قیمت میلگرد در دوران آقای رئیسی چگونه خواهد بود؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

درحالی‌که ممکن است افراد زیادی میلگرد را دیده یا اسم آن را شنیده باشند، نحوه تولید میلگرد، نحوه ساخت، نحوه کارکرد و چندین کاربرد آن به‌خوبی شناخته‌شده نیست و اما اینکه میلگرد چیست و دقیقاً چه‌کاری برای پروژه‌های ساخت‌وساز شما انجام می‌دهد که آن را بسیار مهم می‌کند و همچنین، آیا انواع مختلف میلگرد واقع برای پروژه شما  حیاتی و کاربردی هستند  یا نه؟ در این مطلب می‌خواهیم در موردبررسی قیمت میلگرد در دوران آقای رئیسی صحبت کنیم.

کمی در مورد میلگرد و کاربردهای آن بدانیم

میلگرد یک میله فلزی است که به افزایش استحکام کششی بتن کمک می‌کند و مخفف “میله تقویت‌کننده” است و همچنین این میله‌ی فلزی به تحمل تنش‌های کششی، خمشی، پیچشی وبرشی سازه‌های بتنی کمک می‌کند. ازآنجایی‌که این مناطق برای بتن ضعیف هستند، میلگرد ساختمان‌های بتنی را تقویت می‌کند که در غیر این صورت از هم می‌پاشند.

میلگرد معمولاً از فولاد با ویژگی‌های کششی برجسته در مقایسه با بتن ساخته می‌شود. جالب اینجاست که معمولاً از فولاد بازیافت شده از وسایل نقلیه، لوازم و ماشین‌آلات قدیمی ساخته می‌شود که با استفاده از مشعل‌های قوس الکتریکی ذوب می‌شوند و سپس به شکل بیلت سرد می‌شوند.

پس از آماده شدن بیلت ‌ها برای استفاده در تولید میلگرد، آن‌ها را تا دمای بالا ولی زیر دمای ذوب  گرم می‌کنند و به‌سرعت از طریق یک سری ابزار اکستروژن تغذیه می‌شوند و تا رسیدن به قطر میلگرد مناسب، مراحل مختلف اکستروژن برای بستن شمش فولادی به میله‌های کوچک‌تر و کوچک‌تر ادامه می‌یابد.مقاومت کششی میلگرد فولادی مکملی است برای مقاومت فشاری بتن که برای ساخت سازه‌هایی با ترکیبی از هر دو نوع این مقاومت تا است. این امر خطر شکستگی را به حداقل می‌رساند و سازه را در برابر حرکات و فشارهایی مقاوم‌تر می‌کند که در غیر این صورت ممکن است نتوانند ساختار خاصی ایجاد کنند.

میلگردها در اکثر سازه‌های بتنی کاربرد دارند. نمونه‌های رایج عبارت‌اند از:

  • ساختمان‌های بلند
  • رمپ پارکینگ
  • پایه‌های بتنی
  • پل‌‌ها
  • پایه‌ها
  • جاده تا و جاده‌های ضخیم

عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد

در طی ماه‌های اخیر بعضی با افکار و نظریه‌های غلط علت گرانی محصولات فولادی را به‌غیراز علت اصلی عنوان کرده، اما انبوه‌سازان نیز مانند رئیس گروه اقتصادی مجلس، کارخانه‌های فولادی را مقصر این افزایش قیمت می‌دانند.

درحالی‌که وزارت راه و شهرسازی با افزایش تسهیلات مسکن مهر برای تکمیل واحدهای باقی‌مانده و همچنین اجرای طرح ملی مسکن تلاش می‌کند بازار ساخت‌وساز مسکونی را گرم کند، در ۶ ماه گذشته قیمت میلگرد که یکی از پرمصرف‌ترین سازه‌های ساختمانی است، چند برابر افزایش قیمت داشته است.

از طرفی بازار فولاد و میلگرد نه بازار زیرزمینی دارد و نه حاشیه‌ای! به‌هرحال هر چه که هست در بورس کالا عرضه می‌شود که قیمت آن نیز بر اساس عرضه و تقاضا می‌باشد. به بیانی دیگر، درحالی‌که فلسفه کشف قیمت کالاها در بورس اتفاق می‌افتد ، باید مبتنی بر عرضه و تقاضا و افزایش شفاف باشد.اما به دلیل آنچه انبوه‌سازان می‌گویند، احتکار این محصول فلزی توسط تولیدکنندگان و عرضه قطره‌چکان آن در بورس کالا، قیمت این محصول  را در تولید داخلی به‌شدت افزایش داده است.

بعضی از متقاضیان این بازار پیش‌بینی کرده‌اند که ظرف هفته‌های آینده این بازار با کنترل قیمتی روبرو خواهد شد و به همین دلیل خرید در این روزها و بر اساس این قیمت‌های فعلی ریسک می‌باشد. در این مدت  سیگنال‌های جهانی بر بازار آهن و فولاد کشور متناقض می‌باشند و طی روزهای اخیر از رونق معاملات سنگ‌آهن چین کاسته شده است که این موضوع می‌تواند یک سیگنال منفی برای بازار شمش و محصولات فولادی مثل میلگرد باشد.درنتیجه باعث کاهش قیمت در محصولات فولادی می‌شود.

قیمت میلگرد در دوران آقای رئیسی چگونه خواهد بود؟

قیمت میلگرد در دوره آقای رئیسی

سیاست سمت‌وسوی مختلفی دارد که همه آن‌ها مستقیماً بر قیمت همه‌ی کالاها تأثیرگذار هستند. تورم یکی از دلایل اصلی تغییر قیمت‌ها در هر دولتی است، که تحت تأثیر سیاست‌های مختلفی به وجود می‌آید. بااین‌حال تورم هم از دلایل افزایش قیمت فولاد و زیرمجموعه آن مانند میلگرد می‌باشد.

سیاست‌هایی که در کشور ما حاکم هستند موجب می‌شوند که ارزش پول ملی ما بسیار پایین آمده و به همین علت مردم باید هزینه هنگفتی را برای خرید میلگرد و دیگر محصولات فولادی پرداخت نمایند. رئیس‌جمهور منتخب جناب آقای رئیسی در مدت‌زمانی که کاندیدای ریاست جمهوری بودند از اوضاع اقتصادی و قیمت‌های محصولات آهن‌آلات و میلگرد نارضایتی کامل داشتند و اعلام کردند که در دوران خدمت خود در این پست حتماً درصدد رفع این مشکلات بر خواهند  آمد، بااین‌حال قطعاً تصمیمات ایشان بازار فولاد و میلگرد را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

جمع‌بندی

در این اوضاع اقتصادی به دلیل تأثیر شدید قیمت آهن و فولاد بر روی ساخت‌وسازهای مسکن ،بسیاری تمایل دارند تا با پیش‌بینی و تجزیه‌وتحلیل اقدام به خرید یا سرمایه‌گذاری کنند به همین دلیل یک پیش‌بینی و تحلیل حساب‌شده و درست قطعاً قادر خواهد بود که اهداف را محقق کند.

قیمت و هزینه میلگرد را می‌توان بر اساس هر فوت یا هر تن تخمین زد. هزینه فولاد می‌تواند ماه‌به‌ماه و حتی روزبه‌روز متفاوت باشد، بنابراین اگر قیمت مناسبی پیدا کردید، حتماً آن را زودتر سفارش داده و تهیه کنید. برای اطلاع از «قیمت روز میلگرد»، به سایت اصفهان آهن مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.