راهنمای خرید پروفیل | صفر تا 100 یک خرید عالی!

دسترسی سریع به محتوای این مطلب

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تنوع سایز و ابعاد، کاربرد، کارخانه تولیدکننده، قیمت محصول در بازار و … باعث شده تا خرید مقاطع فولادی از جمله پروفیل کار چندان ساده ای نباشد. در چنین شرایطی، معمولا خریداران فرصت زیادی برای سنجش همه این موارد ندارند و می خواهند محصول مورد نظر را به سرعت خریداری کنند. اینجاست که راهنمای خرید پروفیل به کار می آید.

در ادامه این مطلب، قصد داریم تا روند خرید پروفیل را از صفر تا صد بررسی کنیم. همچنین اگر به اطلاع از قیمت پروفیل نیاز دارید، می توانید صفحه این محصول در سایت اصفهان آهن را چک کنید.

فایل صوتی این مطلب

قوطی پروفیل چیست؟

به طور کلی، پروفیل به محصولاتی با سطح مقطعی ثابت و در طول مشخص گفته می شود. اکثر مقاطع فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، قوطی و … پروفیل به حساب می آیند. اما در این مطلب، منظور ما از پروفیل، دقیقا همان محصولی است که در بازار با این نام شناخته می شود.

پروفیل ها دارای دو دسته باز و بسته هستند. مقطاع فولادی که بخشی از سطح مقطع آن ها باز است، پروفیل باز گفته می شود. به عنوان مثال، تیرآهن و نبشی در این دسته قرار می گیرد. در مقابل، اگر همه بخش های مقطع بسته باشد، در دسته پروفیل های بسته قرار می گیرد. از جمله این موارد می توان به قوطی اشاره کرد.

با توجه به تنوع بالای محصولاتی که در دسته پروفیل قرار می گیرند، انتخاب محصول نهایی جهت کاربری مد نظر کمی دشوار است. به همین دلیل، بهتر است از راهنمای خرید پروفیل استفاده کنید.

 راهنمای خرید پروفیل

راهنمای خرید پروفیل و قوطی

راهنمای خرید پروفیل ارائه شده در این مطلب، شامل 5 قدم اساسی است. با دقت به هر یک از این موارد، می توانید بهترین محصول را متناسب با نیاز خود خریداری کنید. با توجه به اینکه این مراحل بر اساس تجربه کار با مشتریان مختلف نوشته شده، به همین دلیل بسیار کاربردی است. پیشنهاد می کنیم تا پایان همراه ما باشیم.

1. توجه به مشخصات فنی پروفیل هنگام خرید

اولین چیزی که برای خرید هر محصولی به آن دقت می کنیم، کیفیت آن است. برای سنجش کیفیت مقاطع فولادی چند معیار اساسی وجود دارد. نوع استاندارد محصول تولیدی، فرایند خط تولید، عناصر به کار رفته در ساختار آن، سایز و ابعاد مقطع و آنالیز فنی آن از جمله این ویژگی هاست. به عنوان مثال، استانداردها BSEN 10219 برای تولید پروفیل کاربرد بیشتری دارد. در ادامه، این موارد را در راهنمای خرید پروفیل بررسی می کنیم.

معمولا بخش زیادی از این اطلاعات روی شناسنامه محصول به مشتری ارائه می شود. اما اگر می خواهید قبل از خرید از این اطلاعات مطلع شوید، می توانید فرم زیر را تکمیل کنید و از مشاوره رایگان کارشناسان اصفهان آهن استفاده کنید.

free-consultation

    ضخامت محصول

    یکی از مهم ترین مشخصات فنی پروفیل، ضخامت آن است. این ویژگی تاثیر بسزایی در قیمت نهایی و کاربرد آن دارد. پروفیل ها در ضخامت های ۱ الی ۶ میلی متر تولید می شوند. برای خرید محصول، شما باید نسبت به نیاز خود، محصول مورد نظر را انتخاب کنید.

    ابعاد پروفیل

    ابعاد پروفیل نیز در قیمت تاثیرگذار است. ابعاد مختلفی از این محصول تولید می‌شود که برای کاربردهای مختلف، قابل استفاده است. به عنوان مثال، پروفیل هایی که در ساخت در و پنجره مورد استفاده قرار می گیرند، با محصولاتی که در صنعت خودروسازی استفاده می شوند، تفاوت دارند.

