همه چیز در مورد هزینه حمل‌‌ و نقل میلگرد

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از مهم ترین عواملی که در هنگام خرید آهن‌ آلات از جمله میلگرد باید به آن توجه شود، مسافت هزینه باربری و هزینه حمل‌ و نقل میلگرد آن است. توجه نکردن به این مسئله، می‌ تواند مشکلاتی را به وجود آورد. در این مقاله، می‌ خواهیم نکاتی را در مورد هزینه حمل‌‌ و نقل میلگرد ذکر کنیم؛ نکاتی که به شما کمک می‌ کند، خرید بهتر و راحت‌ تری را تجربه کنید.

فایل صوتی

نکات مهم در مورد حمل‌‌ و نقل میلگرد

در حالت کلی توجه به 4 نکته اساسی در هنگام حمل‌ و نقل میلگرد، تاثیر مستقیمی در انتخاب نوع ماشین باربری دارد، و می‌ تواند اثربخشی زیادی در کاهش هزینه‌ های مصرفی داشته باشد. مهمترین نکات حمل و نقل این محصول را در ادامه معرفی می کنیم.

free-consultation

    1) مسافت در حمل و نقل میلگرد

    در محاسبه کرایه حمل‌‌ میلگرد، مسافت یکی از پارامترهای تاثیرگذار است. با توجه به محل اجراشدن پروژه موردنظر، کارخانه تولیدی را انتخاب و این مقطع فولادی را تهیه نمایید. خوشبختانه امروزه کشور ایران، توانسته در تولید میلگرد به خودکفایی برسد و شما به‌ عنوان مدیر پروژه می‌ توانید با توجه به موقعیت جغرافیایی و کارخانه‌ های تولیدی، نزدیک‌ ترین محل به خود را انتخاب و خرید را انجام دهید.

    با توجه به اینکه یکی از عوامل تأثیرگذار در محاسبه هزینه باربری میلگرد، مسافت است؛ توصیه می کنیم علاوه بر خرید میلگرد، سعی کنید کارخانه‌ ای را انتخاب نمایید که به محل پروژه شما نزدیک‌ تر باشد.

    کرایه حمل میلگرد

    فرض کنید پروژه شما در شمال کشور در حال اجراست. به دلیل قیمت پایین این محصول توسط کارخانه‌ ای در جنوب، ترجیح داده‌ اید که میلگرد موردنیاز خود را از آنجا تهیه کنید. در این صورت می ‌توانید در حمل‌‌ و نقل میلگرد صرفه‌ جویی کنید. اما بهتر است بدانید با توجه به محاسبه هزینه تمام‌ شده برای باربری، قیمت میلگرد خریداری‌ شده بیشتر از هزینه تمام‌ شده میلگرد از کارخانه نزدیک به محل پروژه شماست و این یعنی ضرر!!!

    2) حجم میلگرد خریداری شده

    پس از انتخاب کارخانه و بررسی مسافت، توجه به حجم میلگرد سفارشی اهمیت زیادی دارد. میلگرد یکی از مقاطع فولادی است که وزن بالایی دارد؛ بنابراین کرایه حمل‌ و نقل آن، هزینه بیشتری دارد.

    این محصولات به‌ صورت شاخه‌ ای یا کلاف، در انواع وزن‌ ها برحسب کیلوگرم تولید می‌ شوند. برای محاسبه وزن این محصول روش‌ های گوناگونی وجود دارد که می‌ توانید کل وزن میلگرد را محاسبه نمایید. سفارش حجم زیاد از این محصولات، مستلزم تهیه ماشین باربری بزرگ‌ تر است و بر روی هزینه نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

    3) نوع وسیله باربری

    با توجه به مسافت کارخانه تولیدی و حجم میلگرد خریداری‌ شده، الان نوبت تهیه ماشین باربری مناسب است. معمولا ماشین‌ های باربری متفاوتی، با ظرفیت های مختلفی وجود دارند. پیکان وانت، نیسان، خاور، کامیون، 10 چرخ و کفی‌ های 18 چرخ می‌ توانند از انواع ماشین های باربری مناسب برای حمل میلگرد باشند. هزینه حمل و نقل میلگرد با هر ماشین متفاوت است. مثلا هزینه حمل میلگرد با نیسان در مقایسه با خاور، کمتر است. در واقع حمل میلگرد با خاور، یکی از راه های پرهزینه است که برای محصولاتی در تناژ بالا کاربرد دارد.

    4) قیمت حمل بار

    پیش از بارگیری میلگردها مسئله قیمت‌ گذاری و تعیین تعرفه، مهم‌ ترین اقدام است. قیمت‌ گذاری رابطه مستقیمی با وزن میلگرد و مسافت حمل آن دارد. در برخی از باربری‌ ها، تعرفه حمل‌ و نقل میلگرد بر اساس وزن و مسافت، و در برخی دیگر فقط بر اساس مسافت لحاظ می‌ شود. بنابراین قیمت نهایی محصول خریداری‌ شده، به مقدار هزینه باربری آن بستگی دارد.

