ورق گالوانیزه ذوزنقه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

ورق گالوانیزه ذوزنقه، یکی از محصولاتی است که کاربرد وسیعی در صنعت ساختمان‌ سازی دارد. در این مطلب، به این موضوع خواهیم پرداخت که ورق گالوانیزه ذوزنقه چیست، مراحل ساخت آن کدام است و چه ویژگی‌ ها و کاربردهایی دارد؟ در پایان، در مورد قیمت ورق گالوانیزه نیز مطالبی را ارائه خواهیم داد.

فایل صوتی

ورق گالوانیزه ذوزنقه چیست؟

استفاده از ورق گالوانیزه ذوزنقه در صنعت ساختمان‌ سازی بسیار رایج می‌ باشد. به همین دلیل افراد مختلفی که در این صنعت فعالیت می کنند، علاقه به دانستن فرآیند تولید و کاربرد ورق گالوانیزه هستند. در واقع این محصول، شکل خاصی از ورق گالوانیزه است، که روی آن موج‌ هایی مربعی شکل در عرض آن ها ایجاد می‌ شوند.به طور معمول در هر متر از آن، شش موج وجود دارد. این محصول از زیباترین و پرکاربردترین محصولاتی است، که برای سقف و پوشش‌ دهی کاربرد دارد.

مزایای این مقطع فولادی، شامل وزن سبک، طول عمر طولانی، ضد آب بودن، مقاومت در برابر خوردگی و آسیب مکانیکی، مونتاژ آسان هستند.

ورق گالوانیزه ذوزنقه

ورق ذوزنقه، به‌ صورت پیش‎ فرض، دارای یک استاندارد مخصوص است؛ اما با توجه به درخواست خریدار، می‌ توان طول آن را به صورت سفارشی تولید کرد این حالت در صورتی است که عرض و وزن محصول، طبق استاندارد تعیین می‌ شود.

مراحل ساخت ورق گالوانیزه ذوزنقه

در فرآیند ساخت آن، یک ورق فولادی مسطح تغییر شکل داده و به شکل مطلوب تبدیل می‌ شود. در شرایط تولید، معمولا از چند فرآیند مختلف استفاده می‌ شود. بیشترین فرآیندهای مورد استفاده شامل خمش و کشش عمیق است. این محصولات از ورق‌ های فولادی روکش شده با آلومینیوم و محصولات آلوزینک تولید می‌ شوند.

ویژگی و مشخصات ورق گالوانیزه ذوزنقه

این محصول تقریبا مشابه ورق گالوانیزه است که تفاوت آن‌ ها در شکل ظاهری و موارد استفاده است. در هر یک متر آن، حدود ۶ موج وجود دارد؛ اما طول آن بر اساس سفارش خریدار قابل تنظیم است. در هر ۱.۲۵ متر، حدود ۸ موج روی سطح آن وجود دارد و هر کدام، دارای عرض ۱۰۰ تا ۱۲۵ سانتی‌متر هستند. ضخامت آن نیز معمولا بین ۰.۳۰ میلی متر تا ۲ میلی‌ متر متغیر است.

مشخصات ورق گالوانیزه ذوزنقه

این محصولات برای پوشش سقف‌ های بزرگ و مسطح مناسب هستند. متریال مورد استفاده در لایه سطحی ورق‌ های ذوزنقه‌ ای، نوع خاصی است که به منظور جلوگیری از اشعه ماورای بنفش خورشید و کاهش ضریب هدایت گرما استفاده می‌ شود. تمام این ویژگی‌ ها، دوام و مقاومت عالی را در برابر خوردگی شیمیایی تضمین می‌ کند.

فولاد به کار رفته در ساخت آن، از نوع DX51D + Z مطابق با استاندارد ΕΝ 10346 است. این محصولات، فوق‌العاده سبک هستند؛ از این رو می‌ توان از آن‌ ها در سقف‌ هایی استفاده کرد که قادر به تحمل بار کاشی‌ های سرامیکی نیستند. این محصولات، حتی در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند و به همین دلیل هرگز زنگ نمی زنند.

سایر ویژگی‌های این محصول

علاوه بر این ویژگی‌ های گفته شده در مورد این محصول، لازم است به برخی از مشخصات دیگر توجه داشته باشیم تا شما بتوانید با شناخت بهتری این محصول را خریداری کنید.

