آخرین تغییرات قیمت انواع آهن‌ آلات؛ سال 1403

زمان مطالعه: 7 دقیقه

تغییرات قیمت انواع آهن آلات برای افراد در حوزه‌ های مختلف، اهمیت زیادی دارد. بررسی این روند تغییرات، به افراد کمک می‌ کند محصول موردنظر را در زمان مناسب خریداری کنند و از طرفی هزینه‌ های ساخت‌ و ساز را نیز کاهش دهند. در این مقاله از دانشنامه جامع اصفهان آهن می‌ خواهیم به آخرین تغییرات قیمت انواع آهن آلات اعم از میلگرد، شمش فولادی، تیرآهن، ورق، لوله، نبشی، ناودانی، سپری، قوطی‌ و پروفیل در پایان سال 1402 و شروع 1403 بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آخرین تغییرات نمودار قیمت آهن در یکسال اخیر

قبل از هر چیزی، به این موضوع اشاره کنیم که قیمت آهن آلات به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از میزان عرضه و تقاضا گرفته تا قیمت دلار و بسیاری از مسائل سیاسی و اقتصادی کشور روی بهای این محصولات تاثیر می‌ گذارند. برای خرید حرفه‌ ای و مناسب، لازم‌ است از آخرین تغییرات قیمت انواع آهن‌ آلات، اطلاع کافی داشته باشید.

اهمیت بررسی آخرین تغییرات قیمت آهن آلات

آخرین تغییرات قیمت میلگرد

به جرئت می توان گفت که میلگرد، یکی از مهم ترین مقاطع فولادی در سازه های عمرانی است که توسط کارخانه های زیادی در ایران تولید می شود. از میان تمامی تولیدکنندگان میلگرد، کارخانه ذوب آهن اصفهان مهم ترین عرضه کننده این محصول به بازارهای داخلی و خارجی است. به همین دلیل در این قسمت، قیمت میلگرد ذوب آهن را معیار مقایسه قرار داده و روند تغییرات آن را در یکسال اخیر بررسی می کنیم. با بررسی تغییرات این محصول، می توان روند سایر برندهای میلگرد فولادی را نیز پیشبینی کرد.

قیمت میلگرد ذوب آهن، در سایز ۱2 با وزن 11 کیلوگرم، در 4 ماه گذشته روند افزایشی را تجربه کرد. یکی از مهم‌ترین مواردی که روی قیمت میلگرد این کارخانه تاثیر داشت، نوسانات بازار دلار بود. این ارز بین المللی در اکثر بازارهای ایران تاثیر گذار است. مواد اولیه این فرآورده فولادی نیز اغلب از خارج ایران وارد می‌ شود.

همین موضوع تاثیر نوسانات بازار ارز را در این بازار به شکل شگفت انگیزی افزایش داده است. یکی از مهم‌ ترین مواردی که کارشناسان پیش از تحلیل تغییرات قیمت روز میلگرد به عنوان کالایی اساسی در ساخت و ساز به آن می‌ پردازند، بازار دلار است.

آخرین تغییرات قیمت میلگرد

با این حال ممکن است علاقه‌مند باشید قیمت میلگرد دیگر کارخانه‌ ها یا انبارها را نیز تحلیل کنید. در این صورت می‌ توانید به صفحه قیمت روز میلگرد اصفهان آهن مراجعه کنید. به‌ روز رسانی قیمت‌ ها در این صفحه به صورت روزانه انجام می شود.

آخرین تغییرات قیمت شمش فولاد

شمش فولادی از جمله محصولات پر کاربرد در صنایع مختلف است که به صورت گسترده استفاده می شود. این محصول در صنایعی همچون تولید میلگرد، ورق و… کاربرد دارد. همین موضوع موجب شده هرگونه تغییر در این بازار، در بازارهای مقاطع دیگر تاثیر گسترده‌ ای داشته باشد. کارشناسان معتقدند ممکن است افزایش قیمت روز شمش در هفته‌ های آینده منجر به افزایش قیمت دیگر مقاطع فولادی شود.

آخرین تغییرات قیمت شمش فولادی

آخرین تغییرات قیمت تیرآهن

معمولا قیمت تیرآهن در تمام کارخانه‌ ها به صورت یکسان نوسان دارد. واحدهای تولیدی بسیاری هستند که این محصول را به بازار عرضه می‌ کنند. بررسی قیمت تمام این کارخانه‌ ها زمان‌ بر است؛ اما اگر بخواهید به صورت کلی بررسی کنید، کارخانه ذوب آهن اصفهان یکی از بهترین انتخاب ها به عنوان معیار محسوب می شود.

