4 سؤال در مورد خوردگی لوله فولادی که از پرسیدن آن‌ها اجتناب دارید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

نادیده گرفتن خوردگی لوله می‌تواند به معنای ترکیدگی لوله‌ها، نشت عمده یا خرابی‌های پُرهزینه در آینده نزدیک باشد. اگر می‌خواهید خوردگی را قبل از شروع آن متوقف کنید، وقت آن است که با ترس‌های خود روبه رو شوید. در اینجا چهار سؤال در مورد خوردگی لوله وجود دارد که ممکن است از پرسیدن آن ها ترس داشته باشید

خوردگی لوله

خوردگی لوله

1.آیا قطعات قدیمی ما باعث خوردگی لوله می‌شوند؟

وقتی قطعات شروع به فرسودگی می کنند، بیشتر در معرض خوردگی، شکستگی و خاموش شدن قرار می گیرند. هرچه زودتر بتوانید قطعاتی را که عملکرد ضعیفی دارند شناسایی کنید، راحت تر کار کردن سیستم خود را آسان تر خواهید کرد. خوشبختانه، علائمی وجود داردکه باید مراقب آن ها بود:

  • صدا: سر و صدای زیاد می تواند نشانه ای از فرسودگی پشتیبانی باشد. اگر صدای تق تق یا خراش می شنوید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که قطعات خود را ارتقا دهید.
  • خوردگی قابل مشاهده: متوجه زنگ زدگی یا تغییر رنگ فلز شده اید؟ این ممکن است نشانه ای از فرسودگی قطعات باشد. هنگامی که فرایند شروع می شود، می تواند به سرعت از کنترل خارج شود.
  • نشت: به خصوص در اتصالات، رطوبت می تواند جمع شود که منجر به خوردگی و نشت می شود. بهتر است این نقاط ضعیف را قبل از تبدیل شدن نشتی ها به ترکیدن لوله های کامل بررسی کنید.

برای مشاهده قیمت روز لوله فولادی روی لینک زیر کلیک کنید:

«قیمت لوله»

2.آیا خوردگی باعث انسداد می‌شود؟

خوردگی

از آن جایی که سیستم لوله کشی شما گالن های مایع را با سرعت بالایی از طریق لوله ها پمپ می کند، هرگونه نگه داری می‌تواند باعث افزایش فشار شود.

حتی یک انسداد کوچک می‌تواند بخش های کامل لوله را خراب کند. اغلب، زباله های ناشی از خوردگی داخلی روی هم انباشته شده و لوله ها را مسدود می کند. به همین دلیل است که در مراحل اولیه به این علائم توجه کنید:

  • از دست دادن انرژی: مراقب میزان مصرف انرژی سیستم خود باشید. اگر پمپ ها یا کمپرسورهای رفت و برگشتی شما به شدت کار می کنند، ممکن است نشان از آن باشد که لوله ها آن طور که باید جریان ندارند.
  • فشار پایین: اگر سیستم شما افت فشار ناگهانی را تجربه کرد، ممکن است به این معنی باشد که انسداد وجود دارد.
  • افتادگی لوله ها: وقتی لوله ها افتادگی دارند، مستعد جمع شدن هستند که منجر به خوردگی شکافی می شود. افتادگی لوله ها می تواند نشان دهد که لوله ها با وزن اضافی پر می شوند. حتی اگر قبلاً مسدود نشده باشند، این مناطق خطر باید برای جلوگیری از خوردگی در آینده اصلاح شوند.

3.آیا پشتیبانی فروش لوله از خوردگی جلوگیری می‌کند؟

طبیعی است که بخواهید چشم خود را بر روی آن دسته از تامین کنندگان لوله که فکر می کنید ممکن است ضعیف عمل کنند ببندید. با این حال، نگاهی انتقادی به پشتیبانی ها در حال حاضر می تواند سیستم شما را در آینده به خوبی اجرا کند. در اینجا نحوه جلوگیری از خوردگی پایه های لوله شما آمده است:

