نکات مهم برای خرید تسمه که باید بدانید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تسمه فولادی یکی از پرکاربردترین وسیله‌های مورد استفاده در صنایع مختلف است. تسمه فولادی به دلیل تنوع تولید دارای کارایی‌های بسیاری است. استفاده از تسمه فولادی در صنعت حمل‌ونقل بیشتر به چشم می‌خورد. این مقاله از شرکت اصفهان آهن به شما کمک می‌کند تا بتوانید خرید مناسب و به صرفه‌ای داشته باشید. با ما همراه شوید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد نکات مهم خرید تسمه صحبت کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نقش تسمه فولادی در بازار آهن

تسمه فولادی یک قطعه آهنی است که برخلاف ضخامت کم دارای طول و عرض زیادی است. همین ویژگی موجب شده است تا در انواع مختلف و کاربری‌های گوناگون در صنایع زیادی مورد استفاده قرار گیرد. ساده‌ترین راه تولید تسمه‌های فولادی برش ورق‌های فولادی در عرض‌های از قبل تعیین شده است.

بیشترین کاربرد تسمه‌های فولادی در صنایعی مانند ساختمان‌سازی، چوب، شیشه و … است. این وسیله به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارد برای نگه داری از بارهای با وزن سنگین در حمل‌ونقل بسیار مناسب است.

اگر می خواهید در مورد تفاوت تسمه با ورق فولادی اطلاعاتی داشته باشید، می‌توانید مطلب زیر را بخوانید:

« تفاوت تسمه با ورق فولادی»

نکات کلیدی در خرید تسمه فولادی

نکات کلیدی در خرید تسمه فولادی

قبل از هر چیز ذکر این نکته حائز اهمیت است که شما به عنوان یک خریدار برای داشتن یک خرید مناسب و به صرفه بهتر است نسبت به وسیله مورد نیاز خود اطلاعات کافی داشته باشید. در غیر این صورت مشورت کردن با یک مشاور خرید و کارشناس آگاه می‌تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد.

شما می‌توانید با کمک مشاورین و کارشناسان اصفهان آهن با توجه به نیاز خود، میزان بودجه و مشخص نمودن هدف خود از خرید، با کیفیت‌ترین و مناسب‌ترین تسمه فولادی را در بازار آهن با صرف هزینه‌ای که به نفع شما باشد خریداری نمایید.

برای داشتن بهترین خرید تسمه فولادی باید به این نکات دقت و توجه لازم داشته باشید:

  • شناسایی و آگاهی داشتن نسبت به انواع تسمه فولادی
  • مواد اولیه استفاده شده در تولید تسمه فولادی و مشخص نمودن جنس ( شمش فولادی یا آهن‌قراضه)
  • آگاهی نسبت به مشخصات فنی و ظاهری تسمه فولادی ( طول، عرض، ضخامت)
  • داشتن اطلاعات کافی نسبت به قیمت به روز تسمه فولادی در بازار
  • نحوه تولید تسمه فولادی
  • توجه به کارخانه تولیدکننده تسمه فولادی

تمامی موارد بالا به شما کمک می‌کنند تا بهترین و مرغوب‌ترین تسمه فولادی مورد نیاز خود را تهیه نمایید. در این قسمت در مورد هر یک از نکات مورد توجه در هنگام خرید تسمه فولادی توضیحات مختصری را ارائه می‌دهیم.

ماده اولیه تسمه فولادی

توجه به جنس و ماده اولیه استفاده شده در تسمه‌ها نقش تاثیرگذاری در قیمت خرید آن دارند. به عنوان مثال استفاده از ورق‌های فولاد با قابلیت ضد زنگ، تسمه‌هایی با ضخامت کمتری را تولید می‌کنند که در بسیاری از صنایع قابلیت استفاده دارند. تولید ابزارهای ظریفی مانند ابزارهای جراحی، تولید برخی لوله‌ها، کابل‌های تلفن و برق و … از این نوع تسمه استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از موارد مطرح شده و مهم در انتخاب تسمه فولادی، توجه به نوع ورق استفاده شده در ساخت آن است. چنانچه تسمه به عنوان بخش مهمی از فرایند اجرایی پروژه به عنوان محافظت از سازه کاربرد داشته باشد تعیین نوع ورق نقش اثرگذاری خواهد داشت.

به همین دلیل توجه به استفاده از ورق آهن‌قراضه یا ورق‌های فولادی فابریک در تولید تسمه‌ها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. تسمه‌های تولید شده از ورق‌های فابریک دارای سطح صاف و یکدستی هستند و تسمه‌ها ساخته شده از ورق آهن‌قراضه دارای استحکام بیشتری خواهند بود که در برخی موارد حتی نیاز به تقویت نمودن آن‌ها نیز احساس می‌شود.

توجه نمودن به همین امر موجب می‌شود تا میزان جوش‌پذیری و نوع عملکرد تسمه در درازمدت سنجیده شود. بهتر است برای داشتن تسمه‌های با کیفیت بالا، مرغوب و با طول عمر بیشتر از نوع تولید شده با ورق‌های فابریک را خریداری نمایید.

نحوه تولید تسمه فولادی

نحوه تولید تسمه فولادی

تسمه فولادی از دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می‌شود. هر یک از این فرایندها منجر به تولید تسمه‌های متفاوت با قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف خواهد شد.

