راهنمای خرید ناودانی؛ نکاتی که باید در مورد خرید ناودانی بدانید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بسیاری از مشتریانی که برای اولین بار با شرکت ما تماس می‌گیرند، درمورد ویژگی‌ها و حتی راهنمای خرید برخی محصولات فولادی، شناخت کافی ندارند! در میان مقاطع فولادی، ناودانی، یکی از محصولاتی است که هم در صنعت و هم در ساخت‌و‌ساز کاربردهای فراوانی دارد و لازم است قبل از خرید آن به نکات مهمی دقت شود. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی راهنمای خرید ناودانی بپردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فایل صوتی

درمورد ناودانی بیشتر بدانیم

ناودانی، یکی از مهم‌ترین محصولات فولادی U شکل است که در جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. از مهم‌ترین جنس‌های ناودانی می‌توان به گالوانیزه، آلومینیومی و استنلس استیل اشاره کرد. نوع آلومینیومی این محصول، سبک‌تر است و قابلیت شکل‌پذیری و استحکام بالایی دارد.

ناودانی‌ها از نظر شکل ظاهری در دو نوع ساده و مشبک تولید می‌شوند. البته نوع دیگری دسته‌بندی برای ناودانی وجود دارد و آن ناودانی سبک و سنگین است. از این محصول، معمولاً در چارچوب در و پنجره، شاسی تریلرها و اسکلت سازه‌ها استفاده می‌شود. ناودانی‌ها در ابعاد ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ و ارتفاع‌های ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر تولید و روانه‌ی بازار می‌شوند.

 به طور کلی، یکی از دغدغه‌های افراد فعال در حوزه‌ی آهن‌آلات، شناخت و آگاهی لازم برای خرید مقاطع فولادی است؛ با توجه به این که مقاطع فولادی، انواع مختلفی دارند و هر کدام در موقعیت‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، شناخت کاربرد و ویژگی‌های هرکدام، یک امر مهم و ضروری قبل از خرید است.

اصطلاحات رایج در مورد ناودانی

راهنمای-خرید-ناودانی

قبل از هر چیز، بهتر است کمی در مورد اصطلاحات رایج ناودانی اطلاع داشته باشید. اصطلاحاتی که به شما کمک می‌کند شناخت بیشتری نسبت به محصول داشته باشید و با آگاهی لازم نسبت به خرید اقدام کنید. رایج‌ترین اصطلاحات درمورد ناودانی، به شرح زیر است:

  • نرمال: ناودانی‌های نرمال، طولی بین 6 تا 12 متر دارند.
  • کوتاه و بلند: ناودانی‌های کوتاه و بلند، دسته‌‌ای از ناودانی‌های موجود در بازار هستند؛ نوع کوتاه آن، طولی برابر 6 متر دارد؛ در حالی که ناودانی‌های بلند، به طول 12 متر هستند.
  • سنگین و سبک: به ناودانی‌های هم‌وزن اروپایی، ناودانی سنگین می‌گویند؛ در حالی که ناودانی سبک در جدول اشتال از وزن کمتری برخوردار است و قیمت آن هم نسبت به نوع سنگین این محصول، ارزان‌تر است.
  • گلمیخ: در بازار فولاد، اصطلاحاً به ناودانی‌های بُرش‌خورده، گلمیخ گفته می‌شود.
  • گوشت: به ضخامت ناودانی در بازار، اصطلاحاً گوشت گفته می‌شود.
  • جدول اشتال ناودانی: جدول اشتال ناودانی، جدول استانداردی است که در آن، ابعاد، ضخامت و وزن مقاطع فولادی تعریف شده است.
  • بنگاه‎داری: هزینه‌ای است که هر بنگاه برای مالیات بر ارزش افزوده، بارگیری و همچنین انبارداری دریافت می‌کند. این هزینه بر اساس تُناژ و مقدار سفارش‌داده‌شده، متغییر است.