  • کاهش تماس فلز با فلز: هنگامی که فلز بر روی فلز دیگر خراشیده می شود، سطوح در معرض مواد خورنده قرار می گیرند. علاوه بر این، جفت شدن فلزات غیر مشابه می‌تواند باعث خوردگی گالوانیکی شود که یک واکنش الکتروشیمیایی مخرب است. پشتیبان های لوله باید همیشه از تماس مستقیم فلز لوله ها با فلزات اطراف جلوگیری کند.
  • کنترل گرما: هنگامی که گرما از داخل لوله ها خارج می شود، باعث حرکت و فرسودگی لوله ها می شود. پشتیبان های لوله شما باید از انتقال حرارت جلوگیری کرده و انبساط حرارتی را کاهش دهد.
  • کنترل حرکت: با وجود نیروی زیادی که از لوله ها عبور می کند، لوله های مهار نشده می توانند تکان بخورند، پاره شوند و روی سطوح سخت بلغزند. هر نمونه ای از اصطکاک می تواند لوله ها را ضعیف کند و به مواد خورنده، فرصتی برای خزش می دهد.

4.آیا لوله‌های من در معرض یک محیط بسیار خورنده هستند؟

خوردگی لوله

به احتمال زیاد، لوله های شما توسط عناصر اطراف خود ضربه می‌خورند. و به ویژه برخی از محیط ها، خشن هستند. با این حال اگر تهدیدات منحصر به فرد محیط خود را شناسایی کنید، آماده مقابله خواهید بود. در اینجا برخی از اقلیم هایی که نیاز به مراقبت بیشتری دارند آورده شده است:

صنایع دریایی

سیستم های لوله کشی که در محیط های دریایی کار می کنند در معرض هوای شور و آب دریا هستند. متأسفانه، محلول دارای نمک می‌تواند شروع به خوردگی کند. در واقع، به گفته ساینسینگ ، آب شور می‌تواند فلز را پنج برابر سریع‌تر از آب شیرین خود خورده کند. می‌توانید با گالوانیزه کردن سطوح، لوله های ضد آب و استفاده از پشتیبان های لوله های غیر خورنده، از لوله ها در محیط های پر نمک محافظت کنید.

قطعا می‌دانید که انتخاب یک لوله‌ی باکیفیت برای مصارف متعدد، بسیار مهم و لازم است؛ چرا که لوله‌های بی‌کیفیت، به مرور فرسوده می‌شوند، از بین می‌روند و آسیب‌های مالی بسیاری را ایجاد می‌کنند. برای اطلاع از انتخاب بهترین لوله، مطلب «بهترین نوع لوله» را بخوانید.

مشاغل کثیف

به گفته انجمن گالوانیزه کننده آمریکا، خاک تهاجمی می تواند سرعت خوردگی فلز را تا 10 برابر تسریع کند. برای جلوگیری از برخورد خوردگی به لوله ها، آن ها را از خاک و باکتری های خورنده با آسانسورهای لوله مانند از کفشک های لوله جدا کنید.

سیستم های سرد

برخی از صنایع وجود دارند که لوله های آن ها در دمای سرد پایین می آیند و این لوله ها در معرض خطر سایش و خوردگی اضافی هستند. بدون عایق بندی مناسب، فلزات می توانند گرما را مبادله کنند و منجر به تشکیل یخ و آسیب شوند. شما می توانید تخریب ناشی از انبساط حرارتی را با کفشک های لوله از پیش عایق شده یا تکیه گاه های کامپوزیت متوقف کنید.

سیستم های گرم

در صنایعی که از پنل های خورشیدی استفاده می کنند یا در معرض نور دائمی خورشید هستند، لوله ها می توانند تا دمای شدید گرم شوند. همانطور که خورشید فلزات محافظ بیرونی را فرسوده می کند و انبساط حرارتی باعث حرکت می شود، سطح بیرونی لوله ها و پشتیبان ها به روی عناصر خورنده باز می شود.

اگر سیستم لوله کشی شما در معرض نور خورشید دائمی است، برای جلوگیری از ساییدگی ناشی از انبساط حرارتی، از پشتیبان های لوله مانند پدهای پوشیدنی ProTek و کفشک های لوله ProTek استفاده کنید.

منبع appmfg
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.