بازار آهن تهران کجاست؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

بازار آهن تهران یکی از مراکز مهم عرضه انواع محصولات آهنی است که روزانه خرید و فروش‌ های زیادی در آن انجام می ‌شود. این بازار در 2 منطقه شادآباد و مکان واقع شده که هر یک دارای ویژگی ‌های خاصی هستند.

برای رسیدن به این بازارها می ‌توانید از حمل و نقل عمومی و همچنین خودروی شخصی استفاده کنید. نکته بعد، تنوع بالای محصولات و قیمت رقابتی در این 2 بازار است. اما توصیه می ‌شود قبل از مراجعه به بازار آهن شادآباد یا مکان، قیمت محصول مورد نظر همچون قیمت میلگرد را از شرکت های معتبر استعلام بگیرید.

فایل صوتی

فایل ویدئویی

بازار آهن تهران

بازار آهن تهران تا دهه 70 در منطقه مولوی و خیام قرار داشت. این محله در مرکز شهر تهران واقع شده و فعالیت کارگاه ‌های صنعتی و رفت ‌و آمد ماشین ‌های سنگین آلودگی زیادی را برای ساکنان منطقه به ‌همراه داشت. همچنین ترافیک سنگینی که در اطراف این منطقه ایجاد می‌ شد و آلودگی صوتی ناشی از حرکت ماشین ‌های سنگین، زمینه نارضایتی ساکنان محلی و خریداران را فراهم می‌ کرد.

همه این مسائل موجب شد تا در دهه 70 شهرداری تهران تصمیم به جا به‌ جایی بازار آهن تهران بگیرد. به همین دلیل بازار آهن شادآباد در منطقه 18 دایر گردید. علاوه‌ بر آن، بازارهای دیگری همچون بازار آهن مکان، بازار استیل تهران و… نیز به فعالیت در زمینه خرید و فروش محصولات آهنی و استیل پرداختند.

بازار آهن شادآباد

بازار آهن تهران در منطقه شادآباد واقع شده است. شادآباد محله‌ ای در جنوب غرب تهران است که جنوب میدان شیر پاستوریزه و بزرگراه فتح قرار گرفته است. برای دسترسی به این منطقه، می ‌توان از چند روش اقدام کرد. اگر قصد دارید با وسیله نقلیه شخصی به بازار آهن تهران در شادآباد بروید، می‌ توانید از جاده قدیم کرج، جاده مخصوص کرج و آزادگان استفاده کنید.

اما برای استفاده از وسایل نقیله عمومی نیز امکانات مناسبی فراهم است؛ ازجمله:

  • ایستگاه مترو آزادی: ایستگاه آزادی نزدیک ‌ترین ایستگاه مترو به این بازار است که پس از خروج از آن، می ‌توانید از طریق تاکسی‌ های محله شادآباد به بازار آهن برسید.
  • ایستگاه مترو صادقیه: با خط ۲ مترو تهران از ایستگاه مترو صادقیه می ‌توانید به راحتی از طریق اتوبوس‌های مسیر صادقیه – شادآباد به این بازار برسید.
  • ایستگاه مترو نعمت آباد: با خروج از خط ۳ مترو می ‌توانید به وسیله اتوبوس‌ های تندرو خط ۱۰ به محله یافت آباد و از آن جا با تاکسی به شادآباد بروید.

در بازار آهن شادآباد علاوه ‌بر کارگاه‌ ها و مغازه‌ هایی که در زمینه محصولات فولادی همچون انواع میلگرد، ورق، تیرآهن و … فعالیت دارند، فروشندگان ابزارآلات، محصولات ساختمانی و آلیاژهای غیرآهنی نیز حضور دارند. جالب است بدانید بازار شادآباد تهران یکی از بزرگترین بازارهای ابزار در ایران محسوب می ‌شود.

