بهترین کارخانه های تولید لوله فولادی در ایران

زمان مطالعه: 7 دقیقه

اهل صنعت با انواع لوله های فولادی به خوبی آشنایی دارند. لوله های فولادی برای انتقال مایعات، گاز و سیالات بسیار کارآمد هستند. در کشور ما تعداد زیادی کارخانه لوله سازی فعال وجود دارد. در این مقاله، تلاش می کنیم تا بهترین کارخانه های تولید لوله فولادی را بررسی کنیم و درباره هر کدام توضیح و معرفی کوتاهی داشته باشیم.

فایل صوتی مطلب

بهترین کارخانه های تولید لوله فولادی
انواع لوله های فولادی

اطلاع از قیمت لوله، یکی از موارد مهم برای صنعت‌گران و افراد فعال در حوزه‌ی آهن‌آلات است؛ شما با مراجعه به صفحه‌ی قیمت لوله، می‌توانید از قیمت به‌روز انواع لوله‌های فولادی مطلع شوید.

بهترین کارخانه های تولید لوله فولادی مانیسمان کدام‌اند؟

بهترین کارخانه تولیدی لوله فولادی
بهترین کارخانه تولیدی لوله فولادی

لیست بهترین کارخانه های تولید لوله فولادی در کشور ما بسیار گسترده و متنوع‌اند. ممکن است یک خریدار تازه‌کار، با دیدن نام هر کارخانه تولید لوله کمی سردرگم شود و نتواند بهترین گزینه را پیدا کند. بنابراین، بهتر است نام بهترین کارخانه های تولید لوله فولادی را بشناسید تا هم انتخاب مناسبی داشته باشید، هم به نوعی، از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

کارخانه های زیر، به عنوان بهترین تولیدکنندگان لوله های بدون درز (مانیسمان) شناخته می شوند که از خط تولید لوله استانداردی بهره می برند:

کارخانه تولید لوله سپاهان

شرکت گروه صنعتی سپاهان، با سابقه‌ای چهل ساله، یکی از تولیدکنندگان حرفه‌ای لوله های فولادی است. محصولات این کارخانه در سایزها و ابعاد گوناگون روانه بازار می شود تا جوابگوی نیاز قشر وسیعی از مصرف کنندگان باشد.

جالب است بدانید که این کارخانه، با پشتوانه کیفیت محصولات خود، لوله های فولادی را به خارج از مرزهای ایران هم صادر کرده است؛ تعدادی از کشورهای آفریقایی و اروپایی، از جمله مشتری های این مجموعه موفق هستند.

برخی از افتخارات کارخانه لوله سپاهان به عنوان یکی از بهترین کارخانه های تولید لوله فولادی بدون درز عبارتند از:

  • گواهینامه CE
  • گواهینامه استاندارد کیفی به صورت پیوسته
  • انواع گواهی های ایزو
  • گواهی مدیریت مبتنی بر ایزو

لوله های تولیدشده در این مجموعه، در صنایعی مانند لوازم خانگی، اتومبیل، دوچرخه و موتورسیکلت استفاده شده و نتایج مطلوبی هم به همراه داشته است. اگر قصد خرید محصول از بهترین کارخانه های تولید لوله فولادی را دارید؛ اما نیاز به مشاوره بیشتر دارید، می توانید با تکمیل فرم زیر با کارشناسان ما در تماس باشید:

free-consultation

    مجموعه سپنتا

    مجموعه سپنتا، اولین تولیدکننده لوله های فولادی در کشور ایران است. کارخانه های مجهز این مجموعه، در سه شهر تهران، اهواز و مرند مستقر هستند و با کیفیتی بسیار مطلوب، انواع لوله های فولادی و گالوانیزه را تولید می کنند. به همین دلیل، این مجموعه یکی از بهترین کارخانه های تولید لوله فولادی در کشور است.

    محصولات شرکت سپنتا شامل موارد زیر می‌شود:

    • انواع لوله های گالوانیزه سبک، سرد و سنگین
    • لوله شوفاژی
    • لوله گازی
    • لوله سیاه
    • لوله مبلی

    در تصویر زیر می توانید اطلاعات مربوط به لوله های گازرسانی تولیدی این شرکت را ببینید.

    gas pipe

    از جمله محصولات منحصر به فرد شرکت سپنتا، لوله های فولادی برق کاندوئیت است. این لوله ها نقش عایق هایی را دارند که به عبور جریان برق، کمک شایانی می کنند. لوله های کاندوئیت بسیار محکم هستند و از رسیدن هرگونه آسیب به سیم های برق جلوگیری می کنند؛ همچنین یک محافظ خوب برای پیشگیری از برق گرفتگی‌اند.