راهنمای خرید ناودانی؛ هنگام خرید ناودانی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

اصطلاحات-رایج-ناودانی

شاید خرید ناودانی نسبت به سایر محصولات برای بسیاری از افراد، گمراه‌کننده به نظر برسد؛ چرا که این محصول در جنس، اندازه و یا حتی آلیاژهای مختلف تولید می‌شود. پارامترهای مهمی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند، شناخت بیشتری نسبت به ناودانی‌ها داشته باشید. مهم‌ترین پارامترها در زمان خرید ناودانی، عبارتند از:

1. از قیمت لحظه‌ای و به روز ناودانی، غافل نشوید

قیمت ناودانی، مانند سایر مقاطع فولادی تحت تأثیر عوامل مختلفی است. قیمت مواد اولیه، نوسانات بازار، قیمت دلار و بررسی عرضه و تقاضا از عوامل تاثیر گذار بر قیمت محصولات فولادی مانند ناودانی هستند.
لیست قیمت به‌روز ناودانی در سایز و ضخامت‌های مختلف در سایت اصفهان آهن برای کاربران به راحتی قابل دسترسی است. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت این محصول به صفحه‌ی «قیمت ناودانی» مراجعه کنید.
در ضمن، کارشناسان فروش اصفهان آهن در بخش نبشی و ناودانی، راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند تا با آگاهی و دقت تمام، این محصول را بخرید.

2. به تولیدکنندگان ناودانی توجه داشته باشید

کارخانه‌های مختلفی در زمینه‌ی تولید ناودانی فعالیت دارند. شرکت بازرگانی اصفهان آهن، تقریباً تمامی برندهای مختلف ناودانی را پوشش می‌دهد. برای اطلاع از برندهای مختلف ناودانی می‌توانید با کارشناسان اصفهان آهن در تماس باشید.

به طور کلی از معروف‌ترین تولیدکنندگان ناودانی، می‌توان به کارخانه‌های زیر اشاره کرد

  • فولاد البرز غرب
  •  شکفته
  • ناب تبریز
  •  فولاد کوهپایه
  •  البرز ایرانیان
  •  فولاد تهران

3. مراحل و نحوه خرید

بعد از دریافت راهنمایی‌های لازم از کارشناسان و انتخاب نهایی محصول، لیست اقلام مورد نظر خود را به کارشناسان اصفهان آهن بسپارید و در صورت تمایل به ادامه‌ی خرید، پس از دریافت و تأیید پیش‌فاکتور، آن را برای کارشناس مربوطه ارسال کنید.

بعد از وازیر وجه، کالای مورد نظر در اسرع وقت برای شما ارسال خواهد شد. چه خرید اینترنتی داشته باشید و چه محصول مورد نظر را به صورت تلفنی سفارش داده باشید، به راحتی می‌توانید در هر مرحله، وضعیت سفارش خود را در قسمت پیگیری سایت مشاهده کنید.

4. بررسی ویژگی‌‎های ظاهری محصول بعد از خرید

خرید-ناودانی

ناودانی ارسال‌شده برای مشتری باید از لحاظ شکل ظاهری، کاملاً صاف و بدون هیچگونه موج‌زدگی و پوسته باشد. اگر محصول مورد نظر شما هرگونه مشکل ظاهری داشت به راحتی می‌توانید با کارشناسان اصفهان آهن تماس بگیرید و در صورت عدم تطبیق کالا با کالای مورد نظر، نسبت به عودت آن اقدام کنید.

برای این که از فرآیند تولید ناودانی اطلاع داشته باشید، می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

«فرآیند تولید ناودانی»

در این مطلب به نکات لازم در زمینه‌ی راهنمای خرید ناودانی اشاره کردیم. با توجه به مطالب گفته‌شده می‌توان نتیجه گرفت که اطلاع از قیمت به‌روز ناودانی، برندهای مختلف تولیدکننده‌ی این محصول، توجه به راهنمایی‌های خرید ناودانی و همچنین آگاهی از اصطلاحات رایج ناودانی‌ها در بازار می‌تواند به شما برای خرید بهتر و حرفه‌ای‌تر کمک کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.