    چگونه می‌ توان هزینه حمل‌‌ و نقل میلگرد را کاهش داد؟

    هزینه حمل‌‌ و نقل میلگرد از جمله هزینه‌ های مهم، در پروژه‌ های عمرانی و ساختمانی است. با توجه به وزن زیاد آرماتور، این هزینه می‌ تواند بخش قابل توجهی از هزینه‌ های کل پروژه را تشکیل دهد. بنابراین، کاهش هزینه حمل‌‌ و نقل میلگرد باعث صرفه‌ جویی در هزینه‌ های پروژه می شود.

    کاهش مسافت حمل‌ و نقل

    اغلب خریداران، میلگرد را در حجم‌ های بالا تهیه می‌ کنند و یک خرید مقرون‌ به‌ صرفه، می‌ تواند تا اندازه زیادی کاهش هزینه‌ های پروژه را به همراه داشته باشد. با توجه به توسعه تولید میلگرد در کشور و پراکندگی کارخانه‌ های تولیدی در سراسر ایران، شما می‌ توانید با استعلام قیمت و موجودی از کارخانه‌ ها، تولیدکنندگان نزدیک به پروژه خود را پیدا کنید.

    خرید آنلاین

    از سوی دیگر با توجه به رشد تکنولوژی و فناوری در خرید، اغلب خریداران می‌ توانند به‌ جای سفارش حضوری، خرید های خود را به‌ صورت آنلاین انجام دهند؛ به این صورت که قیمت تمام‌ شده محصول را دریافت و سفارش خود را ثبت نمایید.

    کرایه بار میلگرد

    انتخاب شرکت باربری مناسب

    حمل و جابجایی میلگردها، به رعایت اصول و دقت خاصی نیاز دارد. زیرا بی توجهی به قوانین، علاوه بر به خطر انداختن امنیت کارگران، موجب وارد شدن آسیب به میلگردها نیز می‌ شود که در برخی موارد میلگردها را غیرقابل استفاده می‌ کند؛ این خود شامل ضرر بزرگی است.

    درنتیجه با انتخاب یک شرکت باربری مناسب که تمامی نکات حمل بار (آگاهی و شناخت محصول موردنظر، رعایت نکات ایمنی، تعیین و انتخاب ماشین متناسب با وزن بار، بارگیری اصولی و قرار دادن آن‌ها طبق استاندارد سازمان حمل‌ و نقل کشور و البته دریافت تعرفه و هزینه باربری متعارف و معقول) را رعایت کند بسیار مهم است.

    هزینه میلگرد از خرید تا تحویل

    هنگام خرید این محصول، باید این نکته را مدنظر قرار دهید که تمامی هزینه حمل میلگرد از درب کارخانه تا مقصد موردنظر بر عهده شماست. توجه داشته باشید که هزینه حمل‌ و نقل بار، در قیمت نهایی کالا تاثیرگذار است.

    شرکت‌ های باربری مسئول حمل‌ و نقل میلگرد، (بر اساس یک تعرفه مشخص‌ شده از سوی سازمان حمل‌ و نقل کشور) هستند. برخی از باربری‌ ها هزینه حمل را بر اساس وزن و مسافت، برخی دیگر تنها بر اساس مسافت تعیین می‌ کنند و مقدار وزنی بار میلگرد اهمیتی ندارد.

    در نتیجه شما برای کاهش هزینه‌ های حمل‌ و نقل که تاثیر مستقیمی بر هزینه‌ های نهایی پروژه دارد، می‌ توانید با انتخاب تولیدکننده نزدیک‌ تر به محل پروژه خود، مقدار هزینه‌ ها را کمتر کنید. پس دقت لازم به انتخاب مسافت و هزینه‌ های حمل‌ و نقل در هنگام خرید میلگرد، می‌ تواند یک خرید مقرون‌ به‌ صرفه را برای شما به همراه داشته باشد.

    در این مطلب، هزینه حمل‌‌ و نقل میلگرد بررسی شد. همانطور که اشاره کردیم، این محصولات به عنوان یکی از قطعات فولادی کاربردی در ساخت و سازها محسوب می شوند. دقت در انتخاب میلگرد متناسب با پروژه، دقت در مقدار حجم و وزن آن، حمل اصولی همراه با رعایت اصول حمل و نقل سازمان استاندارد، انتخاب تولید کننده مناسب، تعیین شرکت باربری منصف به منظور جابه‌ جایی محصول، از جمله مواردی است که در مقدار هزینه نهایی و از طرفی کاهش هزینه‌ های نهایی پروژه تاثیرگذار خواهند بود.

    چه نکاتی را باید برای حمل و نقل میلگرد مد نظر قرار داد؟

    حجم میلگرد خریداری شده، نوع وسیله باربری و قیمت حمل بار از جمله مسائلی هستند که در هزینه جا به جایی میلگرد تاثیرگذارند.

    تعرفه حمل‌ و نقل میلگرد چگونه محاسبه می شود؟

    در برخی باربری‌ ها، تعرفه حمل‌ و نقل این محصول بر اساس وزن و مسافت و برخی دیگر بر اساس مسافت لحاظ می‌ شوند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.