تحلیل و پیش بینی قیمت آهن در هفته آخر اسفند سال 1402

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقاطع فولادی در صنایع مختلف و به خصوص صنعت ساخت و‌ ساز کاربردهای گسترده‌ای دارند. با توجه به موارد استفاده فراوان از محصولات آهنی و فولادی، افراد فعال در صنایع وابسته به مقاطع فلزی همواره در تلاش برای مطلع شدن از جدیدترین نرخ این محصولات و به عبارتی تحلیل و پیش‌ بینی بازار آهن هستند. باتوجه به همین موضوع  افراد زیادی قیمت‌ها را به‌صورت روزانه، هفتگی و ماهانه بررسی می‌کنند. در تحلیل و پیش بینی قیمت آهن اصفهان آهن می‌توان به صورت هفتگی از روند قیمت گذاری مقاطع فولادی اطلاع یافت.

پیگیری روزانه و هفتگی سبب می‌شود که از طرفی بتوانید از مناسب‌ ترین زمان خرید مطلع شوید و از طرف دیگر، با اطلاع از روند کاهش قیمت آهن امروز، استراتژی مدیریت نوسان میلگرد و مقاطع فولادی، به‌ مرور زمان توانایی تحلیل بازار فولاد را پیدا کنید. اگر شما نیز در گروه افرادی هستید که به‌دلیل شغل خود نیاز به مطلع شدن از جدیدترین تغییرات قیمت فولاد دارید؛ یا اینکه از علاقمندان حوزه فولاد هستید، با ما همراه باشید تا از جدیدترین تحلیل و پیش‌بینی بازار آهن در هفته آخر اسفند مطلع شوید.

تحلیل و پیش بینی قیمت آهن در هفته آخر اسفند را طبق روال همیشگی، با بررسی تغییرات دلار آغاز می کنیم. دلار در این هفته ثابت و کمی کاهشی بود؛ به طوری که به کانال 59 هزار تومان وارد شد. اما نکته مهم، این بود که در این هفته، فاصله بین قیمت دلار نیمایی و نرخ آن در بازار آزاد به بیشترین میزان سال 1402 رسید.

فایل صوتی تحلیل و پیش بینی قیمت آهن در هفته آخر اسفند ماه

فایل ویدئویی تحلیل و پیش بینی قیمت آهن در هفته آخر اسفند ماه

تحلیل و پیش بینی قیمت آهن

قبل از این‌ که به تحلیل قیمت آهن در هفته‌ای که گذشت و پیش بینی قیمت میلگرد در هفته آینده بپردازیم، این موضوع را در نظر داشته باشید که قیمت آهن‌ آلات به عوامل مختلفی بستگی دارد که افزایش یا کاهش قیمت میلگرد در روزهای اینده بر اساس آن ها شکل می گیرد. از جمله این فاکتورها می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوسانات قیمت دلار
  • میزان عرضه و تقاضا
  • نیاز صنایع وابسته
  • قیمت نفت
  • وضعیت بورس کالا
  • میزان صادرات و واردات
  • هزینه‌ های حمل‌ و‌ نقل
  • قیمت ها در بازار جهانی میلگرد و فولاد
  • و …

اما بازار فولاد؛ بازار فولاد در این هفته رفتاری مشابه با دلار داشت. با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ماه رمضان، بازار فولاد کشور به حالت نیمه تعطیل درآمد و تقاضای چندانی در آن دیده نشد.

البته برای برخی مقاطع مثل نبشی که برای ایجاد سوله ها و غرفه ها استفاده بیشتری دارند، تقاضا بیشتر شد و قیمت محصول هم بالا رفت. اما برای بقیه مقاطع فولادی تقاضای چندانی وجود نداشت.

قیمت روز دلار

نوسانات بازارهای گوناگون روی قیمت تیرآهن و بازار این محصول تاثیر به سزایی دارد. به‌طورکلی، هرگونه تغییر هر چند کوچک در بازار ارز و فولاد، قیمت‌های این محصولات را دچار نوسان می‌کند. تیرآهن در این هفته، همچون دیگر مقاطع فولادی، روندی ثابت و کاهشی داشت.

اگر نگوییم پرکاربردترین، قطعا یکی از پر استفاده‌ ترین مقاطع فولادی میلگرد است. این محصول که در سایزهای متفاوت تولید و به بازار ارائه می‌شود، سهم بزرگی از بازار فولاد را در بر گرفته است. از آن جایی که نوسانات بهای ارزهای بین المللی روی بازار مقاطع فولادی تاثیر می‌ گذارند، قیمت میلگرد نیز از این نوسانات مستثنی نیست. پس در تحلیل و پیش بینی قیمت آهن باید به این نوسانات دقت داشت.

