نمودار قیمت لوله داربستی از سال 96 تا 1402

زمان مطالعه: 4 دقیقه

طی سال های اخیر قیمت محصولات فولادی صعودی بوده است؛ لوله داربستی هم از این وضعیت مستثنی نبود. نمودار قیمت لوله داربستی در انواع و سایزهای مختلف با بالارفتن قیمت مواجه بوده که این موضوع، به دلایل مختلفی رخ داده است.

در این گزارش تحلیلی از بلاگ اصفهان آهن قصد داریم به طور دقیق تر این موضوع را بررسی کنیم. اگر از خریداران و مصرف کنندگان این مقطع فولادی هستید، پیشنهاد می کنیم تا پایان همراه ما باشید.

همچنین برای مشاهده قیمت لوله داربستی و سایر محصولات صنعت فولاد هم می توانید از سایت اصفهان آهن کمک بگیرید.

تحلیل و بررسی نمودار قیمت لوله داربستی

لوله داربستی دارای سایزهای مختلفی است و دو نوع آن فروش بیشتری دارد. یک دسته محصولاتی هستند که با ورق فولاد مبارکه تولید می شوند. دسته بعد، مقاطع تولیدی با ورق اهوازی است. هر دو نمونه از کیفیت بالایی برخوردارند.

قبل از پرداختن به موضوع اصلی، این نکته را در نظر داشته باشید که معیار این بررسی، لوله داربستی سایز ۲ ورق فولاد مبارکه است.

نمودار قیمت لوله داربستی از سال ۹۶ تا ابتدای ۹۹

یکی از دلایلی که این بازه زمانی را جدا کردیم، تفاوت روند حرکت قیمت در آن است. در طی این سال ها قیمت لوله داربستی تقریبا ۳ برابر شد. ولی چیزی که بیشتر به چشم می آید، شیب ملایم روند صعودی است.

نرخ محصول در ابتدای این بازه زمانی چیزی حدود ۳۰۰۰ تومان بود. اما تا پایان سال ۹۸ و ابتدای ۹۹ قیمت به حدود ۹۰۰۰ تومان رسید.

نمودار قیمت لوله داربستی سال 96

نمودار قیمت لوله داربستی در سال ۹۹

سال ۱۳۹۹ شروع فراز و فرودهای شدید قیمتی بود. در این بازه زمانی قیمت قله های جدیدی ثبت کرد و نوسانات شدیدی داشت. اگر به نمودار قیمت لوله داربستی در ابتدا و انتهای این بازه نگاه کنیم، به ۲ نرخ مهم می رسیم. یکی قیمت حدودی ۹۰۰۰ تومانی در ابتدای این بازه است و دیگری، قیمت ۲۳ هزار تومان در پایان سال. در واقع طی یک سال، قیمت لوله داربستی ضخامت ۲ میل ورق فولاد مبارکه ۲.۵ برابر شد.

نمودار قیمت لوله داربستی سال 99

نمودار قیمت لوله داربستی در سال ۱۴۰۰

پس از رشد شدید قیمت در سال ۹۹، سال ۱۴۰۰ زمان آرامش قیمت بود. نرخ این محصول در طول این بازه زمانی نوسانات مختلفی داشت. ولی این تغییرات به گونه ای نبود که قیمت را به طور قابل توجه تغییر دهد. این وضعیت در روند تقریبا ثابت نمودار قیمت لوله داربستی هم مشاهده می شود.

به طور کلی، قیمت این مقطع فولادی در این بازه زمانی از حدود ۲۳۰۰۰ به ۲۵ هزار تومان رسید.

نمودار قیمت لوله داربستی سال 1400

نمودار قیمت لوله داربستی در سال ۱۴۰۱

بعد از یک دوره استراحت تقریبی قیمت، افسار قیمت دوباره پاره شد و قله های قیمتی بالا و بالاتر رفتند. اوج این نوسانات در نیمه دوم سال و پس از حوادث سال ۱۴۰۱ مشاهده شد.

به طور کلی، نرخ این محصول از حدود ۲۵۰۰۰ به بیش از ۴۴ هزار تومان رسید. البته تا پایان اسفند بخشی از قیمت اصلاح شد و به ۳۷۰۰۰ تومان رسید.

نمودار قیمت لوله داربستی از سال 1401

نمودار قیمت لوله داربستی در سال ۱۴۰۲

سال ۱۴۰۲ باز هم زمان ثبات نسبی قیمت بود. نمودار قیمت لوله داربستی در این سال تغییر داشت؛ اما نه به گونه ای که تغییر شدیدی در قیمت ها ایجاد شود. به طور کلی، قیمت محصول در این سال از ۳۷۰۰۰ به ۴۴ هزار تومان رسید.

نمودار قیمت لوله داربستی سال 1402

عوامل تاثیر گذار بر نمودار قیمت لوله داربستی

لوله های داربستی از جمله محصولات پر کاربرد صنعتی هستند که در بسیاری از صنایع حساس نیز به کار گرفته می شوند. تعیین قیمت این مقاطع فولادی براساس موارد متفاوتی همچون برند تولیدکننده، ضخامت، طول محصول، قیمت دلار و… صورت می گیرد. در این بین اهمیت بهای ارزهای بین المللی مثل دلار از بقیه بسیار بیشتر است.

نوسانات دلار در کشور ما موجب تغییرات بسیاری در بهای مقاطع فولادی همچون لوله داربستی می شود. همین موضوع نیاز به بررسی نمودارهای قیمت این محصول را بیش از پیش کرده است.

در مجموع، نمودار قیمت لوله داربستی در سال هایی که بررسی کردیم، همیشه صعودی بوده است. نرخ این محصول طی ۶ سال تقریبا ۱۵ برابر شد که عدد بسیار قابل توجهی است.

در هر صورت، اگر قصد خرید لوله داربستی به قیمت روز را دارید، می توانید با تیم اصفهان آهن تماس بگیرید. همچنین امکان خرید اینترنتی و پرداخت آنلاین از طریق سایت هم برای شما فراهم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.