.

ویژگی ورق اکسین اهواز

استاندارد تولید ورق در این مجموعه ۹۰۰۱ ISO،  ۱۰۰۰۱ ،ISO، دارای گواهی گواهینامه انطباق محصول با الزامات ایمنی اتحادیه اروپا CE، همچنین گواهینامه‌ی تصدیق فرآیند ساخت از مؤسسه‌ی رده‌بندی ایران با نماد اختصاری ICS است.

کاربردهای ورق اکسین اهواز

کاربردهای ورق اکسین اهواز را می‌توان در صنایع مختلفی دید. این محصول انواع مختلفی دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند؛ به همین دلیل هم برای کاربردهای متفاوتی استفاده می‌شوند.

ورق اکسین 34CrMo4

این محصول با فولاد کم کربن، همچنین کروم، مولبیدن و نیکل است. استحکام آن به شدت بالا می‌باشد که برای صنایع خودروسازی و قطعات خودرو بسیار مناسب است. قابلیت جوشکاری و انعطاف پذیری این محصول باعث کیفیت و تولید بالای آن می‌باشد.

ورق اکسین A517 Grade B

این محصول به دلیل استحکام بالایی که دارد، بیشتر در صنعت ساختمان سازی، کاربردهای این نوع ورق اکسین اهواز، برای ساخت مخازن بسیار مقام در برابر فشار و دیگ‌های مخصوص بخار کاربرد مهمی دارد.

ورق اکسین A283-Grade c

این محصول ویژگی‌هایی بسیار مخصوص دارد که برای کاربردهای صنایع عمومی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ورق به دلیل کیفیت بالا، همچنین انعطاف‌پذیری مناسب از فولاد با درصد کم کربن ساخته شده‌ است.

ورق اکسین A516-Grade70

کاربردهای ورق اکسین اهواز از این نوع، بیشتر برای تولید مخزن‌های مخصوص استفاده می‌شود؛ مقدار کربن به کار رفته در آن باعث می‌شود که بتوان از آن فقط برای کاربردهای خاص و متفاوت استفاده کرد.

ورق اکسین AP 15L-X65

این محصول که با نام لوله ایزوL ۴۵۰ ۳۱ ۸۳ نیز در بین بیشتر فروشندگان شناخته می‌شود، در صنعت لوله سازی در بخش های مخصوص انتقال گاز و روغن بیشترین کارائی را دارد.

ورق اکسین A573 Grade 70

این محصول، همانند A516-Grade70، به دلیل ویژگی‌هایی و خواصی که دارد، بیشتر برای ساخت مخزن استفاده می‌شود و ممکن است در کاربردهای عمومی و متداول قابلیت خاصی نداشته باشد.

ورق اکسین ST37

در این محصول از فولاد کم کربن استفاده شده تا قدرت جوش‌پذیری بالای داشته باشد و مقاومت بالای آن بسیار کمتر از سایر سایر انواع ورق‌ اکسین اهواز است. این محصول را به دلیل نرمی و انعطاف پذیری بیشتر با نام ورق نرم می‌شناسند که کاربرد آن برای ساخت انواع لوله و پروفیل در صنایع ساختمان سازی می‌باشد.

ورق اکسین ST52

این نوع ورق از دو آلیاژ اصلی سیلیسیم و منگنز تولید شده است. مقاومت بالا تاثیر پذیری این دو عنصر باعث ایجاد فرآیندهای شیمیایی و مکانیکی بسیاری می‌شود. این نوع ورق را بیشتر به نام ورق سخت می‌شناسند. زیرا، استحکام بالای این نوع ورق در محاسبه به وزن سبک که دارند برای صنایع ساختمان سازی کاربرد موثری خواهند داشت.

همانطور که گفته شد، ورق اهواز یکی از ورق‌های باکیفیت در بازار فولاد است که انواع خاصی دارد و معمولا، کاربردهای ورق اکسین اهواز در صنعت خودروسازی، صنایع پتروشیمی، صنایع نفت و گاز و… است.

به‌طور کلی کاربردهای ورق اکسین اهواز چیست؟

از ورق اکسین اهواز در ساخت ماشین آلات، صنایع پتروشیمی و صنایع نفت و گاز استفاده می‌شود.

ورق اهواز در چه ابعادی تولید می‌شود؟

ورق‌های تولیدی در کارخانه اکسین، دارای اندازه‌های ۸ تا ۸۰ میلی‌‌متر هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.