بهترین میلگرد برای ساختمان سازی در ایران

زمان مطالعه: 5 دقیقه

صنعت ساختمان به عنوان یکی از اصلی ترین مشتریان و مصرف کنندگان محصولات فولادی شناخته می شود. برای افراد فعال در این صنعت، شناخت بهترین میلگرد برای ساختمان سازی اهمیت زیادی دارد. چراکه میلگردها باید از نظر خواص فیزیکی، مکانیکی و ساختار شیمیایی جهت استفاده در ساخت و ساز مناسب باشند.

میلگردی که در ساختمان سازی استفاده بیشتری دارد، محصولات آجدار گرید A3 و با سایزهای 12 تا 20 هستند. این محصول توسط تولیدکنندگان پرشمار از جمله 40 کارخانه برتر تولید میلگرد ایران تولید می شود. برای مشاهده قیمت میلگرد این شرکت ها، می توانید از سایت اصفهان آهن کمک بگیرید. اما بهترین میلگرد برای ساختمان سازی چه مشخصاتی دارد؟

اهمیت انتخاب بهترین میلگرد؛ کاربرد میلگرد ساختمان سازی

میلگرد در سایزها و گریدهای مختلف در ساخت و ساز به کار می رود. این محصول در بخش های مختلف سازه و به منظور جبران مقاومت کششی ضعیف بتن مورد استفاده قرار می گیرد. در این راستا، انتخاب میلگردهای آجدار گزینه بهتری است؛ چرا که وجود آج در این مقاطع فولادی، به افزایش پیوستگی بین میلگرد و بتن منجر می شود. نتیجه این اتفاق، استحکام بیشتر بتن خواهد بود. اهل فن، ترکیب حاصل از بتن و میلگرد را با عنوان بتن مسلح می شناسند.

در حالت کلی، میلگردها طوری طراحی شده اند که بتوانند با هر نوع بتنی سازگار باشند و باعث تقویت و استحکام سازه شوند. با این وجود، یکی از مواردی که باید در هنگام خرید میلگرد به آن دقت داشته باشید، جنس میلگرد است. جنس این مقاطع فولادی تا حد زیادی به مواد اولیه به کار رفته، استانداردهای تولید و کارخانه تولیدکننده مربوط می شود.

بهترین میلگرد برای ساختمان سازی، مواردی هستند که با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و با رعایت استانداردهای ملی و بین المللی تولید شده باشند. این محصولات از دوام و استحکام بیشتری برخوردارند و در تماس و ترکیب با بتن، عملکرد بهتری خواهند داشت. از آن جایی که شرکت های مختلف استانداردهای خاصی در کار خود دارند، بنابراین، اطلاع از ویژگی ها و قیمت روز میلگرد هر کارخانه اهمیتی دوچندان دارد.

با توجه به این توضیحات، احتمالا در مورد بهترین جنس میلگرد و برترین تولیدکنندگان میلگرد سوالاتی در ذهن شما ایجاد شده است. در ادامه، به این پرسش ها پاسخ می دهیم. البته می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر، فرم زیر را تکمیل کنید و از مشاوره تیم اصفهان آهن استفاده کنید.

free-consultation

    بهترین میلگرد بر اساس جنس

    با توجه به مواد اولیه مصرفی و روش تولید، میلگردها به دسته های مختلفی از نظر جنس تقسیم می شوند. میلگرد اپوکسی، گالوانیزه، اروپایی و … نمونه هایی از گروه های مختلف این محصول است. در ادامه، ویژگی های هر یک را بررسی خواهیم کرد.

    میلگرد اپوکسی

    میلگرد اپوکسی محصولاتی هستند که روی آن، روکشی سبز رنگ از رزین اپوکسی کشیده می شود. به همین دلیل، به این نوع میلگرد، green rebar هم گفته می شود. وجود این لایه محافظ، کمک می کند تا مقاومت میلگرد در برابر خوردگی و اکسیداسیون افزایش یابد و طول عمر آن افزایش یابد.

    با توجه به رطوبت موجود در بتن، این ویژگی کمک می کند تا میلگرد دچار زنگ زدگی نشود و استحکام خود را حفظ کند. بنابراین، پایداری آن بهتر حفظ می شود و عمر مفید بتن مسلح نیز افزایش می یابد.

    میلگرد گالوانیزه

    دلیل نام گذاری این محصول، استفاده از فرآیند گالوانیزاسیون در تولید میلگرد است. این محصول با توجه به مقاومت در برابر زنگ زدگی، بیشتر در مناطق شمالی و شرجی کشور استفاده می شود. در میلگرد گالوانیزه از حفاظت کاتدی استفاده می شود. در این فرایند، لایه روی موجود بر سطح فولاد کمی خورده می شود تا به مقاومت بالاتر محصول کمک کند.