با نوسان نرخ دلار، قیمت میلگرد نیز سیر متلاطمی را تجربه کرد. این در حالی است که کاهش نرخ ارز، می تواند به بهبود قیمت میلگرد برای مصرف کننده نهایی کمک کند. بنابراین، برای تحلیل و پیش بینی قیمت آهن و میلگرد در هفته آینده و پاسخ به این سوال که آیا میلگرد ارزان میشود، باید به نرخ دلار توجه ویژه ای داشت.

اگر بخواهیم به دنیای قیمت ورق های گوناگون وارد شویم، تحولات گسترده‌ ای را در این بازار مشاهده می‌ کنیم. این محصولات تفاوت‌ های زیادی با یکدیگر دارند؛ همین موضوع اهمیت انتخاب محصول مناسب را بیش از آنچه تصور می‌ کنید، بالا برده است.

پروفیل‌ ها آن قدر کاربرد دارند که اختلال در تولید آن‌ ها می‌ تواند صنایع بسیاری را فلج کند. تغییرات در قیمت پروفیل بر بازارهای بسیاری تاثیر می گذارد. از این رو، اطلاع از نوسانات این محصول و تحلیل و پیش بینی قیمت آهن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

از سوی دیگر بسیاری از مقاطع فولادی از پروفیل ساخته می‌ شوند. این قانون بازار است که هر گونه تغییر در قیمت این مقطع فولادی، روی روند تولید دیگر تجهیزات فولادی که با استفاده از آن تهیه می‌ شوند، تاثیر بگذارد. به همین دلیل، تحلیل و پیش بینی قیمت آهن می تواند به بررسی قیمت محصولات مرتبط با پروفیل کمک کند.

برای بررسی دقیق‌تر قیمت مقاطع فولادی و تحلیل و پیش بینی قیمت آهن، می‌ توانید قیمت میلگرد و دیگر مقاطع فولادی همچون تیرآهن، ورق، نبشی و… را در سایت اصفهان آهن مشاهده و بررسی کنید.

تحلیل و پیش بینی قیمت آهن

تحلیل قیمت میلگرد‌ ذوب آهن

عوامل مختلفی نظیر نرخ ارز، قیمت مواد اولیه، تغییر فصول و… بر قیمت میلگرد و کاهش قیمت اهن اثر می گذارند. این تغییر قیمت گاهی به صورت روزانه و گاهی به صورت هفتگی اتفاق می افتد. میلگرد ذوب آهن به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولاتی که در این بازار به فروش می رسد، نیازمند تحلیل کامل و جامعی است. در ادامه به تحلیل نمودار قیمت میلگرد ذوب و بررسی قیمت میلگرد نسبت به روزهای گذشته می پردازیم.

تحلیل نمودار قیمت میلگرد ۱۲ ذوب آهن

قیمت میلگرد 12 ذوب آهن در هفته گذشته نوسانات مختلفی داشت؛ اما در مجموع ثابت بود. قیمت این محصول در ابتدای هفته با قیمت 29700 تومان آغاز به کار کرد ولی در پایان هفته به 29600 تومان رسید.

نمودار قیمت میلگرد 12

تحلیل نمودار قیمت میلگرد سایز ۱۴ ذوب آهن

میلگرد ۱۴ ذوب یکی از محصولات پر فروش در اصفهان آهن است که در پروژه‌های بسیاری به کار گرفته می شود. این محصول با آنالیز A۳ و به صورت شاخه آجدار آماده ارائه به شما عزیزان است. بنابراین تحلیل و پیش بینی قیمت آهن و میلگرد در تعیین بودجه لازم برای هر پروژه بسیار مهم است.

بررسی ها نشان می دهد قیمت میلگرد 14 ذوب آهن در هفته گذشته کاهشی بود. میلگرد 14 روزهای ابتدایی هفته را با قیمت 28800 تومان آغاز کرد. اما تا پایان هفته به 28300 تومان رسید.

نمودار قیمت میلگرد 14

تحلیل نمودار قیمت میلگرد سایز ۱۶ ذوب آهن

قیمت میلگرد 16 ذوب آهن نیز بسیار شبیه به میلگرد 14 بود. در ابتدای هفته، قیمت میلگرد 16 در اصفهان آهن 28900 تومان بودو در پایان هفته کار خود را با قیمت 28300 تومان به پایان رساند.