تیرآهن ذوب آهن اصفهان با سایز ۱۸ و در بسته‌ های ۲۲۶ کیلوگرمی آماده ارائه به مشتریان است. آخرین قیمت تیرآهن IPE کارخانه ذوب اصفهان نشان می دهد که این محصول با شروع سال جدید، وارد یک سیر صعودی شد و طبیعتا به علت افزایش قیمت دلار و شروع جنگ ایران و اسرائیل بود. پیش بینی می شود که تلاطم بازار تیرآهن ادامه دار خواهد بود تا زمانی که شرایط کشور به حالت عادی باز گردد.

آخرین تغییرات قیمت تیرآهن

آخرین تغییرات قیمت ورق فولادی

ورق فولادی یا ورق آهنی، محصولی با پایه فلز آهن است که به همراه مقادیری کربن و دیگر عناصر، جهت افزایش استحکام تولید می‌ شود. این محصول به عنوان یکی از مهم‌ ترین و پرکاربردترین فرآورده‌ های شمش فولاد، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت ورق آهن نیز همچون دیگر محصولات فولادی روند کاهشی داشت. افرادی که به صورت لحظه‌ ای این قیمت‌ ها را دنبال می‌ کردند، متوجه این روند شدند. اگر به دنبال بررسی تغییرات قیمت ورق طی روزهای گذشته هستید؛ هر روز به سایت اصفهان آهن سر بزنید.

ورق‌ ها همانقدر که پرکاربرد هستند؛ انواع متفاوتی نیز دارند. از جمله انواع ورق می‌ توان به روغنی، رنگی، گالوانیزه نورد گرم و سرد اشاره کرد. برسی تغییرات قیمت هر کدام از این محصولات باید به صورت جداگانه انجام گیرد. چرا که مواد اولیه و کاربرد این محصولات با یکدیگر متفاوت است.

قیمت ورق روغنی سایز ۰٫۶۰ عرض ۱٫۲۵، در روزهای اخیر تقریبا ثابت بود و نوسان کمی داشت. ورق روغنی از جمله محصولاتی است که قیمت گذاری آن براساس دلار صورت می‌ گیرد. ردپای این محصول پرکاربرد را می‌ توان در صنایعی همچون خودروسازی، بشکه سازی، لوازم خانگی و… مشاهده کرد.

ورق گالوانیزه در ضخامت ۰٫۶۰ عرض ۱٫۲۵ در کارخانه‌های متفاوتی تولید می‌ شود. برای مثال قیمت این محصول در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در هفته پایانی فروردین 1403 روند ثابتی را طی کرد. با این حال هنگام انتخاب این محصول به یاد داشته باشید ورق گالوانیزه، به دو شکل نورد گرم و سرد تولید می‌ شود. دستگاه‌ های متفاوت در کنار مواد اولیه گوناگون، تفاوت‌ های گسترده‌ ای را میان این دو محصول رقم می‌ زند.

قیمت انواع آهن آلات هر هفته با فراز و نشیب‌ هایی همراه ‌بوده و اطلاع از قیمت‌ های به‌ روز و لحظه‌ ای، برای افراد فعال در حوزه آهن آلات امری مهم و ضروری است. به عبارت دیگر، اطلاع از روند تغییرات قیمت در طول هفته، می‌ تواند خریدی مطمئن را برای شما به همراه داشته باشد.

آخرین تغییرات قیمت لوله

لوله ها انواع مختلفی دارند که برای کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مهم‌ ترین نکاتی که هنگام خرید این فرآورده فولادی باید به آن توجه کنید؛ قیمت لوله است. در کنار قیمت، مواردی همچون جنس لوله و خواص آن نیز اهمیت بالایی دارند.

نمودار زیر نشان می دهد که قیمت لوله در سال گذشته، فراز و نشیب های زیادی داشته و به طور کلی افزایش است. با شروع سال جدید نیز وقوع اتفاقاتی مانند افزایش نرخ دلار و جنگ احتمالی ایران و اسرائیل، این محصول گران تر از هر زمان دیگری شد.

