بهترین کارخانه های تولید ورق در ایران

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ورق‌های فولادی در اکثر صنایع به عنوان مواد اولیه استفاده می‌شوند. این محصول در ساخت لوازم خانگی، خودرو، کشتی‌های غول‌پیکر، درب یا قوطی نوشابه و خیلی از موارد دیگر کاربرد دارند. در مقالات قبلی، درباره‌ی بهترین نوع ورق در بازار ایران صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم بهترین کارخانه‌‌ های تولید ورق در ایران را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

فایل صوتی مطلب

لیستی از بهترین کارخانه های تولید ورق در ایران

کارخانه تولید کننده ورق

در ادامه، بهترین کارخانه‌های تولیدکننده‌ی ورق را در ایران معرفی خواهیم کرد:

شرکت فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد مبارکه‌ی اصفهان، بزرگ‌ترین واحد صنعتی خصوصی و بزرگ‌ترین مجتمع تولید فولاد در ایران است که به عنوان کارخانه های تولید ورق شناخته می‌شود و در سال 1371 احداث شد. این شرکت در اصل، به عنوان یکی از بهترین کارخانه‌های تولیدکننده‌ی ورق در ایران محسوب می‌شود.

از ابتدای تأسیس این شرکت، تولید ورق گالوانیزه در آن، یکی از به‌صرفه‌ترین روش‌های حفاظت از ورق در برابر خوردگی بوده است. از ویژگی‌های دیگر ورق گالوانیزه‌ی تولیدی این شرکت می‌توان به استحکام بالای ورق‌ها اشاره کرد.

طی سال‌های اخیر، فعالیت شرکت فولاد مبارکه‌ی اصفهان در زمینه‌ی تولید انواع ورق‌های فولادی بسیار چشمگیر بوده است. شرکت فولاد مبارکه‌ی اصفهان از بهترین کارخانه‌هایی است که ورق‌های سیاه (گرم) و ورق‌های روغنی را برای کاربردهای متفاوتی تولید می‌کند.

شرکت فولاد اکسین خوزستان

شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال 1384 تأسیس شد و تولید انبوه خود را از سال 1388 آغاز کرد. این کارخانه در زمینه‌ی تولید انواع ورق‌های فولادی فعالیت می‌کند.

در واقع، کارخانه‌ی فولاد اکسین خوزستان یکی از بهترین شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی ساخت انواع ورق‌های فولادی از جمله ورق سیاه A283 ،‌A516 ،‌ST52 ،‌ST37 جهت تولید مخازن ذخیره‌سازی فعالیت دارد.

شرکت صنایع هفت الماس

این کارخانه در سال 1375 با هدف تولید انواع ورق از روش نورد سرد و سایر مقاطع فولادی تاسیس شد و سپس در سال 1382 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در واقع می‌توان گفت شرکت صنایع هفت الماس از بهترین کارخانه‌های تولیدکننده‎ی ورق گالوانیزه و روغنی در ایران است و ورق‌های تولیدشده در این کارخانه با عنوان ورق گالوانیزه‌ی هفت الماس در بازار ایران شناخته می‌شوند.

امروزه شرکت هفت الماس دومین تولیدکننده‌ی ورق گالوانیزه در ایران است.

از ورق‌های فولادی در صنایع مختلفی مانند حمل و نقل، تابلوهای تبلیغاتی، کشاورزی و پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود؛ به دلیل اهمیت داشتن مصرف این ورق در صنایع مختلف، کارخانه‌های زیادی در ایران برای تولید ورق راه‌اندازی شده‌اند.

شرکت فولاد غرب آسیا

شرکت فولادغرب آسیا در سال 1383 با تکیه بر تجربه‌ی مدیران ارشد فولاد مبارکه و با کمک سرمایه‌گذاران خصوصی تأسیس شد. هدف تاسیس این کارخانه، تولید ورق سرد، ورق گالوانیزه، ورق‌های رنگی و … جهت استفاده در صنایعی همچون صنعت خودروسازی بوده است.

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در سال 1374 با نام شرکت صنایع گالوانیزه‌ی فجر سپاهان تأسیس شد. هدف از تأسیس این کارخانه، تولید ورق گالوانیزه به روش غوطه‌وری گرم بود. شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در سال 1379 مورد بهره‌برداری قرار گرفت و امروزه از بهترین کارخانه‌های تولیدکننده‌ی ورق گالوانیزه در ایران است.

همان طور که گفته شد، ورق‌ها کاربرد مختلفی در صنعت دارند؛ برای این که انواع ورق را بشناسید و با کاربرد هرکدام آشنا شوید،  روی لینک زیر کلیک کنید:

«انواع ورق‌های فولادی و کاربرد آن‌ها در صنعت و زندگی روزمره»

شرکت فولاد کاویان اهواز

شرکت فولاد کاویان اهواز در سال 1372 تاسیس شد. این کارخانه،‌ توانسته به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان ورق‌های فولادی در ایران شناخته شود. در واقع شرکت فولاد کاویان اهواز از بهترین کارخانه‌های شناخته شده‌ای است که ورق سیاه ST37 ،ST52 ،A516 و A283 را تولید می‌کند.

کارخانه فولاد گیلان

کارخانه فولاد گیلان

کارخانه‌ی فولاد گیلان در سال 1382 تاسیس شد و یکی از بزرگترین واحدها در صنعت نورد می باشد. مقاطع فولادی تولیدشده در این شرکت در صنایع متعددی از جمله صنعت خودروسازی، صنعت ساختمان‌سازی و لوله‌سازی کاربرد دارد.

کارخانه تاراز چهارمحال

شرکت صنایع ور‌ق‌های پوشش‌دار تاراز چهارمحال و بختیاری در سال 1387 تاسیس شد و یکی از بهترین کارخانه‌های داخلی تولید ورق گالوانیزه است. در سال 1394 این کارخانه به عنوان تنها تولیدکننده‌ی ورق گالوالوم در ایران به بهره‌برداری رسید.

شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری

این کارخانه یکی از زیرمجموعه‌های فولاد مبارکه است که در سال 1389 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در زمینه‌ی تولید ورق گالوانیزه جهت استفاده در صنعت خودروسازی، شرکت ورق خودروی شهرکرد، یکی از بهترین شرکت‌هاست.

ورق‌های گالوانیزه‌ی‌ تولید‌شده در این کارخانه با نام ورق گالوانیزه‌ی خودروی شهرکرد شناخته می‌شوند.

در این مقاله سعی کردیم بهترین کارخانه های تولید ورق در ایران را معرفی کنیم. بهتر است بدانید که هریک از این کارخانه‌ها در تولید بعضی از انواع ورق شناخته شده‌اند و در واقع کیفیت تولید آن‌ها نسبت به کارخانه‌های دیگر، بیشتر است. با مراجعه به صفحه‌ی قیمت ورق آهن، می‌توانید از قیمت‌های لحظه‌ای و به‌‌روز این محصول مطلع شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ابراهیم قادری می گوید

    سلام
    درست که همه این ها ورق خوب دارن اما به نظرم مهم تر اینه که کدوم نزدیک تره بهتون بچه ها میگن نوعش هم مهمه