سقف های مرکب عرشه فولادی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

سقف‌ های مرکب عرشه فولادی با بهره گیری از ورق های گالوانیزه و فرم یافته توسط متخصصین اجرا می‌شوند که سرعت تکمیل سازه رمغقف‌ های مرکب عرشه فولادی با بهره گیری از ورق های گالوانیزه و فرم یافته توسط متخصصین اجرا می‌شوند که سرعت تکمیل سازه رمغا بالا می‌برند. استفاده از این مقاطع فولادی تاثیر به‌سزایی در کاهش وزن ساختمان‌ها و افزایش فاصله تیرها دارد. در این روش امکان سقف گذاری و بتن ریزی به صورت همزمان وجود دارد و این یک مزیت محسوب می‌شود. این طرح از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه می‌باشند و خواهان زیادی در سراسر کشور دارند. در این مطلب شما را به طور کامل با مزایا، کاربرد، طراحی و قیمت سقف‌های عرشه فولادی آشنا می‌کنیم.

سقف عرشه فولادی چیست؟

سقف عرشه فولادی
سقف عرشه فولادی

ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد مطرح شود که سقف عرشه فولادی چیست؟ منظور از سقف عرشه فولادی همان سازه فلزی موجدار است که در ساخت سقف و یا کف ساختمان از آن بهره گرفته می‌شود. از اصطلاحات مختلفی برای معرفی این مقاطع فولادی استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به دک استیل، متال دک یا عرشه فلزی، عرشه کفی و عرشه کیو اشاره کرد.

مجموعه‌ای از ورق‌های فولادی گالوانیزه، عرشه فولادی را شامل می‌شوند. این ورق‌ها عموما بر روی تیرآهن ها نصب می‌شوند تا به راحتی از مواد مختلفی نظیر بتن سبک یا معمولی، عضوهای ضد آب و عایق ها به کار گرفت. با این اوصاف مشخص است که سقف بسیار با دوامی ایجاد خواهد شد. سقف‌های مرکب عرشه فولادی و سقف‌های غیر مرکب عرشه فولادی از انواع روش ها برای ایجاد سقف در صنعت ساختمان هستند که مزایای بسیاری نسبت به مدل سنتی دارند.

سقف‌ های مرکب عرشه فولادی

دلیل نام گذاری این سقف ها، به ترکیب استفاده از عرشه‌های فولادی، گل میخ ها، میلگرد و بتن بر می‌گردد. با ترکیب این عناصر، سقف‌های مرکب عرشه فولادی مقاومت بالایی دارا می‌شود و در بسیاری از ساختمان‌های چند طبقه تجاری و مسکونی، پارکینگ‌های طبقاتی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

بسیاری از افراد با برآورد قیمت سقف عرشه فولادی به این نتیجه می‌رسند که پروژه‌های خود را با این تکنیک پیش ببرند.

اجزاء سقف‌های مرکب عرشه فولادی

همانطور که قبلا اشاره شد، اجزاء مختلفی در شکل گیری این سقف ها دخالت دارند. در این مرحله می‌خواهیم به شرح مختصری از قسمت های مختلف آن بپردازیم.

ورق فولادی

از ورق های فولادی گالوانیزه با ضخامت‌های مختلف در این مورد، بهره می‌گیرند. ضخامت این ورق‌ها می‌تواند از 0.7 تا 1.2 میلی‌متر متغیر باشد. این ورق‌ها برای اینکه در سقف‌های عرشه فولادی مرکب استفاده شوند، باید به حالت موج دار و ذوزنقه ای تغییر شکل داده شوند.

برشگیر (گل میخ)

احتمالا می‌دانید که میان ورق گالوانیزه و بتن یک رابط وجود دارد. این رابط به گل میخ عرشه فولادی شهرت دارد. حداکثر مقداری که برای این محصول در نظر گرفته اند، ۲۰ میلی متر و ارتفاع آن با ارتفاع ورق های فولادی تنظیم می‌شود.

میلگرد

اجزاء سقف های مرکب عرشه فولادی

اجزاء سقف های مرکب عرشه فولادیدر این نوع پروژه‌ها، اغلب از میلگردهای آجدار برای آرماتور بندی استفاده می‌شود. استفاده از مش‌های آماده می‌تواند به اجرای سقف سرعت قابل توجهی بدهد. در تهیه مش های آماده باید به تمام ویژگی‌ها و استانداردها توجه داشت.

بتن

در این پروژه ها از بتن معمولی و یا بتن سبک برای بتن ریزی استفاده می‌شود. مقدار مورد استفاده بتن به عوامل مختلفی نظیر نوع بارگذاری و مشخصات دهانه عرشه فولادی بستگی دارد.

فلاشینگ

این محصول نیز از ورق گالوانیزه به دست می‌آید و شکل ظاهری آن شبیه حرف U انگلیسی است.