آخرین تغییرات قیمت لوله

آخرین تغییرات قیمت قوطی و پروفیل

قیمت‌ مقاطع قوطی و پروفیل در فروردین 1403 با رشدی نسبی آغاز شد. به عنوان مثال، قیمت قوطی صنعتی 20*20 با ضخامت 2 میلی‌ متر در اصفهان، از 44,300 تومان به 44,600 تومان رسید و با همین روند افزایش پیدا کرد.

پیش‌ بینی دقیق قیمت قوطی و پروفیل در آینده دشوار است، چرا که به عوامل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز، سیاست‌ های دولت، شرایط جهانی و فصل تقاضا بستگی دارد. با این حال، با توجه به افزایش تقاضا در فصل سرما و نوسانات نرخ ارز، احتمال افزایش قیمت قوطی و پروفیل در ماه‌ های آینده وجود دارد.

آخرین تغییرات قیمت قوطی و پروفیل

تغییرات قیمت نبشی، ناودانی و سپری

قیمت نبشی از دیگر محصولاتی بود که طی 6 ماه گذشته (نیمه دوم سال 1402) روند نسبتا افزایشی یا ثابت داشت. این محصول در ابتدای سال 1402 با قیمت 28,550 تومان معامله شد. پس از گذشت شش ماه و در شهریور 1402، بهای این محصول روند کاهشی را طی کرد. این قیمت‌ ها برای نبشی سایز ۳ با ضخامت ۲٫۵ میلی متر موجود در انبار اصفهان آهن اعلام شده است. در نیمه دوم سال، شرایط فرق کرد و قیمت ها وارد سیر صعودی شد. در هفته آخر فروردین 1403 نیز قله قیمت (33,000 تومان) را در یکسال گذشته داشتیم.

ناودانی‌ های انبار اصفهان نیز نوسان قیمت زیادی داشته‌ اند. اگر ناودانی سایز ۶ این مخزن که دارای وزن ۳۰ کیلوگرم (سنگین) است را در نظر بگیریم؛ تغییرات قیمت ناودانی در هفته پایانی اسفند 1402 بسیار زیاد بوده است. این محصول در ابتدای سال 1403 به قیمت 33,000 تومان رسید.

تغییرات قیمت انواع آهن آلات در هفته گذشته، علاوه بر نبشی و ناودانی، شامل سپری هم بوده است. قیمت سپری انبار اصفهان در ابتدای سال 31,800 بود. این محصول که در سایز ۴ با وزن ۱۵ کیلوگرم آماده ارائه به شما عزیزان است، در اسفندماه 1402 با قیمت 31,500 به فروش رسید.

نتیجه‌ گیری روند تغییرات قیمت آهن آلات

تغییرات قیمت آهن آلات همیشه شوکه کننده نیست! در بسیاری از موارد می‌ توان این تغییرات را پیش بینی کرد. اما این تنها زمانی ممکن است که مرجعی به روز به منظور تحلیل قیمت این محصولات در اختیار داشته باشید. روند تغییرات بهای این فرآورده‌ ها در 6 ماه ابتدایی سال 1402 کاهشی و در 6 ماه دوم افزایشی بود. باید صبر کرد و دید قیمت این محصولات در سال جدید با توجه به جنگ احتمالی ایران و اسرائیل و افزایش شدید قیمت دلار چگونه خواهد بود.

قیمت آهن آلات به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت آهن آلات به عوامل مختلفی مانند میزان عرضه و تقاضا، دلار، مسائل سیاسی و اقتصادی و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد.

چگونه می‌ توان مقاطع آهنی را با مناسب‌ ترین قیمت ها پیدا کرد؟

بازار آهن همیشه نوسان داشته است. اگر به دنبال خرید با بهترین قیمت هستید؛ باید هر روز بهای این مقاطع را در اصفهان آهن دنبال کنید. صفحه قیمت‌ های این برند معتبر هر روز به روزرسانی می‌ شود.

مهم ترین تحولات تاثیر گذار روی قیمت مقاطع فولادی طی هفته گذشته چه بودند؟

سفر رئیس جمهور به چین و امضای چندین قرارداد همکاری با ارزهای یوان و ریال، اصلی ترین اتفاقی بود که طی یکسال گذشته روی بازار فولاد تاثیر گذاشت. از سوی دیگر افزایش قیمت دلار، همیشه این بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.