    کارخانه کچو

    کارخانه‌ کچو در استان اصفهان قرار دارد و ظرفیت خط تولید آن، عددی نزدیک به 500 هزار تن در سال است. جالب است بدانید که این کارخانه از سال 1372 در حال فعالیت است و هر سال، زیرمجموعه های خود را افزایش می دهد.

    محصولات کارخانه کچو شامل لوله های ساختمانی و صنعتی، انواع لوله های داربستی و انواع لوله ویژه گازرسانی می شود. این شرکت، علاوه بر داشتن انواع استانداردهای ایزو و استانداردهای کنترل کیفیت داخلی، افتخارات بین المللی زیادی را هم کسب کرده است. به همین دلیل، در لیست بهترین کارخانه های تولید لوله فولادی قرار می گیرد.

    طراحان کچو با تولید لوله گازی در هشت سایز متفاوت، تلاش کرده‌اند که نیازهای مصرف کنندگان انواع لوله گازی را برطرف کنند. گفتنی است که قسمت قابل ‌توجهی از تولیدات این مجموعه، مربوط به لوله های گازی بدون درز است.

    مجموعه کیهان

    کارخانه تولید لوله
    کارخانه تولید لوله

    کارخانه کیهان هم در دسته بندی بهترین کارخانه های تولید لوله فولادی جای دارد. گروه تولیدی صنعتی کیهان از سال 1370 تولید محصولات فولادی را آغاز کرده و تا کنون با قدرت روزافزون، این مسیر را ادامه داده است. این کارخانه با خط تولیدی به ظرفیت 350 هزار تُن در سال، انواع محصولات فولادی را به بازار عرضه می کند.

    روش تولید لوله در کارخانه کیهان به این شکل است که ابتدا لوله ها با دو روش سرد یا گرم رول شده و پس از برش، به خط تولید وارد می شوند. در قسمت های بعد، به مرحله سایزینگ می رسند. در نهایت در انواع گالوانیزه یا غیر گالوانیزه به بازار عرضه می شوند.

    محصولات لوله کمپانی کیهان، شامل لوله صنعتی، لوله آبرسانی، لوله گاز خانگی، لوله گالوانیزه و لوله مبلی می شود. این شرکت، گواهینامه های بسیاری برای کنترل کیفیت و بهداشت کارخانه دریافت کرده است و محصولاتش همراه با استاندارد ملی، وارد بازار می شوند. مجموعه کیهان، لوله گازی خانگی را در انواع بسیار متنوعی به بازار عرضه می کند و معمولا مشتریان لوله های گازی خانگی به سراغ محصولات این شرکت می روند.

    کارخانه یاران

    این مجموعه از سال 1377 کار خود را آغاز کرده و تا امروز بسیاری از ظرفیت های خود را در زمینه تولید محصولات فولادی افزایش داده است. لوله های تولیدشده در این کارخانه، در چهار دسته متفاوت تولید می شوند و هر کدام، کاربردهای مخصوص به خود را دارند.

    کارخانه یاران، دو محصول ویژه تحت عنوان لوله های فولادی گاز شبکه و لوله های فولادی گاز خانگی برای انتقال گاز دارد. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که محصولات این شرکت به همراه استاندارد ملی ایران به بازار عرضه می شوند و از کیفیت قابل‌ قبولی برخوردار هستند.

    لوله، یکی از پُرمصرف‌ترین محصولاتی است که هم کاربرد ساختمانی دارد، هم کاربرد صنعتی و کشاورزی. به همین دلیل، با توجه به شرایط استفاده و کاربردهای مختلف، مدل‌های متنوع با جنس‌های گوناگون تولید می‌شود.

    مقاله‌ی «راهنمای خرید لوله»، شما را در جهت خرید لوله راهنمایی خواهد کرد.

    بهترین کارخانه های تولید لوله فولادی اسپیرال کدام‌اند؟

    کارخانه کچو
    کارخانه کچو

    لوله های اسپیرال نسبت به لوله های مانیسمان، در سایزهای بسیار بزرگ تری تولید می شوند و به دلیل ساختار ویژه خود، معمولا در صنایع نفت و گاز به کار می‌روند. در ادامه چند مورد از بهترین کارخانه های تولید لوله فولادی اسپیرال را بررسی می کنیم.