بازار آهن شاد آباد

بازار آهن مکان

بازار آهن تهران به شادآباد محدود نمی ‌شود. بازار آهن مکان که قدمت کمتری نسبت به شادآباد دارد، در بزرگراه آزادگان، جنب پل صنیع خانی و در منطقه صنعتی تهران واقع شده است. در این بازار تنوع محصول کمتری نسبت به شادآباد وجود دارد؛ اما همچنان محل مناسبی برای خرید انواع محصولات فولادی و آهنی محسوب می‌‎ شود.

از نظر دسترسی، بازار آهن مکان وضعیت بهتری دارد و برای استفاده از وسیله نقیله شخصی با مشکلات کمتری مواجه خواهید بود. یکی از دلایل آن، قرار نداشتن این منطقه در محدوده زوج و فرد است. مورد بعد، دسترسی به بزرگراه آزادگان است که رفت‌ و آمد به مناطق مختلف تهران را ساده ‌تر می ‌کند.

کدام بازار آهن تهران بهتر است؟

هر یک از 2 بازار آهن تهران که معرفی شدند، دارای مزایا و معیابی هستند. به عنوان مثال، مسیرهای داخلی بازار آهن شادآباد باریک ‌تر هستند که موجب کندی رفت‌ و آمد به خصوص برای ماشین‌ های سنگین می ‌شود. در مقابل خیابان ‌های پهن ‌تر بازار آهن مکان به حرکت سریع ‌تر وسایل نقلیه و از بین رفتن ترافیک کمک می ‌کند.

نکته بعد، جامعیت و تنوع محصولات در بازار آهن شادآباد است؛ به طوری که خریداران می ‌توانند نیازهای مختلف خود را برای اجرای یک پروژه ساختمانی یا خرید ابزارهای گوناگون برطرف کنند. البته تنوع برخی کالاها در بازار آهن مکان بیشتر است.

مزیت بعد برای بازار آهن شادآباد، وجود کارگاه‌ هایی است که خدمات برشکاری، خمکاری و پانچ محصولات فلزی را انجام می ‌دهند. این موضوع می ‌تواند نیاز خریداران به این خدمات را در محل برطرف کند و از حمل و نقل چند باره بار و افزایش هزینه‌ ها جلوگیری کند.

ساعت کار بازار آهن تهران

به دلیل حجم بالای عرضه و تقاضا در بازار آهن تهران همچون شادآباد، کارگاه‌ ها و فروشگاه ‌های این بازار در طول هفته فعال هستند. شما می ‌توانید برای خرید محصول مورد نظر، از ساعت 9 تا 17 روزهای شنبه تا پنج ‌شنبه به این بازار مراجعه کنید.

بازار بزرگ آهن تهران

قیمت بازار آهن شادآباد

قبل از خرید محصولات آهنی و فلزی، توصیه می‌ شود استعلام قیمت تیرآهن یا محصول مورد نظر خود را داشته باشید تا بتوانید خریدی با بهترین قیمت را تجربه کنید. یکی از مزیت‌ های خرید از بازارهای متمرکزی چون شادآباد، رقابتی بودن قیمت ‌هاست که به خریداران کمک می‌ کند تا کالای خود را با قیمت مناسب بخرند. حضور تولیدکنندگان مختلف در این بازار نیز به ایجاد قیمت‌های رقابتی منجر می‌ شود.

اما به طور کلی قیمت این محصولات در بازار آهن تهران به قیمت ‌های اعلامی کارخانه ‌ها وابسته است؛ قیمت‌ هایی که به دلایل مختلف همچون نرخ ارز، قیمت کالا در بازار بورس و… دچار تغییر می ‌شوند.

بازار استیل تهران

بخشی از بازار آهن تهران در منطقه شادآباد به معامله استیل و محصولات مرتبط تعلق دارد. این قسمت که به نام‌ هایی چون بازار استیل تهران، بازار استیل شادآباد و بازار استیل هفده شهریور نیز شناخته می ‌شود، خود دارای چند مجتمع تجاری بزرگ و مغازه‌ های کوچک ‌تر است.