    از پروفیل در ساخت نرده های فلزی، صنعت خودروسازی، صنعت حمل و نقل عمومی، تولید انواع لوازم ورزشی، تولید لوازم خانگی، تولید لوازم تفریحی و تولید لوازم پزشکی استفاده می شود. برخی پروفیل ها در ساخت شاسی تریلر و نفت کش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هر یک از این کاربردها، ابعاد خاصی از پروفیل به کار گرفته می شود.

    جنس پروفیل

    پارامتر دیگری که می توانید در مشخصات فنی پروفیل بررسی کنید، جنس آن است. اگر ماده اولیه استفاده شده در تولید محصول چگالی بیشتری داشته باشد، سبب افزایش وزن نهایی محصول خواهد شد. در نتیجه، قیمت باری که سفارش می دهید، تغییر می کند.

    2. راهنمای خرید پروفیل؛ توجه به کارخانه تولید کننده پروفیل

    راهنمای گام به گام خرید پروفیل و قوطی

    کارخانه تولیدکننده محصول تاثیر قابل توجهی در کیفیت محصول نهایی دارد. از کارخانه هایی که پروفیل را با کیفیت مناسبی تولید می کنند، می توان به شرکت جهان پروفیل پارس، شرکت نورد لوله یاران، شرکت لوله و پروفیل صابری، گروه صنعتی شرق تهران، صنایع فولاد هیربد زرندیه و شرکت پروفیل نیکان اصفهان اشاره کرد.

    از آن جایی که برای تولید این محصول از ورق فولادی استفاده می شود، پس کارخانه تولیدکننده ورق هم در کیفیت نهایی پروفیل اثرگذار است. به عنوان مثال، پروفیل هایی که با ورق فولاد یا اهوازی تولید شده اند، از کیفیت مطلوبی برخوردارند.

     3. توجه به نوع قوطی پروفیل

    همانطور که اشاره شد، انواع مختلفی از انواع پروفیل در کارخانه های داخلی تولید و به بازار عرضه می شوند. از انواع پروفیل می توان به قوطی مبلی، قوطی گالوانیزه، قوطی آلومینیومی و قوطی کامپوزیت اشاره کرد. هر یک از این محصولات ویژگی های منحصر به فردی دارند که در نهایت، کارایی مشخصی را برای مقطع فولادی ایجاد می کند.

    اگر قصد خرید یکی از انواع پروفیل را دارید، می توانید نمونه مورد نظر را از سایت اصفهان آهن به شیوه آنلاین سفارش دهید. اما در ادامه مسیر بررسی راهنمای خرید پروفیل، به قیمت و تغییرات آن می رسیم.

    4. توجه به قیمت روز قوطی پروفیل هنگام خرید

    راهنمای گام به گام خرید پروفیل

    با توجه به نوسان دلار ، تغییر در میزان عرضه و تقاضا و قیمت جهانی فولاد، قیمت انواع آهن آلات نیز تغییر می کند. در بازار آهن، اگر به قیمت روز محصولات فولادی توجه نداشته باشید، ممکن است در معامله خود متضرر شوید. برای خرید پروفیل نیز باید قیمت روز محصول را تحت نظر داشته باشید و در نوساناتی که ایجاد می شود، بار خود را با بهترین قیمت خریداری کنید.

    برای اطلاع از قیمت روز پروفیل، می توانید صفحه این محصول را در سایت اصفهان آهن به طور روزانه بررسی کنید. همچنین با عضویت در کانال قیمت لحظه ای آهن آلات، می توانید علاوه بر قیمت ها، از اخبار روز مرتبط با این صنعت هم مطلع شوید.

     5. انتخاب مرجع مناسب برای خرید قوطی پروفیل

    در سال های اخیر، مراجع فروش زیادی در صنعت فولاد فعالیت خود را آغاز کرده اند. حالا چطور باید بهترین مورد را برای خرید انتخاب کرد؟

    برای این کار، سعی کنید سفارش خود را نزد مراجع معتبر ثبت کنید. در این صورت، می توانید از کیفیت و اصالت کالا مطمئن شوید. اصفهان آهن به عنوان یکی از قدیمی ترین فعالان بازار، از تامین کنندگان مقاطع فولادی است. با خرید از این مجموعه، می توانید از اصالت و کیفیت کالا مطمئن باشید.

    به طور کلی، در این مطلب تلاش کردیم تا راهنمای خرید پروفیل را به صورت گام به گام بررسی کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب، بتوانید بهترین محصول را برای کار خود تهیه کنید. در پایان، اگر قصد خرید پروفیل را دارید، می توانید با تیم فروش اصفهان آهن تماس بگیرید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.