نمودار قیمت میلگرد 16

تحلیل نمودار قیمت میلگرد ۲۰ ذوب آهن

تغییرات قیمت محصولات فولادی در نمودار قیمت میلگرد 20 ذوب آهن نیز به وضوح قابل مشاهده است. در روزهای ابتدایی هفته شاهد قیمت 28200 تومانی برای میلگرد 20 بودیم. بعد از طی کردن روند افزایشی و بازگشت به نرخ اولیه، قیمت این محصول به 28300 تومان رسید.

نمودار قیمت میلگرد 20

تحلیل قیمت ورق سیاه

قیمت ورق براساس نوع و ویژگی هایی که دارد متفاوت است. این ورق ها به دو روش کلی سرد و گرم تولید می شوند؛ همین موضوع موجب شده کارخانه های متفاوت، قیمت های گوناگونی ارائه کنند. از سوی دیگر، هر کارخانه از استاندارد متفاوتی برای تولید بهره می برد.

انواع ورق از نظر ویژگی تفاوت های گسترده‌ای با یکدیگر دارند. هر کدام از آن ها را برای کاربرد متفاوتی به کار می گیرند. اینکه کدام ورق برای سازه شما مناسب است؛ نکته‌ای است که باید توسط مهندس سازه برسی شود. زمان خرید این محصولات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی بهتر است قبل از خرید، سری به سایت‌های گوناگون از جمله اصفهان آهن بزنید و از به‌روزترین قیمت‌ها اطلاع پیدا کنید.

ورق سیاه از دیگر محصولات کاربردی است که از نوسانات مختلف بازار فولاد تاثیر می‌پذیرد. طی هفته گذشته نیز قیمت ورق سیاه در سایزهای گوناگون با نوسان مواجه بود. برای اینکه از نوسانات هر کدام از این مقاطع به صورت جداگانه اطلاع پیدا کنید، تنها کافی است به صفحه مربوط به همان ورق در سایت اصفهان آهن مراجعه نمایید. اما اگر قصد خرید این محصولات را دارید، بهتر است ابتدا به تحلیل و پیش بینی قیمت آهن بپردازید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نوسانات قیمت تیرآهن

عمده کاربرد تیرآهن در ایران، مربوط به ساختمان سازی است. از سایزهای مختلف این فرآورده فولادی در بخش های متفاوت ساختمان‌های گوناگون استفاده می‌شود. از این رو کارشناسان معتقدند یکی از اصلی‌ترین دلایل نوسانات قیمت مسکن در کشور، تغییرات بهای مصالح ساختمانی از جمله این مقطع فولادی است.

همانطور که این فرآورده روی بازارهای متفاوتی تاثیر می‌گذارد، از بازارهای متفاوتی نیز تاثیر می‌گیرد. نوسانات قیمت دلار طی هفته گذشته موجب تغییراتی در بازار تیرآهن بوده است. بنابراین تغییرات نرخ دلار، تاثیر مستقیمی بر تحلیل و پیش بینی قیمت آهن دارد.

پر فروش‌ ترین سایزهای تیرآهن

همانطور که می‌دانید تیرآهن‌ها انواع متفاوتی دارند که هر کدام دارای ابعاد گوناگونی هستند. IPE، INP، IPB و CNP چهار نوع اصلی تیرآهن هستند که در اصفهان آهن به فروش می‌رسند. تیرآهن‌های IPE یا همان هاش اصلی‌ترین تیرآهنی است که در این مجموعه بازرگانی معامله می‌شود. از جمله سایزهای پر فروش این محصول می‌توان به 12، 14، 16 و 18 اشاره کرد.

قیمت تیرآهن سایز 12 براساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود. عرضه و تقاضا، بازار بین المللی و قیمت ارز تنها تعدادی از این عوامل تاثیر گذار هستند. اما اصلی ترین دلیل نوسان قیمت این محصول طی هفته گذشته، نوسانات بازار دلار بود.