  • صافی سطح مناسب: این محصولات دارای کیفیت یکنواخت بوده و از روکش یکنواخت رنگی پوشیده شده اند.
  • مقاومت بالا: استحکام کششی بالای آن، به تحمل بارهای سنگین کمک می کند.
  • مقاومت در برابر خوردگی: این محصولات از فولاد و آلومینیوم با کیفیت عالی تولید می‌ شوند. به همین دلیل دارای خاصیت ضد خوردگی عالی هستند.
  • عایق بندی حرارتی خوب: پوشش رنگی روی این‌ ها دارای خاصیت عایق بندی قوی است. بنابراین این ورق‌ ها از مقاومت عالی در برابر گرما برخوردار هستند.
  • مقاومت در برابر آب: ضد آب هستند.
  • مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی:  شرایط بد آب و هوایی را به خوبی تحمل کنند.
  • ظاهر زیبا: به دلیل وجود رنگ های بسیار متنوع، می توان انتظار ظاهری دلپسند داشت.
  • اقتصادی: از نظر هزینه‌ هایی مانند نصب و راه اندازی و نگهداری، این ورق ها بسیار اقتصادی هستند.

کاربرد ورق گالوانیزه ذورنقه چیست؟

این محصول کاربرد های متنوعی دارد. از جمله آن‌ ها می‌توان به پوشش سقف سوله و یا سقف‌ های شیروانی ویلاها اشاره کرد.

کاربرد ورق گالوانیزه ذورنقه

از آنجایی که ورق گالوانیزه ذوزنقه،در مراحل تولید در حوضچه روی مذاب غلتیده می‌ شود، در برابرخوردگی مقاومت بالایی دارد. به همین دلیل خاصیت ضدرطوبتی و رنگ‌ بندی بسیار متنوع از دیگر کاربردهای مهم این محصول می‌ باشد. از دیگر کاربردهای آن می‌ توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ساخت پناهگاه برای محصولات، پارکینگ، ساخت و ساز
  • پوشش سقف‌ ها و دیوارهای جانبی ساختمان‌ ها
  • حصارکشی ساختمان در حال احداث
  • سقف‌ ها و سطوح خارجی خانه‌ های کوچک
  • تفکیک مناطق مختلف برای بازسازی مغازه‌ ها و مناطق ساختمانی

سقف‌ هایی که با ورق ذوزنقه‌ ای ساخته می‌ شوند، دارای ویژگی آکوستیکی صوتی مناسب هستند. طبق ارزیابی‌ هایی که بر روی کاهش صدا انجام شده، استفاده از این محصولات، باعث شده که تا 53 دسی‌ بل کاهش صدا رخ دهد.

استفاده از ورق‌ های ذوزنقه‌ ای برای کاهش تعداد تکیه‌ گاه‌ های مورد نیاز در ساخت و ساز، بسیار سودمند است؛ چرا که پوشش دیگر برای بتن تازه لازم نیست.

ممکن است تصور شود، که قیمت ورق ذوزنقه‌ ای مشابه ورق گالوانیزه است؛ اما قیمت ذوزنقه‌ ای رنگی بنابر رنگ‌ بندی آن تغییر می‌ کند. همچنین در صورت نیاز به عملیاتی مانند خم و برش، قیمت محصول تفاوت خواهد کرد. به صورت کلی، قیمت آن بر اساس پارامترهایی مانند طول، عرض، ارتفاع، ضخامت و وزن تعیین می‌ شود. برای اطلاع دقیق از این محصول، می‌ توانید از کارشناسان سایت اصفهان آهن استعلام بگیرید.

در این مطلب به بررسی این موضوع که ورق گالوانیزه ذوزنقه ای چیست پرداختیم و به ویژگی ها، مشخصات و کاربردهای متفاوت آن اشاره کردیم. به منظور افزایش دوام، توصیه می‌ شود این محصولات به صورت دوره‌ ای بررسی شود. بازرسی یک بار در سال برای شناسایی زود هنگام خسارت‌ های احتمالی مناسب است. برای اطلاع از قیمت روز ورق گالوانیزه ذورنقه می توانید به سایت اصفهان آهن مراجعه کنید. مجموعه اصفهان آهن با بسیاری از کارخانه های معتبر داخلی در حال همکاری است و محصولات فولادی را با بهترین قیمت عرضه می کند.

ورق گالوانیزه ذوزنقه چیست؟

این محصولات از زیباترین و پرکاربردترین ورق‌ های سقفی و دیواری هستند، که از آن‌ ها می‌ توان در صنایع مختلف استفاده کرد.

ورق گالوانیزه ذوزنقه چه ویژگی‌هایی دارد؟

در هر یک متر از این محصول، حدود ۶ موج وجود دارد و طول آن بر اساس سفارش خریدار قابل تنظیم است.

کاربردهای وزق گالوانیزه ذوزنقه‌ای چیست؟

سقف‌ ها و دیوارهای جانبی ساختمان‌ ها، حصارکشی ساختمان در حال احداث و تفکیک مناطق مختلف برای بازسازی مغازه‌ ها و مناطق ساختمانی از جمله کاربردهای این محصول است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.