بازار استیل پارس امیر یکی از قدیمی ‌ترین بازارهای استیل به شمار می‌ رود که در آن خرید و فروش محصولاتی همچون آلیاژهای آلومینیومی، برنجی، برنزی و … انجام می‌ شود. مورد بعد، بازار استیل پارس غدیر است که بزرگترین مجتمع تجاری فروش استیل در تهران و ایران به شمار می ‌رود. در پارس غدیر انواع مقاطع استیل مانند ورق استیل، لوله، پروفیل و … به فروش می‌ رسد.

در آخر مرکز فولاد استیل ایران قرار دارد که جدیدترین بازار استیل تهران است و در مجاورت پاساژهای پارس غدیر و پارس امیر احداث شده است. این بازار مرجع خوبی برای محصولات استیل به خصوص مواردی است که در دکوراسیون داخلی کاربرد دارند.

در مجموع، بازار آهن تهران در دو منطقه شادآباد و مکان متمرکز است و به دلیل تنوع بالای محصولات، قیمت‌ های رقابتی و حضور تولیدکنندگان مختلف، از رونق خوبی برخوردار است. نکته مهم در رابطه با این دو بازار، ترافیک آنهاست.

فروشگاه های مصالح ساختمانی

علاوه بر بازارهای آهن آلات، تعدادی فروشگاه مصالح ساختمانی وجود دارند که صفر تا صد مصالحی مانند انواع قوطی و پروفیل، شیرآلات صنعتی، ساختمانی و انواع یراق آلات را تامین می کنند. در این گونه فروشگاه ها علاوه بر مصالح ساختمانی، برخی از لوازم خانگی نیز به فروش می رسند.

معایب خرید حضوری از بازارهای آهن تهران

ترافیک سنگین و شلوغی خیابان‌ های اطراف بازار آهن تهران، زمان زیادی از شما را تلف می ‌کند. پیدا کردن جای پارک مناسب، به خصوص در ساعات شلوغی، می‌ تواند چالش ‌برانگیز و وقت ‌گیر باشد.  همچنین هزینه‌ های رفت و آمد اعم از بنزین، عوارض و… سرسام آور هستند.

ممکن است در یک فروشگاه خاص، کالای مورد نظر شما با برند یا مشخصات دلخواهتان موجود نباشد. برای یافتن کالای مورد نظر خود، باید به چندین فروشگاه سر بزنید که این کار مستلزم صرف وقت و هزینه اضافی است.

به همین دلیل با خرید غیرحضوری، از ترافیک و شلوغی خیابان ‌ها خلاص می ‌شوید و هزینه ‌های رفت و آمد را به صفر می ‌رسانید. با مراجعه به وب سایت شرکت اصفهان آهن، می ‌توانید به راحتی قیمت محصولات مختلف را با هم مقایسه کنید. همچنین امکان حمل و نقل سریع و آسان مصالح ساختمانی را به محل مورد نظر شما فراهم می‌ کند.

برای صرفه‌ جویی در وقت، می ‌توانید خرید خود را از وبسایت اصفهان آهن انجام دهید. اصفهان آهن امکان بررسی، مقایسه و خرید آنلاین محصولات فولادی مختلف را برای شما فراهم کرده تا بتوانید به سادگی محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید. همچنین برای مطرح کردن پرسش ‌های خود، می‌ توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان ما، پاسخ خود را دریافت کنید.

بازار آهن تهران کجاست؟

بازار آهن تهران در دو محل شاد اباد بازار اهن و بازار آهن مکان قرار دارد.

نزدیکترین ایستگاه مترو به بازار آهن شادآباد کدام است؟

بله؛ از طریق مترو صادقیه، نعمت آباد و آزادی این امکان وجود دارد.

ساعت کار بازار آهن تهران چگونه است؟

این بازار در روزهای شنبه تا پنج شنبه و از ساعت 9 تا 17 دایر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.