تولیدکنندگان برتر ورق روغنی در ایران کدام‌اند؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ورق روغنی، یکی از محصولاتی است که به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارند، در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. آیا می‌دانید کدام کارخانه‌ها به تولید این ورق‌ها پرداخته‌اند؟ با توجه به اینکه تولید این محصولات، پروسه‌ای سخت دارند، کارخانه‌های زیادی در این زمینه فعالیت ندارند و به همین دلیل سالانه چند تن از این محصول کشورهای دیگر وارد می‌شود. در این مطلب قرار است در مورد تولیدکنندگان برتر ورق روغنی در ایران صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

فایل صوتی این مطلب

کاربردهای متداول ورق روغنی چیست؟

این محصول به‌طور معمول با استانداردهای ST14 و ST12 نام‌گذاری و تولید می‌شود و دارای طول کششی بالا (استحکام کششی) است. این استانداردها بخشی از DIN آلمان هستند. برترین خصوصیت این محصول، استحکام بالای ورق‌های نورد سرد نیست؛ بلکه تنوع در رنگ و اندازه است که باعث تولید لوازم و مواد مختلف در صنایع گوناگون گردد.

برخی کاربردهای محصولات نورد سرد عبارتنداز:

  • صنعت خودروسازی
  • مبلمان اداری
  • لوازم خانگی
  • ساخت پانل‌های غیرقابل انعطاف
  • نقاشی قطعات

مناسب‌ترین و به‌روزترین قیمت ورق روغنی را می‌توانید در سایت اصفهان آهن ببینید.

تولیدکنندگان برتر ورق روغنی در ایران

در ایران، برخی از کارخانه‌ها هستند که در این زمینه فعالیت دارند و ورق روغنی را با کیفیت بالا تولید و روانه‌ی بازار می‌کنند. ما در این مطلب به برخی از این تولیدکنندگان می‌پردازیم تا شما بتوانید بتوانید خرید این محصول را به‌راحتی انجام دهید.

1. کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

یکی از تولیدکنندگان برتر ورق روغنی، کارخانه‌ فولاد مبارکه اصفهان است که در سال ۱۳۶۰ راه اندازی شد. این کارخانه ۷ مجتمع صنعتی در نقاط مختلف کشور دارد و سهم بسیار بزرگی در اشتغال زایی در ابن صنعت را یدک می‌کشد.

فولاد مبارکه اصفهان

از محصولات تولیدی این کارخانه می‌توان به انواع ورق روغنی، گالوانیزه، اسید شویی و … اشاره کرد. با توجه به اینکه در داخل کشور کارخانه‌های کمی به تولید این محصول مشغول هستند، در این عرصه فولاد مبارکه، یکه‌تازی می‌کند. ورق روغنی فولاد مبارکه با عرض ۶۰۰ تا ۶۹۰ میلی متر و وزنی حدود ۴ تا ۱۰.۸ عرضه می‌شود. بزرگترین عرضی که برای این محصولات در نظر گرفته شده ۱۵۳۱ تا ۱۶۵۰ میلی متر می‌باشد.

این کارخانه در حوزه ورق روغنی باکیفیت‌ترین محصول را در داخل کشور تولید می‌کند. برای سنجش کیفیت بهترین فاکتور، تعیین تلورانس ابعادی عرض ورق روغنی است. از نظر این شاخص ورق‌های روغنی فولاد مبارکه، پایین ترین تلورانس را در مقایسه با رقبای خود دارد که همین عامل نشانگر کیفیت بالای این محصولات است.

2. کارخانه فولاد غرب آسیا

یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر ورق روغنی، کارخانه فولاد غرب آسیا است. این کارخانه در سال ۱۳۸۳، در زمینی به مساخت ۵۳ هکتار در شهرستان دلیجان استان قم تاسیس شد. این کارخانه ۵۵۰ هزار تن در سال، این محصول را در ضخامت‌های مختلف تولید می‌کند.

با توجه به آمار گرفته شده، حدود ۱.۵ میلیون تن در سال ورق روغنی در کشور نیاز است و برای اینکه صنایع زیردست به فعالیت خود ادامه دهند، از کشورهای مختلف نیز این محصول وارد می‌شود. این محصول در بسیاری از صنایع مانند صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، پوشش ساختمان‌ها، قوطی سازی، کنسرو سازی و … کاربرد دارد.

با توجه به اینکه ورق‌های این کارخانه، مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی تولید می‌شوند، کیفیت بسیار مطلوبی دارند. ضخامت، عرض و وزن محصول این شرکت تنوع بالایی دارد و مشخصات فنی این محصولات را شامل می‌شوند.

3. صنایع فولاد هفت الماس

شرکت صنایع فولاد هفت الماس از تولیدکنندگان برتر ورق روغنی در ایران است. از اهداف برجسته این شرکت، تولید انواع ورق‌ها به روش نورد سرداست. این شرکت در سال ۱۳۷۵ در کیلومتر ۲۰ تهران در آزادراه قزوین تاسیس شد.

در این کارخانه انواع این محصول به صورت کلاف، کلاف نواری شده و ورق مسطح تولید و روانه بازار می‌شود. عرض این محصولات، ۷۲۰ تا ۱۲۸۰ میلی متر می‌باشند و ضخامت آن در حدود ۰.۱۸ تا ۲.۵ میلی متر می‌باشد.

تولیدکنندگان برتر ورق روغنی

ورق‌های روغنی مسطح عرضی بین ۴۵۰ تا ۱۲۸۰ میلی‌متر دارند و ضخامت آن‌ها ۰.۱۸ تا ۲.۵ میلیمتر می‌باشد، طول این آن‌ها ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیمتر است.

از تولیدکنندگان برتر ورق روغنی در جهان، می‌توان به کارخانه‌های زیر اشاره کرد:

  • کارخانه آرسلور میتال در شهر لوکزامبورگ
  • کارخانه بائو استیل در کشور چین
  • کارخانه پوسکو در کره جنوبی
  • کارخانه شاکانگ در کشور چین

ورق‌های روغنی مانند دیگر مقاطع فولادی از نظر ابعاد، وزن، ضخامت انواع مختلفی دارند که باید هنگام خرید به تمام جوانب آن دقت داشت. از تولیدکنندگان برتر ورق روغنی در ایران می‌توان به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، کارخانه فولاد غرب آسیا و کارخانه هفت الماس اشاره کرد. این کارخانه‌ها هر کدام ظرفیت تولید مشخصی دارند ولی با وجود این کارخانه‌ها هنوز از کشورهای خارجی وارداتی در این زمینه انجام می‌شود.

برای خرید ورق روغنی می‌توانید به سایت اصفهان آهن مراجعه کنید و با مطالعه جداول مشخص شده، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. شما می‌توانید با شماره 03134045 با کارشناسان اصفهان آهن ارتباط داشته باشید.

کاربردهای متداول ورق روغنی چیست؟

صنعت خودروسازی، مبلمان اداری، ساخت لوازم خانگی و ساخت پانل‌های غیرقابل انعطاف از مهمترین کاربردهای این محصول هستند.

تولیدکنندگان برتر ورق روغنی کدام‌اند؟

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، کارخانه فولاد غرب آسیا و کارخانه هفت الماس از برترین کارخانه‌های تولید این محصول هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.