هر آنچه باید در مورد حمل‌ و نقل تیرآهن بدانید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از فرآیندهای مهم در خرید آهن آلات از جمله تیرآهن، حمل و انتقال تیرآهن به محل مورد نظر است. عوامل گوناگونی بر حمل‌ و نقل تیرآهن تاثیرگذار هستند مانند انتخاب ماشین، قیمت بارگیری و وزن بار مورد نظر که بهتر است قبل از انجام هرگونه بارگیری نسبت به تمام موارد آگاهی داشته باشید. در این متن، هر آنچه باید در مورد حمل‌ و نقل تیرآهن بدانید را برای شما بیان خواهیم نمود.

فایل صوتی این مطلب

فایل ویدئویی

نکات طلایی در حمل‌ و نقل تیرآهن

تیرآهن یکی از پروفیل‌های پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی است. از این پروفیل برای تحمل تنش‌های ایجاد شده از نیروی برشی و لنگر خمشی سازه استفاده می‌شود. امروزه کاربرد گسترده تیرآهن در ساختمان‌سازی موجب رونق بازار خرید و فروش تیرآهن شده است.

از جمله پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت تیر اهن می‌توان بر کیفیت بالای و مرغوب بودن تیرآهن، قیمت تمام شده پایین و مهم‌تر از همه هزینه پایین حمل‌ و نقل تیرآهن اشاره نمود.

حمل‌ و نقل تیرآهن

هنگام خرید تیرآهن و قبل از ثبت سفارش توصیه می‌شود، برای کاهش هزینه‌های مصرفی، پارامترهای دخیل در هزینه‌ها را باید در نظر بگیرید. داشتن اطلاعات کافی در مورد نکات فنی، مانند: نوع تیرآهن و کاربرد آن و هم چنین آگاهی از قیمت و هزینه بارگیری تیرآهن، می‌تواند کمک شایانی در کاهش هزینه‌های پروژه داشته باشد.

چگونگی انجام بارگیری، نوع حمل‌ونقل، انتخاب وسیله مناسب برای انتقال تیرآهن و تعیین مسافت حمل‌ونقل تیرآهن می‌تواند از این دست عوامل اثرگذار باشند. شناسایی تیرآهن و داشتن اطلاعات کافی در مورد خصوصیات آن نیز بر حمل‌ونقل تیرآهن و انتقال سالم به مقصد نقش موثری دارد.

آگاهی از این عوامل با مشورت طراح سازه و داشتن اطلاعات از قیمت به روز تیرآهن می‌تواند نقش موثری داشته باشد. شاید با یک جستجوی اینترنتی بتوانید قیمت به روز تیرآهن را پیدا کرده و آن را محاسبه نمایید، اما دقت داشته باشید که هزینه حمل‌ونقل محصول به سمت محل مورد نظر هم باید محاسبه شود.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه حمل و نقل مقاطع فولادی

هر ساله سازمان حمل‌ونقل کشوری، مقدار تعرفه‌های مصوب شده برای حمل‌ونقل بار را اعلام می‌کند. این تعرفه‌های به چندین عامل بستگی دارد که عبارتند از:

  • حمل‌ونقل (جاده‌ای، ریلی، دریایی، کانتیری و ترکیبی)
  • مسافت
  • نوع وسیله
  • وزن بار
هزینه حمل تیرآهن

علاوه بر این، یکی از نکات کلیدی و موثر بر هزینه حمل‌ و نقل تیرآهن است. بسته به نوع خرید که در سه دسته خرید از کارخانه، خرید از بوری و خرید از بنگاه تقسیم بندی می‌شوند، هزینه‌های حمل‌ونقل تیرآهن محاسبه می‌شود.

خرید از درب کارخانه

همانند سایر موارد مصرفی، چنانچه شما تیرآهن را از کارخانه خریداری نمایید با اطمینان از قیمت پایین فروش، آن را خریداری می‌کنید. این روش خرید با مشکلاتی مانند احتمال عدم وجود نوع و تیرآهن مد نظر مشتری مواجه است. علاوه بر این خرید از کارخانه به صورت وزنی معادل ضریب 24 تن است که ممکن از مقدار مورد نظر شما بیشتر باشد.

توجه به محل قرارگیری کارخانه، نزدیکی آن به محل پروژه و دو عامل بیان شده می‌توانند موجب افزایش هزینه‌های حمل‌ و نقل تیرآهن شده و باعث شود تا شما از خرید مستقیم درب کارخانه انصراف دهید.

خرید از بنگاه

در این روش شما می‌توانید تیرآهن مورد نیاز خود را بر اساس نوع و اندازه مورد نظر خود انتخاب و خریداری نمایید. علاوه بر این، می‌توان به صورت همراه با سفارش مقاطع فولادی دیگر، تیرآهن خود را از محل بنگاه دریافت کنید. در این شیوه، محصول موردنظر زودتر به دست شما می‌رسد؛ اما همانند روش قبلی باید هزینه حمل از محل بنگاه را با قیمت مقاطع فولادی محاسبه نموده و در نظر بگیرید.