مزایای سقف های مرکب عرشه فولادی

بدون شک مزایای سقف‌های مرکب عرشه فولادی باعث شده تا بسیاری از افراد در پروژه های بزرگ و کوچک خود از این سقف‌ها بهره ببرند. از مزایای اساسی این سقف ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف مرحله قالب بندی و شمع‌گذاری
  • کاهش مصرف مصالح بتن و فولاد
  • مقاومت زیاد در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله
  • یکپارچگی بیشتری بین عناصر سازه
  • کاهش هزینه‌های کلی
  • حذف میلگردهای کششی، امکان بتن ریزی کلیه طبقات در یک زمان
  • مقرون به صرفه بودن و بازگشت سریع سرمایه به علت سرعت اجرا

نحوه اجرای سقف های مرکب عرشه فولادی

برای این که از عرشه فولادی در پروژه های خود در سازه های فلزی بهره ببرید، بهتر است با مراحل و نحوه اجرای سقف‌های مرکب عرشه فولادی آشنا شوید.

  1. در مرحله اول باید سقف طراحی شود و فاصله‌ تیرهای فرعی مشخص شود.
  2. در گام بعدی باید برای تهیه صفحات، آنها را به کارخانه مورد نظر سفارش دهید. با تهیه این صفحات به کمک بالابر این محصولات به طبقات مشخص، انتقال داده می‌شود.
  3. ورق های گالوانیزه به هم چفت می شوند و در مکان های مشخص از میلگرد و گل میخ استفاده می‌شود.
  4. در نهایت عملیات بتن ریزی انجام می‌شود. اگر شما نیز قصد خرید عرشه فولادی دارید، ما می‌توانیم در اصفهان آهن به شما در این امر یاری کنیم و محصولات مورد نظر شما را با بهترین قیمت در اختیارتان بگذاریم.

دهانه های سقف های مرکب عرشه فولادی

شکل هندسی سطح مقطع عرشه فولادی در تعیین دهانه لحاظ می‌شود. دهانه سقف‌های مرکب عرشه فولادی را با توجه به این فاکتور می‌توان تا ۳ متر افزایش داد. اگر بخواهیم به زبان ساده بیان کنیم، یعنی شما می‌توانید تیرهای فرعی را در هر سه متر استفاده کنید. با افزایش ضخامت ورق‌ها دهانه باربری نیز می‌تواند افزایش پیدا کند. در برخی از پروژه ها این فاصله در ۴ متر و یا بیشتر اجرا شده است.

قیمت عرشه فولادی

قیمت-عرشه-فولادی
قیمت-عرشه-فولادی

با توجه به نوسانات قیمت ارز و دلار و قیمت جهانی فولاد، قیمت انواع مختلفی از مقاطع فولادی دچار نوسان می‌شود و به همین دلیل باید از سایت‌های معتبر این قیمت‌ها روزانه استعلام شوند. قیمت عرشه فولادی نیز از این قاعده مستثنی نیست. قیمت این محصول طبق فرمول زیر محاسبه می‌شود:

قیمت واحد ورق گالوانیزه * وزن به کار رفته در یک متر مربع سطح مفید

قیمت ورق گالوانیزه نیز همانند دیگر مقاطع فولادی را می‌توانید از کارشناسان اصفهان آهن دریافت کنید.

خرید عرشه فولادی

با توجه به مزایای بسیار زیاد سقف‌های مرکب عرشه فولادی بسیاری از افراد برای خرید لوازم مورد نیاز برای اجرای این سقف ها اقدام می‌کنند. این سوال برای هر کسی ممکن است مطرح شود که ما این تجهیزات را از کجا بخریم تا بهترین خرید را داشته باشیم؟

در خرید عرشه فولادی همانند انواع دیگر آهن آلات باید بسیار هوشیار بود. یکی از نکات مهم توجه به سطح خارجی ورق است تا خراش و آسیب سطحی نداشته باشد. هر گونه ایرادی در سطح می‌تواند از عمر مفید ورق بکاهد. ما در اصفهان آهن عرشه فولادی را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. عرشه فولادی در اصفهان آهن آماده ارسال به سراسر است.

مهمترین قابلیت سقف های مرکب عرشه فولادی چیست؟

کنترل بارهای حین اجرا، مقاومت بالا در برابر آتش سوزی و همچنین زیبایی ظاهری از مهمترین ویژگی‌های این محصول است.

چند نوع عرشه های فولادی وجود دارد؟

دو نوع عرشه فولادی غیر مرکب و عرشه فولادی مرکب وجود دارد.

در این مطلب در مورد سقف های مرکب عرشه فولادی صحبت شد. یکی از سیستم های مدرن و کارآمد در صنعت ساختمان سازی، استفاده از سقف‌های مرکب عرشه فولادی است. برای اجرای این سقف‌ها باید از استانداردهای معتبر بهره گرفت و از افراد متخصص در طراحی، محاسبه و اجرا استفاده کرد. ما در این مطلب با معرفی این سقف ها و اشاره به مزایا و … شما را با این تکنیک بسیار موثر آشنا کردیم. از اجزاء این سقف‌ها می‌توان به ورق فولادی، بتن، میلگرد، گل میخ و فلاشینگ اشاره کرد. برای خرید عرشه فولادی با بهترین قیمت می‌توانید به سایت اصفهان آهن مراجعه کنید. قیمت لحظه به لحظه انواع مختلف مقاطع فولادی را می‌توانید از سایت ما استعلام کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.