با تمام این تفاسیر هنوز مهم‌ترین نکته هنگام تعیین قیمت این سایز تیرآهن، کارخانه و برندی است که آن را تولید می‌کند. مجموعه تولیدی‌های متفاوتی این سایز را تولید می‌کنند. اگر به دنبال خرید بهترین محصول با مناسب‌ترین قیمت هستید؛ کارشناسان ما در اصفهان آهن آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

تیرآهن سایز 14 دیگر محصول پرفروش اصفهان آهن است که طی هفته گذشته تقاضای خوبی را نسبت به سایر بخش های بازار پشت سر گذاشت. قیمت تیرآهن سایز 14 نیز این هفته با توجه به تغییرات بازار دلار، دچار نوسان شد.

البته اگر به دنبال دریافت قیمت دقیق سایز 14 این مقطع فولادی هستید، در ابتدا باید کارخانه مدنظر خود را انتخاب کنید. واحدهای تولیدی بسیاری هستند که این محصول را تولید می کنند. از جمله این کارخانه‌ها می‌توان به جهان فولاد غرب و فایکو اشاره کرد.

قیمت تیرآهن سایز 16 علاوه بر بازار دلار، از مواردی مانند وزن تیرآهن و طول شاخه نیز تاثیر می‌گیرد. این محصولات دارای وزن حدودی 94.8 و 189.6 در دو طول 6 و 12 متری تولید و به بازار ارائه می‌شوند. اطلاع از قیمت دقیق این محصول می تواند به شما در بودجه بندی بهتر پروژه و ارائه قیمت دقیق‌تر به کارفرما کمک شایانی کند.

سایز ۱۸ یکی از پرکاربردترین سایزهای میلگرد در ساختمان سازی است که به صورت گسترده توسط برج سازها خریداری می‌شود. این تیرآهن قطر بیشتری دارد؛ همین موضوع قیمت تیرآهن سایز 18 را بیشتر از سایزهای 12، 14و 16 کرده است.

بازار فولاد در هفته آخر اسفند روندی ثابت و کاهشی داشت. این موضوع به دلیل ثبات نرخ دلار بود که روی تمام بازارها تاثیر گذاشت. تحلیل و پیش بینی قیمت آهن حاکی از این است که اگر اخبار هفته پیش روی بازار اثر بگذارد، می تواند قیمت ها را بالا ببرد. اما در صورت کنترل اثرات ناشی از قطعی گاز صنایع، احتمالا تغییر خاصی را در بازار شاهد نخواهیم بود.

بازار فولاد در هفته آخر اسفند چه روندی داشت؟

بازار فولاد با توجه به روند دلار و وضعیت بازار در روزهای پایانی سال، روند ثابت – کاهشی را تجربه کرد.

چه عواملی در قیمت آهن‌ آلات تاثیرگذار هستند؟

نرخ تورم، قیمت دلار آزاد و دلار نیمایی، میزان عرضه و تقاضا، نرخ تورم، قیمت جهانی نفت و… در قیمت آهن آلات تاثیرگذار هستند.

وضعیت بازار دلار در هفته آخر اسفند چگونه بود؟

دلار در هفته گذشته کاهشی بود و خود را به کانال 59 هزار تومان هم رساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 نظرات
  1. حسن مرادی می گوید

    بنظر شما این تحلیل هست ؟

  2. حسن مرادی می گوید

    اتفاقی که رخ داده و خبری که رسانه ای شده و همه فهمیدند رو به نوعی داری با صدای بی کیفیت توضیح میدی و تعریف میکنی ،بنظر شما این تحلیل هست ؟

    1. رضا محمدی می گوید

      شما با تحلیل فاندامنتال و تاثیر اخبار روی بازار آشنا هستید؟
      ولی از دوستان اصفهان آهن انتظار بیشتری میره. کیفیت صدا بسیار پایینه.

  3. ایرانی می گوید

    اقا مگه صفر تا صد تولید آهن تو داخل ایران نیست؟پس چه ربطی به دلار داره.چرا به دلار به مردم میفروشید

    1. علی می گوید

      قیمت جهانی مهمه

  4. مهرداد می گوید

    اینو برای کل سال هم میشه کپی کرد و فقط قیمت روز رو عوض کرد.
    من پیش بینی ندیدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. مجید گودرزی می گوید

    سلام و خدا قوت
    نمودار ستونی را هم ایجاد نمایید تا در طول هفته قیمتها را ببینیم

  6. مجید گودرزی می گوید

    لطفا نمودار ستونی قیمت را در یک هفته ارسال فرمایید

  7. مجید گودرزی می گوید

    روندقیمت آهن اسفنجی و سنگ آهن و گنداله را هم بنویسید همرا ه با تصویر آنها مثل پراگراف بالا که تصویر شمش را ارسال فرموده اید