10 واقعیت جالب ساخت و ساز که باید بدانید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

صنعت ساخت و ساز حوزه وسیع و گسترده ای است که در کنار جامعه تکامل می‌یابد. از زمان پیدایش اهرام، صنعت ساخت و ساز در حال رشد بوده و به جایگاه امروزی رسیده است و 7درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال 2017 را تشکیل می دهد. ما از موتور بخار فاصله زیادی گرفته ایم و اکنون از فناوری پیشرفته مانند هواپیماهای بدون سرنشین برای تکمیل کارآمد و بسته شدن پروژه استفاده می کنیم. هنوز حقایق زیادی در مورد ساخت و ساز وجود دارد که بسیاری، حتی آن‌هایی که در صنعت هستند نیز نمی‌دانند. خوشبختانه ما، فهرستی از برخی از واقعیت جالب ساخت و ساز را گردآوری کرده ایم تا ایده بهتری از صنعت به طور کلی ارائه دهیم.

1.هرم بزرگ جیزه بلندترین سازه جهان برای بیش از 3800 سال بود.

گفته می شود که بیش از 2.300.000 بلوک سنگ آهک ساخته شده است. با توجه به هزینه های مدرن، 496 دلار در هر بلوک به اضافه نیروی کار و مواد مدرن؛ ساخت این اهرم 1.2 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

این بنا با ارتفاع 455 فوت، از زمان تکمیل آن در حدود 2560 قبل از میلاد تا 1311 پس از میلاد، بلندترین ساختمان جهان بود. در حال حاضر، برج خلیفه بلندترین سازه در جهان است، اما هیچ ساختمانی به اندازه هرم، زمانی این عنوان را حفظ نکرده است.

2.بتن، محبوب‌ترین مصالح ساختمانی در طول تاریخ بوده است.

بتن

بتن و فرآورده های بتنی برای برخی از معروف ترین سازه ها مانند پانتئون رومی استفاده شده است. در واقع، رومیان باستان بتن مخصوص خود را ساختند. سد هوور در زمان ایجاد خود، بزرگترین سازه بتنی بود که تا به حال ساخته شده بود و از بیش از 3.25 یارد مکعب بتن وهمچنین سدهای مخزنی چشمگیر استفاده می کرد.

در حال حاضر، سد گرند کولی با استفاده از بیش از 11,975,521 یارد مکعب بتن، بزرگترین سد است (برای مقایسه، مسکن های مدرن به طور متوسط از 66.5 یارد مکعب استفاده می کنند).

امروزه با احیای بازار مسکن، نیاز به متخصصان و تجهیزات بتن افزایش یافته است.

3.موتور بخار تحولی در حمل و نقل ساختمانی ایجاد کرد.

در زمان انقلاب صنعتی، جهان در حال مدرن شدن بود، اما موتور بخار به سرعت بخشیدن آن کمک کرد. مصالح ساختمانی با استفاده از لوکوموتیوهای که با موتور بخار کار می‌کردند، می‌توانستند به سرعت از روی زمین منتقل شوند.

با گذشت زمان، دیزل به دلیل قابلیت اطمینان، تعمیر و نگهداری کم و سرعت موتورهای دیزلی جایگزین موتورهای بخار شد. در حال حاضر، تنها یک لوکوموتیو بخار در راه آهن کلاس 1 وجود دارد که هرگز بازنشسته نشده است، و عمدتاً برای ظاهرهای خاص استفاده می شود. با این وجود، کارایی و انطباق حمل و نقل ساختمانی بر اساس تولید انقلابی موتور بخار است.

4.میانگین سنی یک کارگر ساختمانی امروزه 42 سال است.

این یک سال از میانگین سنی یک کارگر در نیروی کار عمومی بیشتر است. کمبود مداوم کارگران ساختمانی و پیری نیروی کار به افزایش میانگین سنی کارگران ساختمانی کمک کرده است.

5.نسل‌های جوان کمتر به صنعت ساخت و ساز علاقه دارند.