    مجموعه لوله گستر اسفراین

    این مجموعه، با سابقه‌ای طولانی در زمینه تولید لوله های اسپیرال برای صنایع نفت، پتروشیمی و گاز، دارای پنج خط تولید لوله گسترده است:

    • خط نورد
    • خط عملیات حرارتی
    • خط تکمیلی کیسینگ
    • خط تکمیلی تیوبینگ
    • خط کوپلینگ یا اتصالات

    مجموعه لوله سازی سدید

    هلدینگ سدید در سال 1342 تاسیس شده و تجربه زیادی در تولید انواع لوله دارد. محصولات این مجموعه با طی کردن یک خط تولید تخصصی و دقیق، با بالاترین کیفیت به بازار عرضه می شوند و جایگاه خاصی میان انواع برندهای لوله دارد.

    جالب است بدانید که این مجموعه با بهره گیری از یک آزمایشگاه تخصصی، شامل بخش های مکانیکی، متالوگرافی و خوردگی، دائما کیفیت کالاهای خود را بررسی می کند. همچنین انواع گواهی های ایزو برای کنترل کیفیت را دریافت کرده و در میدان رقابت جهانی هم حرفی برای گفتن دارد.

    محصولات کارخانه سدید با قطر‌های 20 تا 120 اینچ به بازار عرضه می شوند و همه نیازهای صنعتی، شامل انتقال گاز، نفت و آب را برطرف می کنند.

    مجموعه ایران اسپیرال

    کارخانه-لوله-اسپیرال
    کارخانه-لوله-اسپیرال

    این کارخانه‌، لوله های اسپیرال را در قطرهای متفاوتی تولید می کند؛ از 16 تا 120 اینچ. همچنین تکنیک جوشکاری این لوله ها به شیوه اسپیرال و روش جوشکاری زیرپودری انجام می شود.

    این کارخانه با بهره‌گیری از دو خط تولید متفاوت، لوله های اسپیرال را در دو سایز متفاوت تولید می کند و در نتیجه، گستره بیشتری از مشتریان را به خود اختصاص داده است. گواهی های زیر، تعدادی از افتخارات این مجموعه است:

    • گواهی استاندارد محصول AWWA از آمریکا
    • گواهینامه استاندارد جوش ایزو
    • گواهینامه مدیریت کیفیت ایزو
    • عضویت در انجمن جوش آمریکا

    محاسبه‌ی وزن لوله‌های فولادی و دسترسی به اطلاعات جدول اشتال لوله، در کلیه‌ی محاسبات مهندسی و صنعتی، مورد نیاز مهندسان است. محاسبات دقیق لوله‌ها از این جهت حائز اهمیت است که علاوه بر تأثیر مستقیم بر موارد اقتصادی، بر مسائلی همچون فشار و خوردگی نیز تأثیر به‌سزایی دارد. برای محاسبه‌ی وزن لوله‌های فولادی می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

    «جدول اشتال لوله به علاوه زون لوله های فولادی»

    انواع مختلف لوله های فولادی

    تا اینجا، لیستی از بهترین کارخانه های تولید لوله فولادی در ایران را بررسی کردیم. اما نکته بعد، انواع مختلف این محصول است. لوله های فولادی بر اساس روش ساخت، به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. دو مورد پرکاربرد آن عبارت است از:

    • دسته‌ اول با متصل کردن ورق‌ های فولادی به شکل استوانه ساخته می شوند و درز آن ها به صورت اسپیرال (مارپیچ) جوشکاری می شود. ورق های مورد استفاده، بنا به کاربرد لوله، در سایزها و قطرهای متفاوتی هستند.
    • دسته‌ دوم که به نام مانیسمان یا بدون درز شناخته می شوند، بدون هیچ جوشکاری مستقیم یا مارپیچ، تولید می شوند و نسبت به مدل اسپیرال، سایز و قطر کمتری دارند. برای آشنایی با شیوه‌ تولید این لوله، می توانید مقاله‌فرآیند تولید لوله مانیسمان را مطالعه کنید.

    در این مطلب، پیرامون بهترین کارخانه های تولید لوله فولادی صحبت شد. لوله‌های فولادی، در دو شکل بدون درز و درزدار به بازار عرضه می شوند. نمونه بدون درز، قطر کمتری دارد و برای مصارف خانگی گزینه بهتری است. همچنین، نمونه های اسپیرال، معمولا برای مصارف صنعتی استفاده می شوند. اگر در پروژه های خود به چنین لوله هایی نیاز دارید، می توانید از طریق ثبت سفارش آنلاین یا تلفنی، خرید خود را از اصفهان آهن انجام دهید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. امیرمحمد بختیاری می گوید

      کارخونه لوله سپاهان خیلی خوبه، خدمات پس ار فروش نسبتا ضعیفی دارن اما در کل کیفیت لوله هایی که تولید کرده خوبه