    میلگرد اروپایی

    میلگرد اروپایی محصولی است که متناسب با نیاز کشورهای قاره سبز تولید شده است. این محصول دارای آلیاژی از کربن، منگنز و سیلیکون است. میلگرد اروپایی مقاومت کمتری در برابر خم شدن دارد. بنابراین برای استفاده در مناطق زلزله خیز چندان مناسب نیست. با توجه به همین موضوع، قیمت این محصول در مقایسه با سایر میلگردهای موجود در بازار ایران قیمت پایین‌تری دارد.

    فولاد کربن

    میلگرد سیاه، نوار سیاه یا فولاد کربن یکی از انواع بهترین میلگرد بازار ایران است. این محصول از استحکام کششی بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل، در بسیاری از مناطق کشور مورد استفاده قرار می گیرد. البته به دلیل عدم مقاومت در برابر رطوبت و آب و هوای شرجی، امکان ایجاد زنگ زدگی در میلگرد سیاه وجود دارد. پس استفاده از آن در مناطق مرطوب توصیه نمی شود.

    بهترین میلگرد در ایران

    میلگرد فایبرگلاس

    یکی دیگر از محصولات موجود در بازار، میلگرد فایبرگلاس است. این مقطع، نوعی میلگرد است که از رشته های شیشه و ماده ای به نام رزین یا صمغ تولید می شود. این محصول در برابر جریان الکتریسیته عایق است و مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد. همچنین به دلیل وزن کم، می تواند به کاهش بار مرده کمک کند.

    فولاد استنلس

    یکی از کارآمدترین و پرکاربردترین میلگردهای مورد استفاده در مصالح ساختمان سازی، فولاد استنلس است. این میلگرد در برابر اکسید شدن مقاومتی معادل 1500 برابر بیشتر از میلگرد سیاه یا فولاد کربن دارد. همین عامل، باعث شده تا به دلیل افزایش تقویت بتن، از گران ترین نوع میلگرد به حساب آید.

    بهترین میلگرد ایران؛ کدام کارخانه بهتر است؟

    آشنایی و داشتن اطلاعات کافی در مورد کارخانه‌های تولیدی میلگرد در بازار می‌تواند در انتخاب شما نقش مهمی را ایفا کند. توجه به برند تجاری تولیدکننده میلگرد به تنهایی برای داشتن یک انتخاب مطمئن کافی نیست؛ بهتر است برای این کار از یک کارشناس آگاه و با تجربه در این امر کمک بخواهید.

    مشاورین ما در اصفهان آهن به شما کمک می‌کنند تا ضمن معرفی تولید کنندگان برتر میلگرد در ایران بتوانید یک انتخاب به صرفه و متناسب با پروژه خود داشته باشید.

    ذوب آهن؛ بهترین میلگرد در ایران

    یکی از قدیمی ترین و به معروف ترین کارخانه های تولید مقاطع فولادی، به ویژه میلگرد، مجتمع ذوب آهن اصفهان است. این شرکت علاوه بر تأمین بازار داخلی، توانسته با رعایت استانداردهای جهانی و ایجاد خط تولیدی به روز و کامل، به مسیر صادرات هم وارد شود.

    به اعتقاد بسیاری از فعالان صنعت فولاد، در حال حاضر بهترین میلگرد بازار، متعلق به کارخانه ذوب آهن اصفهان است که با نام میلگرد اصفهان نیز شناخته می شود. محصولات این شرکت از نظر سایز، وزن و گرید، از بهترین نمونه ها در ایران است.

    قیمت میلگرد ذوب آهن، در کنار کیفیت بالایی که دارد، باعث شده تا اکثر افراد برای اجرای پروژه های خود از این برند استفاده کنند. در این کارخانه میلگردها با دو روش آلیاژی و ترمکس تولید می شوند. نام تجاری این کارخانه ESCO است که بر روی تمامی محصولات حک شده تا راحت تر قابل شناسایی باشند. بنابراین، میلگردهای این کارخانه بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت هستند.

    معرفی تولید کنندگان بهترین میلگرد در ایران

    علاوه بر کارخانه ذوب‌آهن که در صدر تولیدکنندگان بهترین میلگرد قرار دارد، کارخانه های زیر هم در فهرست بهترین تولیدکنندگان میلگرد دیده می شود:

    • کارخانه فولاد کویر کاشان
    • فولاد تیکمه داش
    • فولاد میانه
    • بافق یزد
    • کوثر اهواز
    • و …

    میلگرد به عنوان یکی از اصلی ترین مقاطع فولادی، باید از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد تا استحکام و دوام سازه را فراهم کند. عوامل مختلفی مانند جنس محصول و ساختار شیمیایی آن، کارخانه تولیدکننده، قیمت میلگرد، روند ساخت، وزن و ضخامت محصول و … در انتخاب آن به عنوان بهترین میلگرد در ایران تأثیرگذار هستند.

    اگر قصد خرید میلگرد از بهترین تولیدکنندگان ایران را دارید، می توانید با تیم فروش اصفهان آهن تماس بگیرید. همچنین امکان خرید و پرداخت آنلاین از طریق سایت هم وجود دارد. این فرایند به سادگی قابل انجام است.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.