تصاویر سایت 37

بر اساس داده های سرشماری ایالات متحده، تعداد کارگران 24 ساله یا کمتر که وارد صنعت ساخت و ساز می‌شوند، بین سال های 2005 تا 2016، حدود 30% کاهش یافته است.

جوانان آمریکایی تصورات نادرست زیادی در مورد صنعت ساخت و ساز دارند، مانند اینکه این صنعت به نوعی ناپایدار است یا اینکه چگونه در مقایسه با مشاغل تحصیل کرده در دانشگاه نمی‌توانید درآمد زیادی کسب کنید. با توجه به استخدام شهرهای سراسر کشور برای مشاغل ساختمانی، هرگز زمان بهتری برای شروع یک حرفه جدید در ساخت و ساز وجود ندارد.

6.اگرچه این صنعت در حال رشد است، اما در حال حاضر کمبود کارگران ساختمانی وجود دارد.

صنعت ساخت و ساز پس از بحران مسکن در سال 2008 بهبود یافته و رشد کرده است، اما هنوز چنان کمبود کارگر وجود دارد که صنعت ساختمان نمی تواند تقاضا را پر کند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد، اما بسیاری از شرکت ها با ارائه مزایای رقابتی و مبارزه با تصورات نادرست، با این موضوع مقابله می کنند.

7.امروزه تنها 10.9 درصد از کارگران ساختمانی را زنان تشکیل می‌دهند.

اگرچه زنان در ساخت و ساز،  10.9 درصد از نیروی کار را تشکیل می دهند، اما تعداد زنان کمتری در محل های کار وجود دارد، زیرا اکثریت زنان در ساختمان در یک محیط اداری کار می‌کنند. از آنجایی که زنان حدود 47 درصد از کل نیروی کار را تشکیل می‌دهند، این بدان معناست که صنعت ساختمان تنها از حدود 2 درصد از کل زنان شاغل استفاده می‌کند.

8. در حال حاضر 1712.1 میلیون تن فولاد در جهان امروز استفاده می‌شود.

10 واقعیت جالب ساخت و ساز

در طول انقلاب تکنولوژیک و انقلاب صنعتی دوم، هنری بسمر روشی را برای تولید انبوه فولاد به نام فرآیند بسمر ابداع کرد. بیش از این، تبدیل سه تا پنج تن آهن به فولاد یک روز کامل طول می کشید، اما با اختراع فراین بسمر، تنها کمتر از 20 دقیقه طول کشید.

در سال 2018، 1712.1 میلیو تن فولاد از جمله میلگرد و تیرآهن استفاده شده است که 2.6 میلیون تن برای خطوط راه آهن و 18.8 میلیون تن صرفاً برای میلگردهای تقویت کننده بتن استفاده شده است.

برای اطلاع از قیمت روز میلگرد کلیک کنید:

«قیمت روز میلگرد»

9.رشد 239 درصدی استفاده از پهپاد در صنعت ساخت و ساز در سال گذشته وجود داشته است.

همانطور که تکنولوژی در طول زمان بهبود یافته است، روش های ساخت و ساز نیز بهبود یافته است. به عنوان مثال، استفاده از پهپادها در سایت های ساختمانی در سال گذشته بیش از 239 درصد رشد داشته است که بیشترین رشد را در بین هر صنعت داشته است. صنایع معدنی و کشاورزی با رشد 198 درصدی و 172 درصدی در سال گذشته، دقیقاً پشت سر صنعت ساختمان قرار دارند. قابلیت مانور هوایی پهپادها و توانایی ضبط فیلم وعکس گرفتن، پروژه ساخت و ساز را ساده و بهبود بخشیده است.

10.کمبود نیروی کار در صنعت ساخت و ساز باعث رونق فناوری شده است.

ساخت و ساز

صنعت ساخت و ساز همیشه در مواجهه با تغییرات با نوآوری پاسخ داده است. کمبود نیروی کار، آگاهی از پایداری و پیشرفت های نرم افزاری، فناوری ساخت و ساز را به حالت علمی تخیلی تبدیل کرده است.

منبع bigrentz
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.