توری فرنگی چیست؟ کاربرد و مزایای آن

زمان مطالعه: 5 دقیقه

توری فرنگی از آن دسته از محصولات پرکاربردی است که شباهت بسیاری به توری مرغی و گابیون دارد. شکل چشمه‌های آن شش ضلعی است و از نظر مفتولی از توری مرغی بزرگ‌تر و از گابیون کوچک‌تر است. این محصول در دو نوع گالوانیزه گرم و مفتول گالوانیزه سرد تولید شده و روانه بازار می‌شود. البته وزن این دو محصول باعث بروز تفاوت‌هایی در قیمت توری مرغی و توری فرنگی می‌شود. اگر شما نیز کنجکاو هستید که بدانید توری فرنگی چیست؟؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

فایل صوتی

فایل ویدئویی

توری فرنگی چیست؟

توری فرنگی محصولی ساخته شده از سیم مفتولی فلزی است که در دسته خانواده توری مرغی و گابیون قرار دارد. این محصول به‌دلیل اینکه با استفاده از گالوانیزه ساخته شده است مقاومت بالایی را در برابر زنگ‌زدگی و رطوبت از خود نشان می‌دهد؛ به همین دلیل می‌توان از آن در شرایط‌ آب‌وهوایی گوناگون استفاده کرد. همچنین وزن کم این مقطع فولادی باعث برتری آن نسبت به سایر محصولات مشابه شده است.

با انواع توری فرنگی آشنا شوید.

از جمله مواردی که هنگام خرید و استفاده این محصول باید به آن توجه کنید؛ نوع توری فرنگی است. به طور کلی از دو روش گالوانیزه برای تولید این محصول استفاده می‌کنند. در نتیجه این محصول شامل دو نوع است و هرکدام از نظر مشخصات با یکدیگر متفاوت هستند.

یکی از انواع توری فرنگی، توری گالوانیزه سرد است. دلیل این نامگذاری روشی است که با استفاده از آن، این محصول تولید می‌شود. اغلب توری‌هایی که با این روش تولید می‌شوند، مقاومت چندانی را از خود نشان نمی‌دهند. در نتیجه در برابر بارندگی، آفتاب و… به آسانی دچار خوردگی می‌شوند و دوام چندانی ندارند. به همین علت توصیه می‌شود تا از آن در فضاهای روباز استفاده نشود. لازم به ذکر است که قیمت توری فرنگی گالوانیزه سرد نسبت به انواع دیگر آن از بهای کمتری برخوردار است.

نوع دوم توری فرنگی، توری گالوانیزه گرم نامیده می‌شود. اغلب توری‌ها با استفاده از روش گالوانیزه گرم در کشور ما تولید می‌شوند. این مسئله باعث شده تا این این مقطع فولادی در مقایسه با سایر انواع خود مقاومت و دوام بالاتری داشته باشد. همچنین توری فرنگی گالوانیزه گرم در برابر شرایط جوی مختلف از خود مقاومت نشان داده و زنگ نمی‌زند. در نتیجه برای فضاهای روباز انتخاب مناسبی هستند.

توری فرنگی چیست

کاربردهای توری فرنگی

توری فرنگی به دلیل ویژگی‌هایی که دارد جایگاه خود را در صنایع مختف نظیر ساخت‌وساز، حصارکشی و… به تثبیت رسانده است. برای مثال از این محصول در ساختمان‌سازی برای دور ستون‌ها، سقف سوله‌ها و جلوگیری از سقوط مصالح ساختمانی استفاده می‌کنند. در ادامه بیشتر به کاربردهای توری فرنگی می‌پردازیم.

استفاده از توری فرنگی در صنعت ساخت و ساز

از جمله کاربردهای توری فرنگی می‌توان به استفاده از آن برای حصارکشی در محوطه‌های مختلف مانند فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها، ساختمان‌ها، محوطه‌های ورزشی، بزرگراه‌ها و جاده‌ها اشاره کرد. دلیل این امر وجود چشمه‌هایی است که در این محصول وجود دارد؛ زیرا علاوه بر جلوگیری از نفوذ حیوانات موذی، در صورت بروز آتش‌سوزی امکان نفوذ آب را فراهم می‌کند و هوا را به خوبی جریان می‌دهد.

از این مقطع فولادی در ساختمان‌سازی برای سقف سوله‌ها، دور ستون‌ها و ایجاد محافظی برای جلوگیری از سقوط مصالح ساختمانی استفاده می‌کنند. برای دیوارهایی که بسیار مهم هستند و نباید به‌راحتی تخریب شوند از این محصول استفاده می‌شود به همین دلیل اغلب کارشناسان برای آن جایگاه ویژه‌ای را در نظر گرفته‌اند.

