پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در بیشتر کشورها مخصوصا ایران، بهینه‌سازی انرژی در ساختمان‌ها و جلوگیری از هدررفتن آن، تبدیل به مسئله‌ای مهم شده‌است؛ چرا که استفاده از درب و پنجره نامناسب، باعث هدررفت گرما می‌شود. این موضوع را می‌توان در خانه‌های قدیمی و حتی بعضی از خانه‌های مدرن مشاهده کرد؛ چرا که در ساخت این پنجره‌ها از آلومینیوم و آهن استفاده می‌شود. این فلزات می‌توانند گرما را به بیرون انتقال دهند.

هنگامی‌که از پروفیل پنجره ترمال بریک استفاده می‌کنید، در واقع شما به بهینه‌سازی انرژی در ساختمان کمک کردید. لازم ‌به ذکر است که قیمت پروفیل آهن امروز بر هزینه تمام‌شده این پنجره‌ها تاثیر مستقیم دارد. در این مقاله از اصفهان آهن شما را با انواع پروفیل ترمال، مزایا و معایب آن و همچنین تفاوت‌هایی که با انواع دیگر پروفیل درب و پنجره دارد، آشنا می‌کنیم.

فایل صوتی

فایل ویدئویی

پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

 سختی و مقاومت آلومینیوم، باعث شده تا به‌عنوان ماده اولیه مناسب برای درب، پنجره و نمای ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما این فلز با دارا بودن ویژگی هدایت و رسانایی خود، نقص و ایرادی بزرگ برای استفاده در پنجره محسوب می‌شود. اما همان‌طور که اشاره کردیم، برای پیش‌گیری از هدررفت انرژی، شما می‌توانید از پنجره ترمال بریک استفاده کنید.

پروفیل پنجره ترمال بریک چیست


پروفیل پنجره ترمال بریک با استفاده از ماده‌ای عایق و نارسانا، جداره داخل و خارج پنجره آلومینیوم را از یکدیگر جدا می‌کند و با استفاده از روش‌هایی مخصوص توسط همین ماده به یکدیگر دوخت می‌شوند؛ این ویژگی شکست حرارتی نام دارد.

بیشتر بدانید: پروفیل درب و پنجره

پروفیل پنجره ترمال بریک بهتر است دارای این دو ویژگی باشد:

1. دوخت اصولی پلی‌آمید:

دوخت پلی‌آمید باید کاملا اصولی انجام شود. این کار توسط یک سری دستگاه‌های مخصوص صورت می‌گیرد و درصورتی‌که به‌خوبی انجام نشود ممکن است در بعضی از نقاط، اتصال تیغه‌ها با پروفیل آلومینیوم کاملا قطع شود که در این صورت مقاومت رسانایی آلومینیوم کاهش پیدا می‌کند.

2- مقاومت مکانیکی‌ بازشو:

در هنگام طراحی پنجره جهت تولید وزن لنگه، ارتفاع بازشو و عرض حتما باید از پروفیل‌های استاندارد و مناسب استفاده کنیم. برای تشخیص بهترین نوع پروفیل ترمال بریک و تعیین مناسب‌ترین تیغه‌ جهت ترمال بریک کردن پنجره آلومینیومی از نوع پلی‌آمید یا  pvc، بهترین روش آزمایش این است که تیغه را به شعله مستقیم نزدیک کنیم، درصورتی‌که تیغه آتش گرفت و بوی نایلون را استشمام کردید، تیغه از نوع pvc است. 

مزایای پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

استحکام و مقاومت بالای آن در برابر خطراتی مانند آتش‌سوزی، از بهترین مواردی است که می‌توان به‌آن اشاره کرد. به‌همین علت هم آن را نوعی پنجره ضدحریق می‌دانند؛ همچنین پنجره‌ ترمال بریک در برابر خوردگی و پوسیدگی دوام بسیار بالایی دارد؛ راندمان عالی و طول عمر بالا از دیگر مزایای آن محسوب می‌شود و آن را به یک نسل جدید از پنجره‌ها تبدیل می‌کند.

مزایای پروفیل پنجره ترمال بریک


با درنظرگرفتن تمامی جوانب می‌توان با جرئت گفت که این نوع از پنجره‌ها، به این دلیل که از پروفیل upvc تولید می‌شوند، دارای کیفیت بهتری هستند. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های پروفیل ترمال بریک آشنا می‌شویم.

  • طرح و رنگ‌های متنوع

اگر قصد دارید در محیط ساختمان خودتان از پنجره‌های عایق دارای رنگ‌بندی استفاده کنید، پنجره ترمال بریک دوجداره رنگی این امکان را برای شما فراهم می‌کند. با این کار شما می‌توانید از انواع طرح‌ها و رنگ‌های متنوع برای زیباسازی ساختمان استفاده کنید.