فرایند نورد سرد، تسمه‌های فولادی با استحکام و مقاومت بالاتری را تولید می‌کنند. این نوع تسمه‌ها بیشتر برای صنایع خودروسازی، تولید لوازم خانگی، کابل‌های مخابراتی، رادیاتورها و ساخت دوچرخه کاربرد دارند.

فرایند نورد گرم، تسمه‌هایی را تولید می‌کنند که نسبت به محصولات نهایی نورد سرد دارای مقاومت کمتری هستند. این دست تسمه‌ها معمولا در صنایع دیگری مانند صنایع بسته‌بندی و ساخت درب و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نقش ضخامت تسمه فولادی در خرید

ضخامت تسمه‌های فولادی بر اساس نوع کاربرد و مکانی که قرار است تسمه‌ها رد آن استفاده می‌شوند در اندازه‌های متفاوت ایجاد می‌شود. تولید تسمه‌ها با ضخامت متفاوت باز هم به نوع ماده اولیه استفاده شده  در آن نیز بستگی دارد.

ورق‌های فولادی طی فرایند نورد گرم و نورد سرد منجر به تولید تسمه‌های فولادی با ضخامت بیشتر می‌شوند. این نوع تسمه‌ها دارای مقاومت و استحکام بیشتری هستند.در مقابل تسمه‌های تولید شده از ورق‌های استیل دارای ضخامت کمتری هستند.

چنانچه در مورد انتخاب تسمه فولادی با ضخامت مناسب برای پروژه خود دچار مشکل شده‌اید می‌توانید با کسب اطلاعات لازم از کارشناسان اصفهان آهن یک خرید به صرفه‌ای را در کمال آسودگی خاطر انجام دهید.

قیمت تسمه فولادی

تعیین قیمت تسمه فولادی مانند بسیاری از قطعات فولادی دیگر می‌تواند به چندین عامل وابسته باشد. وزن تسمه، نوع ماده اولیه استفاده شده در تولید، ضخامت، چگالی، طول و عرض از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت تسمه فولادی هستند. علاوه بر موارد بالا نوسانات بازار بورس، میزان عرضه و تقاضای داخلی و خارجی، نوسانات ارزی در دنیا و تغییرات سهام در بورس می‌تواند موجب افزایش و یا کاهش قیمت خرید تسمه فولادی شود.

به منظور دست‌یابی به قیمت تسمه‌ها همانند سایر مقاطع فولادی موجود در بازار، قیمت هر کیلوگرم تسمه همراه با ضخامت، طول و عرض آن به خریدار اعلام می‌شود تا راحت‌تر بتواند سفارش خود را ثبت نماید. اگر شما هم می‌خواهید از اطلاعات به روز قیمت تسمه فولادی آگاهی داشته باشید، متخصصان و کارشناسان فروش اصفهان آهن می‌توانند راهنمای مناسبی برای شما باشند.

برای اطلاع از قیمت روز سیم مفتولی سیاه می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

«قیمت سیم مفتولی سیاه»

بررسی تولید کنندگان تسمه فولادی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت و خرید تسمه فولادی، دقت در کارخانه تولیدکننده این محصول است. برخی از تولیدکنندگان با ارائه خدمات و فروش محصولات با برندهای قدیمی و با اعتبار بالا اقدام به فروش این محصول می‌نمایند.

باید دقت داشته باشید که برخی از کارگاه‌های تولید تسمه فولادی در واقع در کار خرید آهن‌قراضه، ذوب کردن آن و تولید تسمه فعال هستند. توجه به برند کارخانه تولیدکننده، مقدار و نوع آلیاژ مصرف‌شده در تولید تسمه فولادی و تمامی عوامل دیگر بستگی به نوع کاربرد تسمه دارد.

در کشورمان تولید کنندگان بسیاری با حجم بالای تولید سالانه اقدام به ساخت تسمه‌های فولادی نموده‌اند. کارخانه‌هایی مانند آرین فولاد، پروفیل فولادی اصفهان، نورد آهنی اسپادانا و … از این دست تولید کنندگان به شمار می‌آیند.

در کنار آن‌ها شرکت‌های معتبری مانند شرکت اصفهان آهن نیز ایجاد شده است که می‌توانید محصولات با کیفیت بالایی را از آن‌ها خریداری نمایید. بهتر است قبل از اقدام به هر گونه خرید در مورد تمامی کارخانجات و تولید کنندگان تسمه فولادی داخلی تحقیقات کامل انجام دهید تا خریدی به صرفه داشته باشید.

در این مقاله سعی شد تا آنچه را که برای یک خرید به صرفه و با کیفیت تسمه فولادی نیاز دارید در اختیار شما قرار دهیم. داشتن آگاهی و اطلاعات کافی در مورد محصول مورد نیاز می‌تواند به شما در یک خرید مناسب کمک شایانی نماید. از طرفی مشورت کردن با کارشناسان و متخصصان آگاه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

در خرید تسمه فولادی عواملی مانند توجه به ماده اولیه مورد استفاده در ساخت، داشتن شناخت نسبت به تولیدکننده، شناسایی انواع تسمه، استعلام قیمت به روز و نوع کاربرد تسمه فولادی نقش به سزایی در انتخاب و خرید شما خواهند داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.