استفاده از توری فرنگی در سوله سازی

از جمله دیگر کاربردهای مهم این محصول، استفاده در سوله سازی است. در واقع هنگامی که برای ساخت سوله اقدام می‌کنید؛ باید توجه داشته باشید که سقف آن به طور کامل عایق باشد. توری فرنگی بهترین گزینه برای عایق کاری به‌حساب می‌آید.

استفاده از توری فرنگی در کشاورزی و دام پروری

کاربرد توری فرنگی در کشاورزی و دام پروری به گونه‌ای است که از آن برای حصارکشی در اطراف محوطه استفاده می‌کنند. دلیل این امر جلوگیری از ورود حیوانات موذی به محوطه است. از طرفی در زمان بروز آتش‌سوزی آب به‌راحتی از بین چشمه‌های آن عبور می‌کند. در نتیجه محدودیتی در زمان استفاده از آن مطرح نیست.

استفاده از توری فرنگی در ساخت مجسمه

به دلیل انعطاف‌پذیری بالایی که این محصول دارد از آن برای ساخت مجسمه یا بناهای آهنی نیز استفاده می‌کنند. به همین دلیل این محصول به راحتی قابل استفاده است.

تفاوت توری فرنگی و توری مرغی

حالا که از ماهیت این محصول مطلع شدید؛ بهتر است برای درک این قسمت بدانید که توری مرغی چیست؟ توری فرنگی و مرغی هر دو از چشمه‌های شش ضلعی بهره‌منداند؛ به همین دلیل از نظر ظاهری به یکدیگر شباهت بسیاری دارند. لازم به ذکر است تنها ظاهر این دو محصول فلزی به هم شبیه است و از نظر ضخامت مفتول و سایز چشمه تفاوت‌های بسیاری را با یکدیگر دارند. ضخامت مفتولی که در توری فرنگی به کار رفته است از توری مرغی بیشتر است و این امر باعث شده تا این محصول نازک‌تر و سبک‌تر باشد. موارد ذکر شده باعث به‌وجود آدن تفاوت‌هایی در قیمت توری مرغی و فرنگی شده‌اند.

از جمله تفاوت دیگر این دو محصول می‌توان از سایز چشمه‌های آنها نام برد. این فرق در بیشتر بودن ابعاد چشمه توری فرنگی نسبت به توری مرغی خود را نشان می‌دهد. ضخامت بیشتر و چشمه‌هایی با ابعاد بزرگتر در این محصول موجب افزایش مقاومت آن در برابر توری مرغی شده است. تفاوت بارز دیگری که میان این دو محصول وجود دارد عرض تولیدی آنهاست. توری فرنگی در عرض ۱۲۰، ۱۵۰ و ۱۸۰ سانتی‌متری و توری مرغی در عرض ۹۰ و ۱۲۰ سانتی‌متری تولید و در بازار عرضه می‌شوند.

تفاوت توری مرغی و توری فرنگی

مزایای استفاده از توری مرغی به جای توری فرنگی

توری فرنگی به دلیل مواد اولیه‌ای که در تهیه و تولید آن به کار رفته است؛ مقاومت خوبی را در برابر رطوبت از خود نشان داده و در مناطق شرجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طوری مرغی نیز به دلیل انعطاف‌پذیری و استحکامی که دارد؛ از قابلیت شکل‌گیری بالایی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است برای پوشش سقف سوله‌ها، زیرسازی گچ و کاشی به جای توری فرنگی از توری مرغی استفاده شود.

توری فرنگی محصولی ساخته شده از سیم مفتولی فلزی است که در دسته خانواده توری مرغی و گابیون قرار دارد. از جمله مواردی که هنگام خرید و استفاده این محصول باید به آن توجه کنید؛ نوع توری فرنگی است. این محصول شامل دو نوع توری فرنگی گالوانیزه سرد و گالوانیز گرم می‌شود. اغلب محصولات با استفاده از روش گالوانیزه گرم در کشور ما تولید می‌شوند. این مسئله باعث شده تا این مقطع فولادی در مقایسه با سایر انواع خود مقاومت و دوام بالاتری داشته باشد. از جمله کاربردهای توری فرنگی می‌توان به استفاده از آن در ساخت‌وساز، سوله سازی، کشاورزی و دام پروری اشاره کرد. ضخامت مفتولی که در توری فرنگی به کار رفته است از توری مرغی بیشتر است و این امر باعث شده تا توری مرغی نازک‌تر و سبک‌تر باشد.

توری فرنگی چیست؟

توری فرنگی نوعی توری ساخته شده از سیم مفتولی فلزی است. و در آب و هوای مختلف قابل استفاده است و مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی از خود نشان می‌دهد.

توری فرنگی در چه صنایعی کاربرد دارد؟

این محصول در صنایعی مانند صنعت ساخت‌ و ساز، سوله سازی، کشاورزی و دام پروری کاربرد دارد.

توری فرنگی شامل چه انواعی می شود؟

این محصول شامل دو نوع توری فرنگی گالوانیزه سرد و توری فرنگی گالوانیزه گرم می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.