خرید از بورس

استفاده از شیوه خرید از بورس باید طبق برنامه زمان‌بندی شده بورس برای فروش مقطع فولادی مورد نظر شما انجام شود. فروش تیرآهن در روزهای خاصی انجام می‌شود. علاوه بر این مراحل ثبت نام، خرید و ارسال و دریافت بار می‌تواند مدت زمان طولانی به انجام رسد. همانند روش خرید از کارخانه در خرید تیرآهن زا بورس هم باید مقدار وزنی بالایی را خریداری نمایید.

همه موارد ذکر شده در بالا، از عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه‌های حمل و نقل تیرآهن است که در کنار هزینه‌های خرید محصول محاسبه می‌شود. هم چنین مدت زمان ارسال و دریافت محصول نیز باید در نظر گرفته شود.

در سال‌های اخیر و با توجه به شرایط اقتصادی که جهان را قرا گرفته است عرضه در بورس آهن‌ آلات رشد چشمگیری داشته و تولیدکنندگان زیادی برای رشد و توسعه فعالیت‌های خود برای حضور در بورس کالا تمایل بیشتری از خود نشان داده اند.

نیاز شدید تولیدکنندگان به مواد اولیه موجب شده تا با ورود به تالار بورس کالا بتوانند خرید مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشند. اگر می‎خواهید در مورد بورس آهن آلات اطلاعاتی داشته باشید، حتما روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مسافت حمل‌ و نقل تیرآهن

یکی از عوامل موثر بر قیمت تمام شده تیرآهن و هزینه حمل‌ونقل توجه به مسافت است. همان طور که بیان شد تعرفه‌های از جانب سازمان حمل‌ونقل تعیین می‌شود که یکی از عوامل موثر بر این تعرفه‌ها، مسافت حمل‌ونقل است.

بررسی و شناسایی کارخانه‌های تولید تیرآهن نزدیک به محل اجرای پروژه موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود. برای این کار بهتر است با توجه به نوع و اندازه تیرآهن مورد نیاز برای پروژه فعال‌ترین و بهترین کارخانه را شناسایی نموده و مراحل خرید را انجام دهید.

انتخاب روش حمل‌ و نقل تیرآهن

روش حمل‌ و نقل تیرآهن بر اساس محل قرارگیری پروژه و هزینه‌های حمل‌ونقل انتخاب می‌شود. با توجه به وجود تعرفه‌های مشخص برای حمل‌ونقل شما به عنوان خریدار تنها قادر به تغییر عامل مسافت و یا نوع وسیله حمل‌ونقل خواهید بود.

حمل‌ونقل جاده‌ای، حمل‌ونقل ریلی، حمل‌ونقل دریایی، حمل‌ونقل کانتیری و حمل‌ونقل ترکیبی از جمله انواع روش‌های حمل‌ونقل تیرآهن به حساب می‌آیند. در این میان حمل‌ونقل جاده‌ای به دلیل کم هزینه بودن و مدت زمان کم دریافت بار دارای علاقه مندان بسیاری است.

روش حمل‌ و نقل تیرآهن

توجه داشته باشید چنانچه تیرآهن‌های شما دارای متراژی بیشتر از 12 متر باشند با کمک حمل‌ونقل جاده‌ای نمی‌توان آن‌ها را حمل کرد. بهتر است چنانچه موقعیت جغرافیایی به شما اجازه می‌دهد از حمل‌ونقل ریلی استفاده نمایید.

علاوه بر این برای انجام اموری مانند صادرات و یا حمل‌ونقل به مسافت‌های طولانی‌تر استفاده از حمل‌ونقل جاده‌ای تا حدودی غیر ممکن است که بهتر است از شیوه‌های دیگر استفاده شود.

در مقایسه با سازه‌های بتنی، سازه‌های فلزی دارای تیرآهن دارای هزینه‌های بالاتری هستند؛ هر چه فرآیند حمل‌ونقل در مدت زمان کوتاه‌تری انجام شود و تیرآهن‌ها زودتر به محل پروژه برسند، فرایند ساختمان‌سازی با سرعت بیشتری انجام شده و سرمایه شما زودتر به جیب شما باز می‌گردد.

تیرآهن به عنوان یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی تولید و به بازار عرضه شده است. این محصول بیشتر برای ساخت سازه‌های فلزی و تحمل تنش‌های به وجود آمده از نیروی برشی و لنگر خمشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگام خرید و حمل و نقل تیرآهن از عوامل گوناگونی بر روی این هزینه‌های آن اثرگذار خواهند بود. مسافت حمل‌ونقل، نحوه خرید، روش حمل‌ونقل از جمله این عوامل به شمار می‌روند.

انتخاب روش حمل و نقل تیرآهن بر چه اساسی است؟

روش حمل‌ و نقل تیرآهن بر اساس محل قرارگیری پروژه و هزینه‌های حمل‌ونقل انتخاب می‌شود. با توجه به وجود تعرفه‌های مشخص برای حمل‌ونقل شما به عنوان خریدار تنها قادر به تغییر عامل مسافت و یا نوع وسیله حمل‌ونقل خواهید بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.