نکات خرید لوله مانیسمان

دسترسی سریع به محتوای این مطلب

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اکثر افراد با کاربرد لوله‌ها و اهمیت استفاده از آنها مطلع هستند. لوله‌ها انواع مختلفی دارند که به طور کلی به دسته درز دار و بدون درز تقسیم می‌شوند. به لوله‌های بدون درز، لوله مانیسمان نیز می‌گویند. شما با لوله مانیسمان و مشخصات آن چقدر آشنایی دارید؟ کارخانه‌های مختلفی در داخل کشور به تولید این محصول مشغول هستند و در کنار آن از واردات نیز برای تامین نیاز کشور به این محصول استفاده می‌شود. هنگام خرید این محصول باید به نکات خرید آن توجه داشته باشید. ما در این مطلب شما را نکات مهم در مورد نکات خرید لوله مانیسمان آشنا می‌کنیم.

لوله مانیسمان چیست؟

لوله-مانیسمان
لوله-مانیسمان

ممکن است نام این لوله برایتان آشنا نباشد و این سوال به ذهنتان خطور کند که لوله مانیسمان چیست؟  برای انتقال سیالات از لوله‌های مختلفی استفاده می‌شود که اگر سیال مورد نظر حساس باشد، بهتر است از لوله مانیسمان استفاده شود. برای اولین بار برادران مانیسمان در سال ۱۹۵۰ در شهر دوسلدروف آلمان از این لوله‌ها استفاده کرده‌اند و به همین علت این لوله‌ها به این نام شهرت گرفته‌اند.

به طور کلی در بازار دو نوع لوله وجود دارد که لوله های درز دار و بدون درز (مانیسمان) هستند. لوله‌های بدون درز بدنه‌ای کاملا یکدست دارند و عملیات جوشکاری بر روی آنها صورت نمی‌گیرد. برای تولید این لوله‌ها از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود. کیفیت و استحکام این لوله‌ها به دلیل یکدست بودنشان نسبت به سایر محصولات هم نوع خود بسیار بالا بوده و البته قیمت بالاتری نیز دارند. از لوله‌های مانیسمان در خطوط فشار قوی، خطوط صنایع غذایی و دارویی، خطوط هیدرولیک و خطوط نفت و گاز استفاده‌های زیادی می‌شود.

خرید لوله مانیسمان

انتقال سیالات از کارهای خیلی مهم و اساسی در بسیاری از کشورها محسوب می‌شود و برای این کار نیاز به لوله مانیسمان است. خوشبختانه در کشور تولید این مقاطع فولادی در برخی از کارخانه‌ها با کیفیت مناسب انجام می‌شود.

از کارخانجات تولیدی در این زمینه می‌توان به کارخانه لوله و نورد اهواز، کارخانه لوله مانیسمان کاوه ایرانیان، کارخانه لوله مانیسمان ساوه، کارخانه لوله مانیسمان گستر اسفراین، شرکت فولاد صنعت، شرکت پروفیل فولادی اصفهان و کارخانه گروه ملی صنعتی فولاد ایران اشاره کرد.

این کارخانه‌ها نقش مهمی در پیشبرد صنایع مربوطه دارند و افراد و شرکت‌های زیادی برلی خرید لوله مانیسمان اقدام می‌کنند. برای خرید این لوله‌ها می‌توانید به سایت اصفهان آهن مراجعه کنید و تنها با چند کلیک خرید اینترنتی را انجام دهید. ما در اصفهان آهن سعی در ازائه بهترین خدمات داریم و بهترین قیمت لوله مانیسمان را برای شما ارائه می‌دهیم.

نکات خرید لوله مانیسمان

نکات خرید لوله مانیسمان
نکات خرید لوله مانیسمان

در خرید این لوله‌ها باید به برخی نکات توجه کرد که در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم.

از نظر رده

احتمالا می‌دانید که به ضخامت لوله مانیسمان، رده نیز می‌گویند. از انواع رده لوله مانیسمان می‌توان به رده ۲۰، رده ۴۰، رده ۶۰، رده ۸۰، رده ۱۲۰ و رده ۱۴۰ اشاره کرد. هر کدام از این رده‌ها دارای کاربرد مشخصی هستند. به عنوان مثال از لوله مانیسمان رده ۲۰ در لوله کشی گاز داخل ساختمان به صورت توکار استفاده می‌گردد.

طبق آیین نامه نظام مهندسی کشور در ساختمان‌های تا ۵ طبقه استفاده از رده ۲۰ این لوله‌ها الزامی است. این لوله ها در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله و یا تخریب ساختمان مقاومت بسیار بالایی دارند. کاربرد لوله مانیسمان رده ۴۰ در برد و تجهیزات آتش نشانی و صنایع دارویی و غذایی است.

 از نظر متریال

بدون شک متریال استفاده شده در تولید این لوله‌ها، فاکتور بسیار مهمی است که هنگام خرید باید به این مورد توجه خاصی داشت. نوع استاندارد می‌تواند تعیین کننده متریال باشد. در تولید این لوله ها از استانداردهایی نظیر API5L، ASTM A106 و A53 و … استفاده می‌شود.