پروفیل پنجره ترمال بریک دو جداره


به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد استفاده از این نوع پنجره را دارید، از مدلی استفاده کنید که دارای پوشش آنادایز است؛ زیرا این پوشش مقاومت کافی در برابر اشعه مضر خورشید را دارد و از ایجاد مشکلاتی مانند پوسته‌پوسته شدن و رنگ‌پریدگی جلوگیری می‌کند.

  • ضد زلزله و ضد سرقت

پنجره‌های ترمال بریک ضد‌زلزله هستند و این موضوع به دلیل وزن سبک این پنجره‌ها است. به‌علاوه باید گفت ساختار این پنجره نوین طوری طراحی شده که سارقین نمی‌توانند به‌آسانی آن را شکسته و وارد فضای داخلی شوند؛ به همین علت می‌توان امنیت پروفیل ترمال بریک را تضمین کرد.

  • مهربان با محیط‌زیست

مواد اولیه در ساخت پروفیل پنجره ترمال بریک، قابل بازیافت هستند و جز مصالح ساختمانی سبز محسوب می‌شوند؛ چرا‌که از این فلزات به‌عنوان دوستدار طبیعت و محیط‌زیست یاد می‌کنند.

  • کاهش‌دهنده اتلاف انرژی

پنجره‌های آلومینیومی به دلیل خاصیت رسانا بودن، باعث عبور گرما، سرما و اتلاف انرژی می‌شوند. به همین دلیل در میانه پروفیل آلومینیومی، یک لایه‌، دوخت یا پانچ شده که این کار باعث ازبین‌بردن خاصیت رسانا بودن پروفیل آلومینیوم می‌شود. این لایه پلیمری به لایه پلی‌آمید معروف است و از ورود گرما و سرما به داخل واحد ساختمانی و بالعکس جلوگیری می‌کند. جنس پلی‌آمید از نوعی پلاستیک سخت و مهندسی شده با الیاف شیشه‌ای است.

  • مدرن با طراحی زیبا

پروفیل ترمال بریک نسل جدیدی از پنجره‌ها به شمار می‌آید که علاوه‌بر مزایایی که در بالا به آن اشاره کردیم، دارای نوار پلی‌آمید است. این نوارها جهت ارتقاء پنجره استفاده می‌شوند. از مهم‌ترین مزایای نوار مذکور این است که در هنگام زیادشدن اختلاف دمای بیرون و داخل، نوار پلی‌آمید وارد عمل شده و از انتقال حرارت جلوگیری می‌کند.

معایب پروفیل پنجره ترمال بریک شامل چه مواردی می‌شود؟

مقدار وزن پروفیل آلومینیوم به‌کاررفته شده در این نوع پنجره تعیین‌کننده قیمت آن است؛ همین موضوع باعث شده تا پنجره ترمال بریک نسبت به سایر پنجره‌ها گران‌تر باشد. همچنین باید اشاره کرد که قیمت یراق‌آلاتی که در این محصول مورداستفاده قرار می‌گیرد، بالا است. البته اگر برای شما تنها کیفیت و کارایی اهمیت دارد، این مورد به‌عنوان یک عیب درنظر گرفته نمی‌شود. 

از مهم‌ترین نتایج استفاده از پروفیل پنجره ترمال بریک می‌توان به جلوگیری از انتقال سرما و گرما و همچنین به ضد سرقت بودن آن اشاره کرد. درصورتی‌که شما از این پنجره استفاده کنید، 39 درصد کاهش اتلاف انرژی حرارتی در فصل‌های سرد و 33 درصد کاهش اتلاف انرژی در فصل گرما را دارید که در نتیجه می‌تواند باعث کاهش 28 درصدی مصرف سوخت شود. علاوه‌برآن به میزان قابل‌توجهی از آلودگی صوتی جلوگیری می‌کند.

مزایای استفاده از پروفیل پنجره ترمال بریک شامل چه مواردی است؟

مدرن با طراحی زیبا، کاهش‌دهنده اتلاف انرژی، مهربان با محیط‌زیست، ضد زلزله و ضد سرقت، طرح و رنگ‌های متنوع

پروفیل پنجره ترمال بریک بهتر است شامل چه ویژگی‌هایی باشد؟

مقاومت مکانیکی‌ بازشو، دوخت اصولی پلی‌آمید

پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

در‌هنگامی‌که از پروفیل پنجره ترمال بریک استفاده می‌شود، در واقع شما به بهینه‌سازی انرژی در ساختمان کمک می‌کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.