در هنگام خرید به استاندارد محصول توجه داشته باشید. برای آشنایی بیشتر آلیاژهایی مانند A235، ST35.8 و ST45.8 را بشناسید که در تولید لوله‌های مانیسمان کاربرد گسترده‌ای دارند.

از استلنس استیل‌های مختلفی مثل ۳۰۴، ۳۱۰، ۳۱۶ و … نیز در تولید برخی از این لوله‌ها استفاده می‌شود. همیشه متریال به کار رفته نشانگر کیفیت و استحکام محصول است و به این مورد خاص باید بیشتر توجه شود.

از نظر قطر خارجی

بر حسب نیاز قطرهای مختلفی باید در پروژه‌ها به کار گرفته شود. با محاسبات فشار سیال این قطر مشخص می‌شود. شاید قطر خارجی مورد نظر در تولیدات کارخانه‌ها موجود نباشد. در این حالت استفاده از نزدیکترین قطر تولید شده بهتربن راهکار است. اگر در پروژه شما خللی وارد نشود، می‌توان از قطرهای نزدیک استفاده کرد و پروژه را به اتمام رساند.

از نظر برند

بدون شک برند هر محصولی نقش مهمی در تعیین قیمت محصول دارد‌. با وجود اینکه کارخانه‌های متعددی در تولید لوله مانیسمان فعالیت دارند، اما محصولات تولیدی این کارخانه‌ها پاسخگوی نیاز کشور نیستند و از برخی کشورها این محصولات به کشور وارد می‌شود. چین بزرگترین سهم تولید فولاد را در جهان دارد و در کشور ما نیز در واردات لوله مانیسمان بسیار تاثیر گذار است.

به عنوان مثال لوله مانیسمان چین رده ۸۰ فروش بالایی در کشور دارد و این به دلیل تولید نشدن این سایز در کشور است. وقتی محصولی از کشور دیگر وارد می‌شود، به مراتب قیمت بالاتری نسبت به محصولات داخلی خواهد داشت.

اگر در مورد خرید لوله اطلاعاتی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم، حتما مطلب زیر را مطالعه کنید؛ در این مطلب شما را با کلیه اصطلاحات پر کاربرد در مورد لوله آشنا می‌کنیم، به شما می‌گوییم که چه لوله‌هایی برای پروژه ساختمانی شما مورد نیاز است و در نهایت در مورد قیمت انواع لوله و نحوه خرید صحبت خواهیم کرد.

«راهنمای خرید لوله برای مصارف ساختمانی + ویدئو»

 

نکات مهم دیگر در خرید لوله مانیسمان

نکات خرید لوله مانیسمان

هنگام خرید لوله مانیسمان توجه به برخی موارد بسیار ضروری و حیاتی است. در برخی مواقع مشاهده شده است که برخی از محصولات دارای درزهای مخفی هستند و این لوله‌ها با نام لوله مانیسمان به فروش می‌رسند. در این مورد باید با راهکارهای موجود از خرید این نوع لوله‌ها خودداری کنید.

تشخیص بصری اولین راه و ساده‌ترین راه است که البته در برخی مواقع پاسخگو است و نمی‌توان همیشه نتیجه گرفت. استفاده از حس لمسی روش دیگری است که می‌تواند پیشنهاد بهتری باشد و باید با دست زدن از بیرون لوله به این مسئله پی ببرید. در روش سوم باید از تست شیمیایی استفاده کرد که در این روش محلول مشخصی را به لوله آغشته می‌کنند که اگر لوله تیره شود نشان از درزدار بودن آن می‌باشد.

روش نهایی روش تست مخرب می‌باشد که لوله را تحت فشار خاصی می‌گذارند که اگر درز داشت، لوله می‌شکند. به هر حال می‌توان به نوعی لوله‌ها را تست کرد و از اصل بودن آن مطمئن شد.

برای انتقالات سیالات از لوله‌های مختلفی نظیر لوله‌های بدون درز استفاده می‌شود‌ لوله‌های گاز منزل شما از این نوع لوله‌ها است. به دلیل اینکه این لوله‌ها توسط برادران آلمانی مانیسمان ابداع شده است، این لوله‌ها به لوله مانیسمان شهره یافته‌اند. این محصولات فولادی کاربردهای مختلفی دارند که سایز و ضخامت آنها تعیین کننده نوع کاربردشان است. در هنگام خرید باید به نکات مهمی نظیر ضخامت لوله، قطر خارجی و برند آن توجه داشت.

ما در این مطلب نکات خرید لوله مانیسمان را خدمتتان ارائه دادیم تا با اطلاعات بیشتری وارد بازار شوید. برای اطلاع از قیمت لوله مانیسمان و خرید این محصول می‌توانید به سایت اصفهان آهن مراجعه کنید و یا عضو کانال تلگرامی آن شوید‌.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.